Citat:
Ursprungligen postat av
WarWarren
De håller ju som stödbevisning för att Comey talar sanning när han vittnar, främst på grund av tidpunkten för anteckningen, men också med avseende på verifierbara detaljer. Det rör sig om en diarieförd PM upprättad av en opolitisk statstjänsteman samma dag och långt före avskedet. Jag antar att du misstror Comey nu, men i princip alla andra kommer att fråga sig hur den där PM:n skrevs och hamnade i det där dokumentskåpet på den dagen om den inte avspeglade verkligheten. Då bortser jag från möjligheten att Comey är clairvoyant och förfalskade PM:n för att framtidshämnas sitt avsked.
Trump anger ju själv också att han gav Comey sparken för att det här med Trump och Ryssland bara var trams.
Sara Sanders säger också på en pressträff att Comey fick sparken för att undersökandet av Rysslandsspåret måste få ett slut.
Och så finns det ju annan stödbevisning som att Trump omständigt sett till att bli ensam med Comey för att säga sådant han uppenbarligen förstod var olagligt.
Så Trump kommer inte att få det lätt. Jag hoppas vid gudarna att han kommer att få sitta och förklara sitt handlande. Har så länge velat höra han prata om något en längre tid för att höra hur han klarar av kontrollfrågor om vad han menar och tycker och säger hahaha.