2017-05-17, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mythbusted
Alltid lika roligt att höra snillen spekulera. Om du läser annat än fluffig högerkonspirationsmedia så hade du lärt dig att både polisers och agenters skrivna vittnesmål står upp extremt bra i rätten, särskilt när det har arkiverats ordentligt. Så vida inte Trump har inspelningar som visar motsatsen så är det inte ens snack om saken.

Visst om det finns flera vittnesmål under middagen som kan styrka Comeys anteckningar.

Har inte Comeys band på samtalet eller andra vittnen kan han glömma att något händer Trump.
2017-05-17, 14:09
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Jävlar! Deep State kontrollerar även Putin!

More deep #analysis from herr SecundusSilent

För Putin, liksom för Xi Jinping - som båda är erfarna och oerhört intelligenta - är Trump på sätt och vis en dröm. Trumps bizzarra beteende gör att han underminerar USAs traditionella ställning i världen. Ju mer Putin och Xi Jinping omfamnar Trump och viceversa, desto mer undermineras NATOs roll i Europa och USAs roll i Asien och Mellanöstern.

Både Putin och Xi Jinping förstår att Trump är rökt, nu gäller det bara att dra så mycket fördel av honom som det går innan han är borta.
2017-05-17, 14:12
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Visst om det finns flera vittnesmål under middagen som kan styrka Comeys anteckningar.

Har inte Comeys band på samtalet kan han glömma att något händer Trump.
Vad jag minns så gäller "one party consent" i Washington DC, rörande inspelningar? Så det är inte alls omöjligt!
2017-05-17, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mythbusted
Paul Ryan, verkligen? Den person som faktiskt kan, men vägrar sätta sig emot Trump är den du tror leder motståndet mot honom?

Absolut. Paul Ryan var ju en av de största motståndarna mot Trump under valkampanjen och är alltid den första att ifrågasätta Trump så fort en ny "skandal" dyker upp. Det har vi sett gång på gång på gång.
2017-05-17, 14:14
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Nixon hade spelat in band vilket visa att försökte dölja saker.

Comeys egna anteckningar kommer aldrig hålla och det förstår du själv.

De håller ju som stödbevisning för att Comey talar sanning när han vittnar, främst på grund av tidpunkten för anteckningen, men också med avseende på verifierbara detaljer. Det rör sig om en diarieförd PM upprättad av en opolitisk statstjänsteman samma dag och långt före avskedet. Jag antar att du misstror Comey nu, men i princip alla andra kommer att fråga sig hur den där PM:n skrevs och hamnade i det där dokumentskåpet på den dagen om den inte avspeglade verkligheten. Då bortser jag från möjligheten att Comey är clairvoyant och förfalskade PM:n för att framtidshämnas sitt avsked.
2017-05-17, 14:14
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
För Putin, liksom för Xi Jinping - som båda är erfarna och oerhört intelligenta - är Trump på sätt och vis en dröm. Trumps bizzarra beteende gör att han underminerar USAs traditionella ställning i världen. Ju mer Putin och Xi Jinping omfamnar Trump och viceversa, desto mer undermineras NATOs roll i Europa och USAs roll i Asien och Mellanöstern.

Både Putin och Xi Jinping förstår att Trump är rökt, nu gäller det bara att dra så mycket fördel av honom som det går innan han är borta.

"You gotta believe in it". Nej, det är bara du som tror det. Men du kan väl kan gå och beta på det och bli en miljoner. Tacka mig inte för tipsen
2017-05-17, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Vad jag minns så gäller "one party consent" i Washington DC, rörande inspelningar? Så det är inte alls omöjligt!

Måste väl ha funnits fler som åt middag från båda sidorna, Trumps folk och FBI folk.

Den nya FBI chefen borde köra en ett nytt senat förhör och skita i classified information och bara svara på alla frågor en gång för alla.
2017-05-17, 14:16
Medlem
Citat:

Har inte Comeys band på samtalet eller andra vittnen kan han glömma att något händer Trump.

Behövs inga vittnesmål. Comey's anteckningar står sig om de inte motbevisas. Enda frågan är om Republikanerna kommer att göra något eller bara vifta med fingret.
2017-05-17, 14:17
Medlem
Citat:
AP:

BREAKING: Putin says Russia is willing to hand over to US Congress, Senate records of Trump's talks with Lavrov.

Trump och Putin mot världen.

Hoppas de räddar oss mot globalisterna.

HAHAHAHAHAAHA. Putin trollar med någon sida, HÅRT
2017-05-17, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
De håller ju som stödbevisning för att Comey talar sanning när han vittnar, främst på grund av tidpunkten för anteckningen, men också med avseende på verifierbara detaljer. Det rör sig om en diarieförd PM upprättad av en opolitisk statstjänsteman samma dag och långt före avskedet. Jag antar att du misstror Comey nu, men i princip alla andra kommer att fråga sig hur den där PM:n skrevs och hamnade i det där dokumentskåpet på den dagen om den inte avspeglade verkligheten. Då bortser jag från möjligheten att Comey är clairvoyant och förfalskade PM:n för att framtidshämnas sitt avsked.

Comey ljög förra veckan under Vittnesed med uppgifter angående Huma.

Så Trumps försvarsadvokater lär nog inte ha svårt med att försvaga Comey som vittnesmål.

Kan ha varit det Trump väntat på hela tiden så inte Comeys ska kunna skada Trump senare.
2017-05-17, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Herregud. I skrev att
Gåvor? USA får $100 billions. Tyskland, Sverige (förutom MP, V och Fi) eller Ryssland skulle gärna få ge sådana gåvor. Säg att du skämtar

varpå du refererade till (översättningen av) artikeln istället för att svara.

Så skämtade du eller tycker du att 'gåvor' en bra beskrivning till att Trump/USA fixar en deal på $100 billion (upp till $ 300 billions enligt WH official i Reuters artikel)?

LOL

Helt opartiska har du glömt att tillägga
Tragglande. Ett citat och du fastnar i det citerade ordet gåvor när jag hänvisade till citatet. Det säger sig själv att USA inte skänker hela den vapenarsenal till Saudi. De betalar såklart ur sin strora kassa, men är ju ändå fråga om tjänster och gentjänster. Geopolitskt stöd från Saudi exempelvis genom åtgärder när det gäller att riva upp demokraternas begynnande öppning mot Iran. Säkrade oljeleveranser. All denna vapenexport till ett högst odemokratiskt land med hårdför islamisk lagstiftning där kvinnors rättigheter är synnerligen inskränkta. Sen blundar den nuvarande administrationen mot Saudis militära övergrepp i grannlandet Jemen. Ändamålet helgar medlen när det gäller denna USA ledda upprustning av Saudi. Omoraliskt.
2017-05-17, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren

Trump anger ju själv också att han gav Comey sparken för att det här med Trump och Ryssland bara var trams.

Sara Sanders säger också på en pressträff att Comey fick sparken för att undersökandet av Rysslandsspåret måste få ett slut.

Och så finns det ju annan stödbevisning som att Trump omständigt sett till att bli ensam med Comey för att säga sådant han uppenbarligen förstod var olagligt.

Så Trump kommer inte att få det lätt. Jag hoppas vid gudarna att han kommer att få sitta och förklara sitt handlande. Har så länge velat höra han prata om något en längre tid för att höra hur han klarar av kontrollfrågor om vad han menar och tycker och säger hahaha.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in