2017-03-11, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Fast nästa steg enligt er logik är att döda alla aboriginer och queerpersoner bara för att ha kvar välfärdet och billig el. Det ska Trump inte gå med på.

Speciellt då det enda resultatet av er politik är att det man dödade miljoner av afrikaner och alla dronter
https://sv.wikipedia.org/wiki/Dront

////////////////
Trump verkar ha en bra vecka enligt mätningarna (stödet har inte minskat sedan Sessions&Obama-skandalerna och tycks rent av ökat).
Att kritisera media och "Deep State" (och ligga lågt efter skandalerna) verkar vara ett vinnande recept

Ner 5% från 53 till 48 från den 3:e till den 10:e. Rejält dålig vecka hade jag kallat det.
Källa
2017-03-11, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Det var en 1 miljon färre amerikaner i arbete när Obama avgick jämfört med när han tillträdde. Men det går ju alltid att trixa med arbetslöshetssiffror så att det ser bra ut på pappret. Däremot skapade nog Obama massor av jobb i länder som Kina, Indien och Mexiko. Trump kommer att skapa jobb. Riktiga jobb. Och ni liberalmarxister kommer att fortsätta lipa i takt med det och att Trumps popularitet stiger.
Andelen sysselsatta och antal industrijobb var i fallande trend sen 2000, 2010 började bägge vända upp och öka. En ökning av sysselsatta och industrijobb har pågått sen 2010.
https://s26.postimg.org/l5q5jjwqh/us_manufact_employm.png
https://s26.postimg.org/zbmp4556h/us_employm_ratio.png

Det är bara trams att dra slutsatser om den övergripande ekonomiska utvecklingen på att Trump varit president en månad.
2017-03-11, 23:28
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Ner 5% från 53 till 48 från den 3:e till den 10:e. Rejält dålig vecka hade jag kallat det.
Källa
Låt mig gissa.. Araben är ledsen över "Muslim Ban"
Källa

//////
https://www.nytimes.com/2017/03/10/us/politics/us-attorney-justice-department-trump.html?ref=politics

Trump&Sessions har sparkat resterande 46 åklagare som var tillsätta av Obama. Det är inte konstigt i sig; det "konstiga" är att man gjort det så hastigt och oväntat. Det verkar ha att göra med läckorna/"Deep State"

P.S. Flynn verkar ha "lobbat" för Turkiet under valrörelsen. Märkligt att våra konspirationsteoretiker inte har tagit upp det. De som annars brukar dra långtgående slutsatser om Trump-Ryssland samarbetet...
https://www.nytimes.com/2017/03/10/us/politics/michael-flynn-turkey.html?ref=politics
Citat:
The candidate he was advising last fall was running on a platform of America First. The client he was working for last fall was paying him more than $500,000 to put Turkey first.
2017-03-11, 23:37
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efterdradd
Andelen sysselsatta och antal industrijobb var i fallande trend sen 2000, 2010 började bägge vända upp och öka. En ökning av sysselsatta och industrijobb har pågått sen 2010.
https://s26.postimg.org/l5q5jjwqh/us_manufact_employm.png
https://s26.postimg.org/zbmp4556h/us_employm_ratio.png

Det är bara trams att dra slutsatser om den övergripande ekonomiska utvecklingen på att Trump varit president en månad.
Ingen drar slutsatsen om övergripande ekonomiska utvecklingen. Däremot kan man lugnt säga att det sannolikt finns en (liten?) Trump-effekt som delvis förklarar varför det blev 25% fler jobb än förväntat.
Citat:
Although the Trump administration has had little time to make any substantial policy changes, the expectation of a reduction in taxes and regulations and the possibility of vast infrastructure spending have created optimism among employers and blue-collar workers.
http://www.cnbc.com/2017/03/08/private-sector-jobs-february-2017-adp.html
Citat:
"Confidence is playing a large role," Mark Zandi, chief economist of Moody's Analytics, told CNBC. "Businesses are anticipating a lot of good stuff — tax cuts, less regulation. They are hiring more aggressively."
Man vågar alltså anställa fler eftersom man tror att Trump fortsätter med avreglering och kommer att sänka skatten. Det kan också vara en av många förklaringar till att börsen går ständigt upp.
2017-03-11, 23:47
Medlem
Citat:
Ingen drar slutsatsen om övergripande ekonomiska utvecklingen. Däremot kan man lugnt säga att det sannolikt finns en (liten?) Trump-effekt som delvis förklarar varför det blev 25% fler jobb än förväntat.

http://www.cnbc.com/2017/03/08/private-sector-jobs-february-2017-adp.html

Man vågar alltså anställa fler eftersom man tror att Trump fortsätter med avreglering och kommer att sänka skatten. Det kan också vara en av många förklaringar till att börsen går ständigt upp.
Men det var färre nya jobb än motsvarande period förra året. Man anställer inte på förväntad framtida försäljning, man anställer när det finns behov. Trenden med fler i arbete har pågått sen 2010.
Klart Walll Street är glada när de ser fram emot att få mjölka de stora offentliga välfärdssystemen som Social Security, Medicare, veteranvård mm. Och skattesänkningar som främst gynnar de välbeställda innebär mer pengar till Wall Street.
2017-03-12, 00:20
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Men det var färre nya jobb än motsvarande period förra året.
Och?
Det är 25% fler än förväntades. Vad som du inte förstår?
Citat:
Man anställer inte på förväntad framtida försäljning, man anställer när det finns behov.

Jo, det gör man visst.
1 Det finns absolut sådana som tvivlade om de skulle anställa någon eller inte.
2 Det fanns absolut sådana som tvivlade om de skulle avskeda någon eller inte.
Citat:
Trenden med fler i arbete har pågått sen 2010.
Det är 25% fler än förväntades. Vad som du inte förstår?
Citat:
Klart Walll Street är glada
Ja, Wall Street bland många andra.

Experterna säger att det finns företagare är hoppfulla och vågar anställer mer. Så sluta tramsa och antingen skriv något konkret eller ge en källa.
2017-03-12, 02:02
Medlem
Citat:
Låt mig gissa.. Araben är ledsen över "Muslim Ban"
Källa

Wow, vilken argumentationsteknik, du påstår att hans stöd ökat senaste veckan, jag visar att du har fel och det bemöter du med det där... Moget... Verkligen(OBS! Sarkasm, bäst att jag varnar eftersom du inte verkar gammal nog för att förstå sarkasm).
2017-03-12, 02:58
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Wow, vilken argumentationsteknik, du påstår att hans stöd ökat senaste veckan, jag visar att du har fel och det bemöter du med det där... Moget... Verkligen(OBS! Sarkasm, bäst att jag varnar eftersom du inte verkar gammal nog för att förstå sarkasm).
Att peka ut din uppenbara partiskhet är ett fullt giltigt argument. Du hatar Trump för att han är emot dig, vilket gör att du helt ignorerar allt gott han gör för sitt eget folk.
2017-03-12, 03:14
Medlem
udons avatar
Citat:
Så är det. Det är det bästa anti-mexikanska och anti-NAFTA inlägget i tråden. För varför ska man ha 11 (enligt dina källor upp till 15 ) mln lågkvalificerade invandrare om det är redan ont om jobb för outbildade lantisar? Och varför ska man skicka hundratusentals jobb och miljardinvesteringar till Mexiko? För att tillverka bilar och ha potatis som är 10%-15% billigare? Är det verkligen värt det?

Det är en pseudo-debatt. Skattesänkningar och färre regleringar sätter fart på ekonomin. Det ger fler jobb (inom alla sektorer) och ger billigare priser och/eller högre löner vilket i sin tur ökar konsumtionen och importen vilken i sin tur ökar... ...vilken i sin tur ökar...

Att Trump skulle begränsa amerikanska företags rätt att placera produktion utomlands eller anställa invandrare låter ju knappast som en avreglering. I en ekonomi som USAs räknas varje procent och börjar eliten förlora pengar så är det slut för Trumpeten. Just nu låter dom han hållas eftersom det finns goda möjligheter att tjäna pengar på förhastade beslut.
2017-03-12, 04:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegernataren
Att peka ut din uppenbara partiskhet är ett fullt giltigt argument. Du hatar Trump för att han är emot dig, vilket gör att du helt ignorerar allt gott han gör för sitt eget folk.

Om det hade handlat om någon form av tolkning eller bedömning så hade påvisande av eventuell partiskhet varit ett fullt giltigt argument för varför jag skulle kunna haft fel.
Men nu var inte så fallet utan jag bemötte FlashyBears felaktiga påstående med faktiska siffror och källa för att påvisa att hen hade fel.
Ett giltigt argument hade då varit att påvisa fel i siffrorna eller källan(som FlashyBear för övrigt själv flertalet gånger använt sig av och som hen och andra pro-trumpare benämner som "golden standard").
Men eventuella partiskhet var alltså helt irrelevant och därmed inget giltigt argument.
2017-03-12, 08:19
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Att Trump skulle begränsa amerikanska företags rätt att placera produktion utomlands eller anställa invandrare låter ju knappast som en avreglering. I en ekonomi som USAs räknas varje procent och börjar eliten förlora pengar så är det slut för Trumpeten. Just nu låter dom han hållas eftersom det finns goda möjligheter att tjäna pengar på förhastade beslut.

Glöm inte bort att vapenindustrin jublar, de miljarder som Trump ska trycka in i försvarsbudgeten ska man nu kapa från inhemska projekt bland annat hjälp för hemlösa veteraner, handikappade och fattigpensionärer som behöver hjälp med att få ett tak över huvudet, man kapar bort vatten och matsäkerhet och en rad andra områden.

Allt detta ovanpå att man kapar i skatterna för de rikaste medan resten får fortsätta att ha det som idag men med en framtida risk för att rent vatten blir en lyxvara inom de kommande åren för att företagen kan fuska för att det inte finns någon som kan undersöka om allt står rätt till.
2017-03-12, 12:10
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Det är inte en konspirationsteorisavdelning. Här kan du skriva mer (FB) Konspirationer och alternativa teorier

Om du inte förstår att Trump i rätt många frågor går emot "eliten" kan jag inte hjälpa dig
Citat:
Citat:
Om det hade handlat om någon form av tolkning eller bedömning så hade påvisande av eventuell partiskhet varit ett fullt giltigt argument för varför jag skulle kunna haft fel.
Men nu var inte så fallet utan jag bemötte FlashyBears felaktiga påstående med faktiska siffror och källa för att påvisa att hen hade fel.
Ett giltigt argument hade då varit att påvisa fel i siffrorna eller källan(som FlashyBear för övrigt själv flertalet gånger använt sig av och som hen och andra pro-trumpare benämner som "golden standard").
Men eventuella partiskhet var alltså helt irrelevant och därmed inget giltigt argument.
Du måste trolla för så dum kan man nog inte vara?

För vi hade exakt samma diskussion för en vecka sedan.
Citat:
Citat:
Och kollar man på ratings så minskar Trumps väljarstöd.
Eftersom jag pratade om talet så kan man rimligtvis anta att du menar att det finns "ratings" som visar att hans väljarstöd minskat efter talet. Nej, det finns inga sådana mätningar.

Men eftersom jag vet att du är en dum lättkränkt arab förstår jag att du syftar på hans senaste ratings generellt. Men även här är svaret ett nej. Hans väljarstöd ökat kraftigt sedan valet och är stabil sedan han tillträdde. Förutsatt att du inte cherry-pickar.

Be my guest! http://elections.huffingtonpost.com/pollster
Se till att jämföra All Adults skild från RV/LV
Jag snällt förklarade för din dumma arab att man inte får cherry-picka när man diskuterar opinionsläget.

Efter att jag skrev mitt inlägg kom en till "poll aggregator", nu från 538. 538 var det överlägset bästa aggregator sedan 2004.
https://projects.fivethirtyeight.com/trump-approval-ratings/

Så mitt inlägg var korrekt. Trumps stöd har inte minskat, förmodligen ökat, sedan Obama-skandalen.
Citat:
Trump verkar ha en bra vecka enligt mätningarna (stödet har inte minskat sedan Sessions&Obama-skandalerna och tycks rent av ökat).
Att kritisera media och "Deep State" (och ligga lågt efter skandalerna) verkar vara ett vinnande recept

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in