Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-02, 18:14
  #8365
Medlem
Politico:

McConnell: 'Gorsuch is going to be confirmed' one way or the other




Ska bli intressant om domarna vågar blockera Trumps travelban igen när han får in sin högsta domstols domare nästa vecka.


Hade varit komiskt om 9th circuit häver blockeringen nu.
2017-04-02, 18:24
  #8366
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Vad är problemet med att reps går "nuclear"? Jag menar, om möjligheten finns, vilka är argumenten mot att de använder det alternativet?

Inget expert, men det är ganska logiskt att (livstid) domare väljs av en stark majoritet.
Rent spelteoretiskt kan det nog uppfattas att de inte har mandat för det (och därför kommer att straffas av väljarna) och att det kan slå tillbaka när Dems får makten.

Men jag är som sagt inget expert. De som är kunniga inom USA:s juridik/"konstitutiong-rejen" kan mer än gärna svara.

Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Jag sade inte att jag VET hur länge undersökningen pågår, men med tanke på den information som vi fått från lite här och där så kan vi RÄKNA med det. Du får en hel del ut från den artikel jag länkade senast, till exempel.
Schiff räknas inte!


Kom igen. Från dag ett var det uppenbart att det 99% inte finns några bevis och att (clickbait) media försöker framställa att det har hänt något allvarligt... utan bevis. Jag har sagt det typ 100 gånger. Det bästa "beviset" är Flynn & Sessions lögner och att Trump "gillar" Putin

Nu kommer det att slå tillbaka mot medias trovärdighet (som redan undermineras av Ryssland enligt media...). Kanon!

Det finns liksom anledning till att Obama var så extremt försiktig med det under och efter valrörelsen.
__________________
Senast redigerad av FlashyBear 2017-04-02 kl. 18:27.
2017-04-02, 18:29
  #8367
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Ondahamstern skrev

Clinton är historia, varför fokusera på henne?

Förhoppningsvis får FBI göra om undersökningen om din idols email server.
2017-04-02, 18:35
  #8368
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
seeeg321 skrev

Visar vilken häxjakt det var från Obama-administrationen mot Trump, de använde allt de kunde för att få ner honom.


Tycker att utredningen börjar vända till Trumps fördel bara att media inte vill rapportera det, vilket Trump också märker på twitter.

Rep. Adam Schiff intervjuades idag på CNN av Jake Tapper på State of the Union.

"In addition, Schiff backed off claims he made last month on MSNBC that there was “more than circumstantial” evidence of collusion between the Trump campaign and the Russian government. When Tapper asked him point-blank whether there was “collusion,” Schiff said: “I don’t think we can say anything definitively at this point.”

Schiff’s failure to contest Nunes’s claims directly, and his refusal to repeat his conclusions about Russian collusion, add subtle support to two arguments: first, the contention by two senior former Obama administration intelligence officials that there is no evidence of Trump campaign collusion with Russia; and second, the contention by President Donald Trump that he and his team were the victims of improper surveillance and leaks by the outgoing Obama administration."


http://www.breitbart.com/big-governm...eillance-docs/
2017-04-02, 18:48
  #8369
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Förhoppningsvis får FBI göra om undersökningen om din idols email server.

Tycker det är gulligt att du fortfarande tror att jag tycker om Clinton men hon är faktiskt historia nu, varför du helt plötsligt anser att hon är viktig att fokusera på är i mitt tycke ett mysterium, hon kommer troligen inte att påverka USA något nämnvärt speciellt inte om Trump avgår eller dylikt för han kommer då att bli ersatt av Pence.

Så återigen...varför är hon intressant?
2017-04-02, 18:55
  #8370
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Ondahamstern skrev

Så återigen...varför är hon intressant?

För att din idol deltar i den politiska debatten.

För ett par dagar sedan:

Hillary Clinton Warns President Trump Of 'Grave Mistake' On Foreign Aid | TIME

https://www.youtube.com/watch?v=FJqGUYP1Tk4
2017-04-02, 19:05
  #8371
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Rep. Adam Schiff intervjuades idag på CNN av Jake Tapper på State of the Union.

"In addition, Schiff backed off claims he made last month on MSNBC that there was “more than circumstantial” evidence of collusion between the Trump campaign and the Russian government. When Tapper asked him point-blank whether there was “collusion,” Schiff said: “I don’t think we can say anything definitively at this point.”

Schiff’s failure to contest Nunes’s claims directly, and his refusal to repeat his conclusions about Russian collusion, add subtle support to two arguments: first, the contention by two senior former Obama administration intelligence officials that there is no evidence of Trump campaign collusion with Russia; and second, the contention by President Donald Trump that he and his team were the victims of improper surveillance and leaks by the outgoing Obama administration."


http://www.breitbart.com/big-governm...eillance-docs/


Schiff måste ha bajsat på sig över det han såg i vita huset häromdagen.


Känns som de börjar inse att de gått för långt och att det kommer slå tillbaka mot dem.
2017-04-02, 19:08
  #8372
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
För att din idol deltar i den politiska debatten.

För ett par dagar sedan:

Hillary Clinton Warns President Trump Of 'Grave Mistake' On Foreign Aid | TIME

https://www.youtube.com/watch?v=FJqGUYP1Tk4

Återigen hon är inte min idol men vad ska jag förvänta mig av sådana som säger att folk har idoler som de inte har.

Att hon säger vad hon tycker gör henne inte relevant, Trump hade sagt vad han tyckte om han också hade förlorat, vad gör utredningen kring hennes email relevant idag?

Är du en av de där tio personerna i världen som fortfarande tror att det ska finnas bevis för Pizzagate eller vad fan ni tror på i hennes mejl men som man ignorerade i utredningen?
2017-04-02, 19:10
  #8373
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Visar vilken häxjakt det var från Obama-administrationen mot Trump, de använde allt de kunde för att få ner honom.


Tycker att utredningen börjar vända till Trumps fördel bara att media inte vill rapportera det, vilket Trump också märker på twitter.

Vi väntar med spänning på att orangutangen ska lämna över microvågsugnen som användes vid avlyssningen i Trumptower i N.Y. Så snart de sker blir det kristallklart hur hemsk Obama var mot orangutangen. Då kan ingen beskylla orangutangen för att ljuga eller hitta på
2017-04-02, 19:16
  #8374
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
För att din idol deltar i den politiska debatten.

För ett par dagar sedan:

Hillary Clinton Warns President Trump Of 'Grave Mistake' On Foreign Aid | TIME

https://www.youtube.com/watch?v=FJqGUYP1Tk4
Jo men till skillnad mot Ryssland så får man faktiskt delta i den politiska debatten och ha egna åsikter utan att riskera fängelse. Förresten är ju Trump under utredning och ev åtal för hets och uppmuntran till upplopp. Det får def. Clintons "brott" att blekna i jämförelse, för att inte tal om när ryssgate exploderar i nyllet på Trump. Trump har blivit en lam anka utan politisk inriktning och utan verklighetsuppfattning om dagens värld. Han jämfört ju numera med en cirkusdirektör som inte roar publiken. Stackars gamle man som dessutom misstänks ha början på demens.
2017-04-02, 19:18
  #8375
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Ondahamstern skrev

Återigen hon är inte min idol men vad ska jag förvänta mig av sådana som säger att folk har idoler som de inte har.

Att hon säger vad hon tycker gör henne inte relevant, Trump hade sagt vad han tyckte om han också hade förlorat, vad gör utredningen kring hennes email relevant idag?

Är du en av de där tio personerna i världen som fortfarande tror att det ska finnas bevis för Pizzagate eller vad fan ni tror på i hennes mejl men som man ignorerade i utredningen?

Häxan är i högsta grad relevant. Tididigare i veckan förklarade hon att hon är ute ur the woods och berättade hur gärna hon vill vara i Vita Huset:

"Resist, insist, persist, enlist": Hillary Clinton speech targets Trump

https://www.youtube.com/watch?v=JKKexJwxfcs
2017-04-02, 19:20
  #8376
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av har-analys
OJ! Du verkar veta en massa hemligheter! Kan du utveckla detta?

Vilken del exakt vill du att jag ska utveckla? Vad ett Ponzibedrägeri är, hur FED fungerar, vad Nixonchocken var, varför Trump jämförs med Jackson?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback