2017-02-14, 11:11
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gwaha
Det finns inget större intresse för dina åsikter på den amerikanska landsbyggden.

Vi har 600.000 personer som innehar vapenlicens i Sverige. Vi har även 8.000.0000 potentiella massmördare. Det är inte så svårt att döda ett gäng personer med kniv, yxa, knytnäve eller förgiftning mm. Hur många personer dödade någon med ett legalt svenskägt vapen förra året? Kanske är det vi som har för hårda vapenlagar?

Frågan om islamisk terror är dock långt ifrån en matematisk kalkyl i hur många den dödar. Det handlar om element inom denna kulturen som förespråkar användande av våld som ter sig något problematiskt och resulterar i spektakulära terrorattacker i syfte att sprida allmän skräck i religiöst avseende. Det går inte att jämföra med mord som sker pga svartsjuka och liknande.
Ointressant då hyckleriet är så dominerande.

Sverige har bakgrundskoll, så ser inga problem med dessa vapeninnehav.
Men visst genererar det lite mord.
USA så är 60% av morden pga vapen resten är andra anledningar, så det är inte så att de andra mordtillvägagångssätten försvinner.
Även så har Amerikanen har mer ett vapen per person, det är en mindre skillnad emot Sverige

Det är du som sprider skräcken för muslimer, genom stödja Trump och hans ban.
Finns ingen logisk förklaring att man låter vapen säljas till brottslingar och psyksjuka.
Det är ett så extremt hyckleri här, så det är svårt att inte skratta åt det.

Spelar ingen roll hur många gånger du försöker, hyckleriet lyser dig i trynet hur du än försöker.
2017-02-14, 11:13
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Fast alla varnade Trump för Flynn, folk på tv och andra experter bad nästan Trump att inte välja honom eftersom man inte kan lita på honom.

Och nu har han fått sparken. Ingen skada skedd. Trump går ofta på känn, och det innebär att misstag kommer göras. Till skillnad från många av hans företrädare är han snabb att åtgärda felen.

Citat:
Låt oss säga så här att alla politiker har blivit varnade om Flynn nu, men jävlar vilken skada han gjort Trump.

Nej, jag sa att ingen skada är gjord. Harregud, du måste lära dig att aaaandas!
2017-02-14, 11:19
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Trump tog en riktig snyting här vilket vi ser med ingen twitter från honom.
...ja, vart är den där starke ledaren som som har koll på läget och styr landet med fast hand?

Är han och tjuvgästar något bröllop nu igen?
2017-02-14, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
...ja, vart är den där starke ledaren som som har koll på läget och styr landet med fast hand?

Är han och tjuvgästar något bröllop nu igen?

Går inte att vara president 25% och Donald Trump 75%

Vilket vi ser att Trump tappar folket runt sig när han inte har 100% koll på människorna runt honom.
2017-02-14, 11:30
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Och nu har han fått sparken. Ingen skada skedd. Trump går ofta på känn, och det innebär att misstag kommer göras. Till skillnad från många av hans företrädare är han snabb att åtgärda felen.
Jag är ledsen, men hur gärna du än vill så går det inte att måla över det här.

Det visar med all tydlighet på vilken usel intern säkerhet och översikt administrationen har, och är samtidigt en rejäl jävla inrikespolitisk pinsamhet!

Jag förstår att Donald är den gudomlige kejsaren som inte kan göra några fel, men att gå upp i full 'damage control mode' som du gör nu ger tyvärr bara ett väldigt desperat intryck.
Det taktiskt riktiga här är att dra täcket över huvudet i ett par dagar och hoppas att det händer nån terroristattack som folk börjar prata om istället.

Donald själv begriper tom. detta, vilket är varför han håller käften på twitter.
2017-02-14, 11:44
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Jag är ledsen, men hur gärna du än vill så går det inte att måla över det här.

Det visar med all tydlighet på vilken usel intern säkerhet och översikt administrationen har, och är samtidigt en rejäl jävla inrikespolitisk pinsamhet!

Jag förstår att Donald är den gudomlige kejsaren som inte kan göra några fel, men att gå upp i full 'damage control mode' som du gör nu ger tyvärr bara ett väldigt desperat intryck.
Det taktiskt riktiga här är att dra täcket över huvudet i ett par dagar och hoppas att det händer nån terroristattack som folk börjar prata om istället.

Donald själv begriper tom. detta, vilket är varför han håller käften på twitter.

Flynn var ju ett misstag. Det bästa hade varit om Trump valt någon annan. Nu är det hanterat.

Vilka konkreta konsekvenser kommer detta få menar du? Kommer det leda till att WoPo och NYT publicerar sina första kritiska artiklar om Trump, eller är det något annat du ser i spåkulan?

Ni har ju kört samma växel hela tiden, så jag har svårt att veta exakt vilken typ av "katastrof" det handlar om denna gång.
2017-02-14, 11:48
Medlem
baggebo1s avatar
Undrar om Trump fattar vilket monumentalt misstag han gjort här med Flynn? Hur många gånger nämnde jag dåliga "rådgivare" under valkampanjen? Jodå, de finns kvar, och det här är deras största skalp hittills. Helt plötsligt ger Trump media blodsmak ("vi kan rå på honom med vår propaganda"), han ger Rysslandsnarrativet legitimitet, han visar allmän svaghet (alternativt dåligt omdöme). Det här är inte bra. Spännande att se vem som ersätter. Mycket talar för att det här kan bli ännu värre.
2017-02-14, 12:24
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Undrar om Trump fattar vilket monumentalt misstag han gjort här med Flynn? Hur många gånger nämnde jag dåliga "rådgivare" under valkampanjen? Jodå, de finns kvar, och det här är deras största skalp hittills. Helt plötsligt ger Trump media blodsmak ("vi kan rå på honom med vår propaganda"), han ger Rysslandsnarrativet legitimitet, han visar allmän svaghet (alternativt dåligt omdöme). Det här är inte bra. Spännande att se vem som ersätter. Mycket talar för att det här kan bli ännu värre.

Det tror (hoppas) jag han gör, jag tror vi kommer att börja se en total utrensning av alla som har och är en börda för administrationen, det kommer att skada förtroendet för Trump men om han för en gångs skull faktiskt tar det hela på allvar så kommer han att ersätta den nuvarande administrationen med en som stämmer mer in på ett mål med ett stabilt USA
2017-02-14, 12:48
Medlem
humanlifes avatar
Vita Huset är rena dokussåpan nu, nästan svårt att slita sig.

Man är alltså en säkerhetsrisk om man har kontakter med Ryssland, men hur går det då för Trump? Det har pratats och skrivits ganska mycket om hans kontakter med Putin och om jag inte minns alldeles galet har det setts som ett närmande som skulle gagna alla. Vilket det också borde vara.

Men hur blir det nu för Trump, är han också en säkerhetsrisk?

Det visar sig väl i nästa avsnitt...
2017-02-14, 12:50
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife

Man är alltså en säkerhetsrisk om man har kontakter med Ryssland, men hur går det då för Trump? Det har pratats och skrivits ganska mycket om hans kontakter med Putin och om jag inte minns alldeles galet har det setts som ett närmande som skulle gagna alla. Vilket det också borde vara.

Han har och har aldrig haft kontakt med putin.
2017-02-14, 12:53
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Hela havet stormar och Trump kan inte ens längre beskylla "ljugmedia" för kaoset i vita huset. Media skall ju granska makten och tyvärr agerade inte vita huset förrän just media rotade i Flynns troligen inspelade telefonsamtal. Troligen även ett lagbrott att som civil leka utrikesminister. USA behöver och förtjänar en vuxen regering med en vuxen president den saken är klar. Den röra av olika signaler som nu skickas ut från vita huset bådar inte gott.

The Logan act borde kunna appliceras på Flynn.

The Logan Act (18 U.S.C.A. § 953 [1948]) is a single federal statute making it a crime for a citizen to confer with foreign governments against the interests of the United States
2017-02-14, 12:53
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife

Kan det inte vara så att Putin är amerikansk agent? Det har ryktats mycket om att Trump haft kopplingar till Putin, men tänk om det egentligen är Putin som haft kopplingar till Trump. Vad talar för det ena eller det andra?

Det råder alltså stora oklarheter om vem som haft kontakt med vem. Har Putin talat med Trump eller är det Trump som talat med Putin? Vem har lyssnat och vem har pratat? Och om inte det skulle vara förvirrande nog så är förvirringen ännu större om vad dessa kontakter egentligen har handlat om!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in