2017-07-15, 01:22
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Nej, Trump vill göra det som amerikaner tycker är viktigt. Minska migration, öka säkerheten, kanske t om sänka skatterna. Andra sidan vill göra precis det motsatta. De verkar skita i det folket vill, de lyssnar hellre på stora företag. Därför gillar folk Trump och försvarar honom.

Varför vill du att USA ska minska migrationen? Tror du att människor slutar flytta då?
2017-07-15, 01:24
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Var det inte LORETTA LYNCH som lät henne komma in i Landet.

HEheheh

Ok, jag vet att du kallar dig seg, så jag kanske slår in öppna dörrar här, men är du så innerligt korkad att du tror att justitieministern stämplar visum? Tror du att statsförvaltning funkar som nån sorts resebyrå?
2017-07-15, 01:31
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Ingen bryr sig om ryssarna... Även demokrater har erkänt det, när de åker runt i landet och träffar folket så får de inga frågor om Putin.
Den illegala migration har redan minskat, och mer ska det bli. Miljontals kriminella ska utvisas eller inlåsas också. Googla MS-13 för att se några exempel på typer som ska bort.

Det är det Trump gör. De politisk korrekta demokraterna som vägrar ens erkänna att det finns problem med migration har ingen chans att vinna de här frågorna. Så är det.
Men det var inte alltid så, det fanns en tid (fram tilll för c:a 8-9 år sen) då Demokraterna ville minska migration och bygga murar...

https://www.theatlantic.com/magazine/archive/2017/07/the-democrats-immigration-mistake/528678/

Sen insåg de att de håller på att tappa arbetarröster, så varför inte ersätta de med meksikanska röster? Obamas koalition visade vägen framåt. De blev besatta av att göra USA till en majority-minority demokrati. Eftersom minoriteter brukar rösta mer demokratisk, man skulle säkra makten för en lång tid framöver. Det är en omoralisk och USA-fientlig politik, vill jag hävda. Flytta på människor som schackpjäserna för att vinna några politiska strider.... Usch. Läs gärna artikeln som jag länkade till.

Det där är ganska intressant, ska politiker leda eller följa? Jag skulle nog säga att samtliga nu sittande GOP-reps förutom Dana Rohrbacher (R-CA) har spyan i halsen när de ser apspelet med Ryssland. Varenda jävel av dem kritiserade Obama för att vara "too soft on Russia". Nu har deras väljare i hisnande utsträckning absorberat Trumps retorik. Ja, Reagans parti har numera väljare som har en mer positiv inställning till Ryssland än till Tyskland. "Mr Putin, tear down that wall!" Njetski.
2017-07-15, 01:37
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Hmm. verkar som FOX lämnar den sjunkande skutan nu..

https://twitter.com/LeanneNaramore/status/885948819875262465

När de sista ankarna på Fox är mållösa så är det illa

Det råkar vara en diskussion mellan de enda journalisterna på Faux News. Shep är osparkbar. Wallace vill nog bara krypa ur skinnet.
2017-07-15, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Ok, jag vet att du kallar dig seg, så jag kanske slår in öppna dörrar här, men är du så innerligt korkad att du tror att justitieministern stämplar visum? Tror du att statsförvaltning funkar som nån sorts resebyrå?

The Russian lawyer who penetrated Donald Trump’s inner circle was initially cleared into the United States by the Justice Department under “extraordinary circumstances” before she embarked on a lobbying campaign last year that ensnared the president’s eldest son,

http://origin-nyi.thehill.com/homenews/administration/341788-exclusive-doj-let-russian-lawyer-into-us-before-she-met-with-trump
2017-07-15, 02:02
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
The Russian lawyer who penetrated Donald Trump’s inner circle was initially cleared into the United States by the Justice Department under “extraordinary circumstances” before she embarked on a lobbying campaign last year that ensnared the president’s eldest son,

http://origin-nyi.thehill.com/homenews/administration/341788-exclusive-doj-let-russian-lawyer-into-us-before-she-met-with-trump

Jag vet att du inte är så noga med detaljer, men var fick du Loretta Lynch ifrån? Donny Sr?
2017-07-15, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Jag vet att du inte är så noga med detaljer, men var fick du Loretta Lynch ifrån? Donny Sr?

Hon var chef för DOJ under tiden den Ryska spionen fick inträde till USA.

Jag antar att hon har koll på om Ryska spioner vill ha inträde till USA bara sådär.
2017-07-15, 02:20
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Hon var chef för DOJ under tiden den Ryska spionen fick inträde till USA.

Jag antar att hon har koll på om Ryska spioner vill ha inträde till USA bara sådär.
Och detta är förkastligt eftersom... republikanske tjänstemän i dessa dagar bjuder in den här personen som särskild gäst på statliga sammanträffanden och regeringsmöten?
2017-07-15, 02:21
Medlem
Rick.Jamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Vad är det för fel att ha en rysk advokat? Om advokaten hade varit svart då?

Håller med. Epitetet ska väl inte få påverka situationen. Men satt i sammanhanget så känns det som om att det ligger en hund begraven.
2017-07-15, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Och detta är förkastligt eftersom... republikanske tjänstemän i dessa dagar bjuder in den här personen som särskild gäst på statliga sammanträffanden och regeringsmöten?

Var det inget fel på henne då så ska det inte vara idag heller.

Blir bara mer och mer pinsamt för demokraterna och Obama.
2017-07-15, 02:38
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Var det inget fel på henne då så ska det inte vara idag heller.

Blir bara mer och mer pinsamt för demokraterna och Obama.
Inte på något vis, och hur du kan få för dig det känns i det närmaste verklighetsfrämmande?
Det är inte alltid man har varken bevis eller befogenhet att ta tag i eller nypa åt suspekta personer man misstänker kan vara en riskfaktor i sammanhanget. Men hur det kan likställas med att släppa in denna underrättelseagent in i statliga sammanträden, mer eller mindre lämna över husnycklarna till inbrottstjuvarna, det om något är pinsamt och visar mycket väl på hur USA under Donalds regim är ett land som inte längre ser till sina egna intressen.

Folk tycks ha svårt att begripa att det som nu händer sker under sittande presidents ansvar och förpliktelse.
2017-07-15, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iskorpitx2
Det är så sött att se alla snöflingors tårar rinna nerför kinderna. Totalt okapabla att förstå att de förlorade valet och det nu är Trump som är president. Libtarden är lite som när ens 5-åring inte få sin godispåse. Bara tårar och hysteri.

Dessa kvasiintellektuella kommer att gråta sig igenom hela mandatperioden och hoppas på att dagen då Trump avsätts snart är här. Desperat greppar de efter halmstrån och skriker sig hesa om hur mycket de hatar honom. Medans han bara skrattar åt idioterna.

Libtards är ett särskilt släkte av följa med strömmen-drönare som svalt globalistretoriken med hull och hår. Skulle Obonga säga hoppa, skulle de fråga hur högt.

Det bästa vore nog om de startade en stödgrupp där de tillsammans kan gråta ut på varandras axlar. Går säkert att ordna studiecirkelstid hos ABF.

Hahaha? Vad i hela friden snackar du om?

On topic: som uppenbart för alla som följer händelseförloppet utan "fake news"-skygglappar så är det inte längre bara anklagelser som när det gällde clinton, nu finns det substans!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in