2017-08-23, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokyBacon
Fast nu var väl frågan varför negrerna och Antifa wannabes spottar, slår, misshandlar, och kastar gatsten när de inte ens har tillstånd för en sammankomst?
I vissa fall handlar det säkert om självförsvar mot beväpnade nynazister, vit makt osv. Frågan som borde ställas är varför de behöver tillstånd för att utöva sin konstitutionella och mänskliga rätt att protestera?
2017-08-23, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Kan en republikansk president ta strid mot det egna partiet och media och gå vinnande ur striden?
Knappast. Def. inte i längden och def. inte Trump. då splittras makten på ett sätt som inte konstitutionen tillåter och Trump får silkessnöret. Trumps raseri i Arizona där han spottade och fräste stället för att visa presidentskap har ju fått många att undra. Folk lämnade scenen när han malde på om oviktiga saker där den viktigaste nyheten i talet var att pressen var fake, liksom andra absurditeter han var rasande över. Den där mexikanska väggen verkar dessutom ha gått honom på hjärnan, den skall han ha även om den inte behövs. Leda USA framåt verkar komma i andra eller tredje hand. Trump gläfser av rädsla och det är ingen bra egenskap hos en president milt sagt. Så Trump har noll chans att vinna en strid mot konstitutionen och medierna, två urstarka krafter i det demokratiska USA.
2017-08-23, 18:05
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Du är fake som var skeptisk till att Trump gjorde mycket bättre ifrån sig hos svarta väljare än McCain och Romney trots att det varit uppenbart för alla som inte är fake.

Så min skepsis är fejk och CNN är ofejk?
2017-08-23, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Så min skepsis är fejk och CNN är ofejk?

Allt är fake. Det är troligt att Trump gjorde bättre ifrån sig hos svarta än exit polls men alla polls jag hittar verkar ligga på 8%.

Hursomhelst så vann Trump så mycket nya svarta röster att man blev trött på att vinna.
2017-08-23, 18:44
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Omöjligt för en R eller D president, men är möjligt för Trump. Sedan måste du självklart definiera 'att gå vinnande ur striden'

Du förstår själv att dina fantasier om Trumps krig mot GOP bara kan sluta på ett sätt. I vanliga fall verkar du vara på Trumps sida men på senare tid känns det mer och mer som du vill ha bort honom.

James Clapper är inne lite på samma spår. Han sa följde efter han lyssnade på Trumps "tal" igår.

Citat:
I really question his ability to be, his fitness to be in this office, and I also am beginning to wonder about his motivation for it, maybe, maybe he is looking for a way out

Bästa lösningen för Alt-right givetvis. Nu när alla inser att han inte kommer att lyckas infria några vallöften. Det blir ju knappast lättare att driva igenom några politiska frågor genom att attackera sin egen sida. Säg att Trump till slut tvingas bort. Då går det att fortsätta på samma utstakade spår, media är "FAKE NEWS", etablissemanget kände sig hotade av mästaren Trump, judar etc etc.
2017-08-23, 19:41
Medlem
freeriderXIIs avatar
Här intervjuar YouTube-användaren Fleccas talks ANTIFA/alt-left demonstranter i USA.
2017-08-23, 20:13
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vad jag förstår gick det riktigt bra för Trump igår med hans tal.

70+ minuter av självförhärligande, högljudd mundiarré, kryddat med de vanliga persongreppen och hatretoriken mot media och andra "fiender", inbillade som verkliga.

Ivrigt framhejad av de utvalda kultmedlemmarna och röstboskapen som agerar som de förväntas agera och leva upp till det enda de är till för, dvs att göda Trump´s gränslösa ego och narcissism. Igen och igen.

Inget nytt i sammanhanget alltså. Cirkus Trump fortsätter sin roadshow, Nevada nästa.
Senast redigerad av DaEzz 2017-08-23 kl. 20:15.
2017-08-23, 21:57
Medlem
frank-costellos avatar
I TV-programmet Morning Joe på MSNBC så kommenterade idag gårdagens möte i Arizona där Trump talade. B.l.a. så säger de att Arizona får fram det värsta av Trump, och de nämner att Trump hintade om att sheriffen Joe Arpaio kommer benådas. De är även kritiska om hur Trump pratade om media. https://www.youtube.com/watch?v=TC7j-An5QnM

Trump själv kommenterar mötet i Arizona igår på sitt Twitter idag. Klockan 15:20 Svensk tid idag twittrade han: Publiken i Phoenix igår var otrolig. Det var fullsatt. Jag älskar den fantastiska delstaten Arizona. Jag är däremot inte så förtjust i Jeff Flake. Han är svag vad gäller brottsligheten och att säkra gränserna. https://twitter.com/realDonaldTrump/status/900346953120141312

20 minuter senare twittrade han följande: Igår kväll i Phoenix så läste jag upp mitt uttalande gällande Charlottesville som den falska median inte rapporterade korrekt. Folket förstod dock.https://twitter.com/realDonaldTrump/status/900352052068401154

Här är original tweeten: Phoenix crowd last night was amazing - a packed house. I love the Great State of Arizona. Not a fan of Jeff Flake, weak on crime & border!

Last night in Phoenix I read the things from my statements on Charlottesville that the Fake News Media didn't cover fairly. People got it!
Senast redigerad av frank-costello 2017-08-23 kl. 22:14.
2017-08-23, 22:28
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank-costello
I TV-programmet Morning Joe på MSNBC så kommenterade idag gårdagens möte i Arizona där Trump talade. B.l.a. så säger de att Arizona får fram det värsta av Trump, och de nämner att Trump hintade om att sheriffen Joe Arpaio kommer benådas. De är även kritiska om hur Trump pratade om media. https://www.youtube.com/watch?v=TC7j-An5QnM

Trump själv kommenterar mötet i Arizona igår på sitt Twitter idag. Klockan 15:20 Svensk tid idag twittrade han: Publiken i Phoenix igår var otrolig. Det var fullsatt. Jag älskar den fantastiska delstaten Arizona. Jag är däremot inte så förtjust i Jeff Flake. Han är svag vad gäller brottsligheten och att säkra gränserna. https://twitter.com/realDonaldTrump/status/900346953120141312

20 minuter senare twittrade han följande: Igår kväll i Phoenix så läste jag upp mitt uttalande gällande Charlottesville som den falska median inte rapporterade korrekt. Folket förstod dock.https://twitter.com/realDonaldTrump/status/900352052068401154

Här är original tweeten: Phoenix crowd last night was amazing - a packed house. I love the Great State of Arizona. Not a fan of Jeff Flake, weak on crime & border!

Last night in Phoenix I read the things from my statements on Charlottesville that the Fake News Media didn't cover fairly. People got it!

Ha, ha, viilken fräck bedragare han är i alla fall. Han läste upp en censurerad version, som utelämnade klavertrampen
Som om han kunde skriva om historien. Som om det inte fanns videoband.
Men hans hjärntvättade anhängare "got it". Dom tittar nämligen inte på "fake media" utan litar blint på vad skojaren säger. Stackars folk.
2017-08-23, 22:36
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Du förstår själv att dina fantasier om Trumps krig mot GOP bara kan sluta på ett sätt. I vanliga fall verkar du vara på Trumps sida men på senare tid känns det mer och mer som du vill ha bort honom.
Du hittar på. Jag har alltså alltid varit missnöjd och fortfarande är över att Trump inte vågat gå hårt emot GOP. Det gör han fortfarande inte. Men jag hoppas att GOP/something tvingar honom att göra det. Det finns flera indikationer att det så småningom börjar ske.
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
James Clapper är inne lite på samma spår. Han sa följde efter han lyssnade på Trumps "tal" igår.
Fast man har haft liknande "analyser" även under rörelsen - 'Trump gör det bara för skojs och för something-something skull, nu ryker han!!!!!!!!'.
Booooring!

Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Inget nytt i sammanhanget alltså. Cirkus Trump fortsätter sin roadshow, Nevada nästa.

Jag håller med. Trump är Trump, har alltid varit och kommer alltid att vara Trump.
1 Han gömmer inte vem han är.
2 Han kommer inte att ändras.
3 Det blir aldrig något riktigt "pivot".

Jag förstår varför MSM håller på och "förvånas" varje gång (speciellt när han "höll sig" till manuset dagen innan) - det ger helt enkelt clicks - men varför vanligt folk gör det (här på flashback är zergush nog det bäste exemplet) är bortom min förståelse.

Gilla eller ogilla - ok, men förvånas?
Senast redigerad av FlashyBear 2017-08-23 kl. 22:39.
2017-08-23, 22:42
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Jag håller med. Trump är Trump, har alltid varit och kommer alltid att vara Trump.
1 Han gömmer inte vem han är.
2 Han kommer inte att ändras.
3 Det blir aldrig något riktigt "pivot".

Sant. Trodde personligen att det skulle ta lite längre tid att få grepp om Trump men han är inte direkt komplex för att uttrycka sig milt.

Börjar nästan bli lite tråkigt nu, var det här allt liksom? I princip bara en förlängning av primärvalskampanjen?
2017-08-23, 22:59
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Sant. Trodde personligen att det skulle ta lite längre tid att få grepp om Trump men han är inte direkt komplex för att uttrycka sig milt.

Börjar nästan bli lite tråkigt nu, var det här allt liksom? I princip bara en förlängning av primärvalskampanjen?
Jaså? Polletten har fallit ner, grattis.
Trump är hatad av Republikanerna, hur kan detta vara en nyhet? Jävla hycklare media är.

Trump sitter säkert till nästa val kan vi konstatera, media kan inte hata mer och jag tror fortfarande att de kommer att tröttna.
Eventuellt hoppas på något slags mirakel från demokraterna.

Tillägg: MSNBC är mer partiska än FOX. Roligt att se att folk i tråden tycker att de är bra källa för nyheter, för isf är FOX bättre.
Senast redigerad av Tarstan 2017-08-23 kl. 23:07.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in