2017-08-14, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank-costello
Jag tog och översatte det han sade under CNN klippet som var på två minuter: Justitiedepartementet har öppnat upp en förundersökning (Civil Right Investigation) i den dödliga bilattacken som dödade en oskyldig amerikan, och skadade 20 andra. Till alla som agerade kriminellt under denna helg med rasistiskt våld. Ni kommer att få stå till svars för era gärningar. Rättvisa kommer att skipas.

Som jag sade i lördags så fördömer vi detta å det grövsta. Denna chockerande uppvisning av bigotteri och våld har ingen plats i Amerika. Oavsett vad vi har för hudfärg, så lever vi alla under samma fantastisk flagga, och vi är alla skapade av samma gud.

Vi måste älska varandra, visa varandra kärlek och enas tillsammans i att fördöma hat, bigotteri och våld. Vi måste återigen hitta de band av kärlek och lojalitet som enar oss som amerikaner. Rasism är ondska, och de som skapar våld i dess namn är kriminella och skurkar, detta inkluderar KKK, nynazister, vitmakt rörelser och andra hat grupper som är emot vad vi amerikaner håller kärt.

Vi är en nation som är baserad på sanningen att vi alla är skapade jämlika. Vi är alla lika i vår skapares ögon, vi är lika inför lagen och vi är lika inför vår konstitution.

Det finns en viss ironi i det hela om man tänker sig att han säger att allt detta för att blidka personer som skulle fira i en vecka om Trump själv gick en våldsam död till mötes.
2017-08-14, 22:14
Medlem
zergrushs avatar
Medans Donald lite grinigt känner sig tvingad att läsa upp någonting nån annan har skrivit så kan vi titta på hur den amerikanska situationen faktiskt ser ut:
http://foreignpolicy.com/2017/08/14/fbi-and-dhs-warned-of-growing-threat-from-white-supremacists-months-ago/amp/
Citat:
FBI and DHS Warned of Growing Threat From White Supremacists Months Ago
Trump doesn't want to call out white supremacists. The FBI already did.

The FBI and the Department of Homeland Security in May warned that white supremacist groups had already carried out more attacks than any other domestic extremist group over the past 16 years and were likely to carry out more attacks over the next year, according to an intelligence bulletin obtained by Foreign Policy.
2017-08-14, 22:18
Medlem
TheStifmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Medans Donald lite grinigt känner sig tvingad att läsa upp någonting nån annan har skrivit så kan vi titta på hur den amerikanska situationen faktiskt ser ut:
http://foreignpolicy.com/2017/08/14/fbi-and-dhs-warned-of-growing-threat-from-white-supremacists-months-ago/amp/

Största hotet mot USA:S säkerhet är definitivt islam, sen kommer BLM och ANTIFA tillsammans med vit-makt rörelser, så sluta blanda och ge och nämn dom alla, för du stöttar väl inte extremister om dom är från vänster eller?

Gallup är en skit poll bara att kolla deras track-record, haha! Obama kunde inte ens få fram ett ord om han inte läste från en teleprompter så att anklaga Trump för att läsa någon annans tal är hyckleri x1000, libtards...
2017-08-14, 22:38
Medlem
frank-costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Det finns en viss ironi i det hela om man tänker sig att han säger att allt detta för att blidka personer som skulle fira i en vecka om Trump själv gick en våldsam död till mötes.
När Trump sade hat,bigotteri och våld så kom jag och tänka på ett klipp på Youtube med Hillary Clinton. Jag trodde hon använde sig av ordet bigotteri, så jag tyckte det påminde lite om henne. Jag kollade upp Clinton klipp, och hon pratade om chauvinism, sexism och kvinnofientlighet. Så det var inte bigotteri, utan chauvinism, jag blandade ihop det. https://www.youtube.com/watch?v=26-VzfBZg1w& I klippet så har någon som lägger upp klipp på Youtube lagt musik till vad hon säger.

I vilket fall så såg jag medan jag såg Youtubeklippet att användaren hade gjort ett klipp med namn "Trump, Russia, Possible Collusion". Jag tycker det kan vara intressant att ha med det i politik inrikes då det handlar om diskussionen om Trump och ryssarnas inblandning i det amerikanska valet 2016. https://www.youtube.com/watch?v=lw2BVI9OhC4
Senast redigerad av frank-costello 2017-08-14 kl. 23:02.
2017-08-14, 22:40
Medlem
Vad tror ni om spekulationerna angående Bannon, kommer Trump att göra sig av med honom ?
2017-08-14, 22:43
Medlem
FlashyBears avatar
Det var på tiden. Som sagt räcker ett halvdåligt avståndstagande väl och gott

Nu är det bara att låta polisen agera med järnhand med alla våldsbejakande extremister (oftast = dumvänstern) och brottslingar.

Give'em hell, Mr. Donald J Trump!
2017-08-14, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Vad tror ni om spekulationerna angående Bannon, kommer Trump att göra sig av med honom ?

Han kanske gör det som kohandel. Kan detta få McConnell att gå med på repeal/replace samt skattesänkning + infrakstruktur?
2017-08-14, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Det var på tiden. Som sagt räcker ett halvdåligt avståndstagande väl och gott

Nu är det bara att låta polisen agera med järnhand med alla våldsbejakande extremister (oftast = dumvänstern) och brottslingar.

Give'em hell, Mr. Donald J Trump!

Nej du. Nu ska de som anordnade den här demonstrationen sättas åt med alla medel. Plantera bevis, tortera fram erkännanden, vad fan som helst. Nu ska de åka in. Det måste ske.

Om man tittar på hur polisen hanterade detta så är det en bonus.
2017-08-14, 22:49
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Om man tittar på hur polisen hanterade detta så är det en bonus.
Vad menar du? Vad jag läst var de usla.

Citat:
Ursprungligen postat av Sumer

Jag tror inte det (då de är "tvillingbröder" tillsammans med Sessions och töntige Miller), men varför vill du spekulera?
2017-08-14, 22:59
Medlem
Citat:
Vad menar du? Vad jag läst var de usla.

Jag menar att om justitiedepartementet tittar på polisens agerande vore det en bonus.

Citat:
Jag tror inte det (då de är "tvillingbröder" tillsammans med Sessions och töntige Miller), men varför vill du spekulera?

Varför vill du spekulera säger han... samtidigt som han själv spekulerar.
2017-08-14, 23:45
Medlem
Trump öppnar för Kina-granskning.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article25658702.ab

Positivt även om jag inte är insatt i ämnet. Men för att MAGA så är det viktigt angripa Kina i stort och i smått.
2017-08-15, 00:09
Medlem
FlashyBears avatar
https://www.nytimes.com/2017/08/14/us/politics/steve-bannon-trump-white-house.html
Bannon in Limbo as Trump Faces Growing Calls for the Strategist’s Ouster
Citat:
Rupert Murdoch has repeatedly urged President Trump to fire him. Anthony Scaramucci, the president’s former communications director, thrashed him on television as a white nationalist. Lt. Gen. H. R. McMaster, the national security adviser, refused to even say he could work with him.
Citat:
From the start, Mr. Bannon, 63, has told people in his orbit that he never expected to last in his current position longer than eight months to a year, and hoped to ram through as much of his agenda as he could while he stood in the president’s favor. More recently he has told friends that he is working in the White House one day at a time, and constantly asks himself whether he could better pursue his to-do list — including cracking down on legal and illegal immigration — on the outside.

But the choice might not be his. At a recent dinner at the White House with Mr. Kushner and Mr. Kelly, before Mr. Trump decamped for a working vacation at his private golf club in Bedminster, N.J., the president listened while one of the guests, Mr. Murdoch, a founder of Fox News, said Mr. Bannon had to go.

Mr. Trump offered little pushback, according to a person familiar with the conversation, and vented his frustrations about Mr. Bannon. Mr. Murdoch is close to Mr. Kushner, who has been in open warfare with Mr. Bannon since the spring.

Även Murdoch är emot stackars Bannon. Jag hoppas att Bannon sitter kvar.

Citat:
Still, Mr. Bannon is a survivor. He has been left for dead before. Mr. Trump is mercurial, and can easily change his mind.

This spring, as Mr. Kushner pressured Mr. Trump to fire Mr. Bannon, the president shot back at his son-in-law. He was not going to get rid of him, he said, just because Mr. Kushner wanted him to go.
Senast redigerad av FlashyBear 2017-08-15 kl. 00:13.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in