2017-01-27, 15:47
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Enligt BBC så säger hon att Storbritannien vill ha ett handelsavtal med USA:

"Theresa May will be the first global leader to meet President Trump and the Prime Minster said she hopes the two leaders can find a trade deal that will suit both countries. "

http://www.bbc.com/news/uk-38768262

Det är klart att PM May säger det. Hon har inget val. I och med att GB vänder ryggen mot EU så måste hon dvs May inom kort ro iland något förmånligt på ett bilateralt plan med USA för att överleva politiskt efter Brexit.

Till och med the Dominions föredrar ju andra handelspartners före GB, dvs Kanada orienterar sig mot EU med ett nytt handelsavtal, detta samtidigt som Australien och Nya Zealand vänder sig till Asien i allmänhet och Kina i synnerhet.
Senast redigerad av DaEzz 2017-01-27 kl. 15:55.
2017-01-27, 15:49
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Det enda som räknas är vad man gör och inte vad man vill. Vi har hittills sett att Trump är en fåfäng lögnare som fäster stor vikt vid trams. Antalet åskådare vid installationen är tydligen extremt viktigt för honom men trams för övriga. Hans lögner i samband med det är däremot relevanta att granska

Hur han bemöter Mexikos president, är det att leda genom exempel?

Att grabben som var för feg för att åka till Vietnam dillar om tortyr som en acceptabel metod är enbart patetiskt

Det Trump hittills visat är att han inte på något sätt förändrat sig sen valrörelsen. Det kan kanske bero på att han känner sig lite osäker i och med att han är vald på en minoritet dvs att majoriteten av väljarna var för han motståndare.

Han är antagligen den minst presidentvärdiga personen som innehaft ämbetet i morden tid. Men det är möjligt att han kommer att skärpa sig och fokusera på väsentligheter och skita i sina alternativa sanningar
Jag misstänker att Trump blåser på inauguration-grejjen enbart för att media ska fokusera på det istället för saker som muren, bombningarna av ISIS eller hans utredning om valfusk.

Att han är samma person nu som under valkampanjen är vi tacksamma för.
2017-01-27, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Men varför bry sig om vänsterpöbeln? Den kan dra åt helvete. Väst-Europa är ju på väg ned i avgrunden dessutom. Att förakta en av få västledare som gör rätt vinner europeerna inget på att göra.

Alla de senaste presidenterna har misslyckats med de framgångar som du efterlyser och USA har bara blivit sämre. Ska det bli bättre krävs först en rejäl långtgående kris. Västerlänningar är ju dock så bortklemade nuförtiden att de bara skulle storgråta och skylla på presidenten. Patetiskt.

Marknadsekonomin måste få verka igen, på riktigt.

Marknadsekonomi? Var är det marknadsekonomi att skydda industri som inte kan konkurrera med skyddstullar?
Senast redigerad av NyttNick3 2017-01-27 kl. 15:55.
2017-01-27, 15:52
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Ondahamstern skrev

Absolut och det är just långsiktigt man måste se det hela

Jaha? Och var var du när Bernie Sanders stod och skrek att man måste omförhandla NAFTA?

Vem var det som sa att Kina var en valutamanipulatör?

Vem var det som sa att TPP var en stor katastrof:

"According to Sanders, free trade with China has only hurt American workers, enriched big Wall Street corporations, and been detrimental to the environment. Sanders claims that over two million American jobs have been outsourced to China since 2001."

Vem var det som sa att man måste höja tarifferna på gods från Kina?

Vem är det som sagt det här:

"Mr. President, over the last decade, more than 50,000 manufacturing plants in this country have shut down; over 5.5 million factory jobs have disappeared; and we now have fewer manufacturing jobs today than we did in May of 1941. Back in 1970, 25 percent of all jobs in the United States were manufacturing jobs. Today, that figure is down to just 9 percent. In July of 2000, there were 17.3 million manufacturing workers in this country. Today, there are only 11.7 million manufacturing workers.

According to a recent study conducted by the well-respected economists at the Economic Policy Institute, Permanent Normal Trade Relations with China has led to the loss of 2.8 million American jobs. In fact, the United States has lost an average of about 50,000 manufacturing jobs per month since China joined the World Trade Organization in 2001.

Further, the Economic Policy Institute has also found that NAFTA (the North American Free Trade Agreement with Mexico and Canada) has led to the loss of over 680,000 jobs. We cannot keep outsourcing our future to low-wage countries by passing even more unfettered free trade agreements."

Vem var libtardernas stora hjälte då?
2017-01-27, 15:52
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Ja, men då är det väl intressant att Trump kan få utse FLERA nya domare till HD. Tre om jag minns rätt. Även om det bara är en nu närmaste tiden.

Republikanerna har haft majoritet i kongressen ganska länge nu. Sen får man ta i beaktande att demokraterna ligger i spillror. Jag finner det ytterst osannolikt att republikanerna skulle tappa sin majoritet. Neo-con falangen inom republikanerna är det som stått för kritiken mot Trump och den är rejält på tillbakagång. Så många "hardcore" neo-cons finns det inte heller utan de flesta har varit opportunister. Vi har också sett hur många som gått över till Trumps sida. Trump är en vinnare och neo-cons ses som förlorare. I USA är det extra viktigt att bli betraktad som vinnare. Mitt tips är att Insane McCain blir ensam neo-con kvar och får avsluta sin karriär och därefter ägna sig åt att bygga med lego på psykiatrisk inrättning.

Ja, Trumps kommande utnämningar är mycket intressanta.
Det stämmer att två av domarna är till åren komna, men de kan leva flera år till. Antonin Scalia dog för ganska exakt ett år sedan och han är ännu inte ersatt.
Så det kommer att ta tid att få in tre domare i HD.
För lång tid framöver kommer med all sannolikhet Anthony Kennedy vara en mycket betydelsefull domare.

Tea Partyrörelsen har lyckats. Det säger allt.
2017-01-27, 16:07
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roi
Jag misstänker att Trump blåser på inauguration-grejjen enbart för att media ska fokusera på det istället för saker som muren, bombningarna av ISIS eller hans utredning om valfusk.

Att han är samma person nu som under valkampanjen är vi tacksamma för.

Jag instämmer i din analys. Jag började tycka så efter att Trump gick till angrepp mot mexikanska domaren. Senast när han gick till hårt attack mot CNN och Buzzfeed utfrågades Tillerson av senaten. Trump är verkligen duktig på att omredigera media.

https://www.nytimes.com/2017/01/12/upshot/trump-shows-how-to-smother-a-scandal-with-a-bigger-story.html

Citat:
The bar for scandal in the Trump administration keeps being raised.

Every week brings potentially damaging developments that in other contexts could have generated weekslong controversies. With so many competing stories, however, they are frequently ignored or forgotten.

As a result, even negative coverage can sometimes benefit President-elect Donald J. Trump by displacing potentially more damaging stories from the news agenda.

For instance, many of Mr. Trump’s nominees for cabinet positions have faced relatively little scrutiny of their backgrounds or records. Many failed even to complete background checks before the start of Senate hearings, a break from decades of precedent.

Or consider the case of Monica Crowley, an incoming National Security Agency aide found to have engaged in extensive plagiarism in her book (which Harper Collins pulled from the market), her Ph.D. dissertation and her Washington Times column.

These developments have struggled to gain traction amid the many competing stories about Mr. Trump and his presidential transition, including Tuesday night’s release of unverified allegations against the president-elect.

Many observers suspect that Mr. Trump seeks to exploit this dynamic by distracting the press and the public with stunts like meeting with Kanye West after delaying a news conference on conflicts of interest or tweeting about Meryl Streep before hearings to consider his nominees on Capitol Hill. It’s impossible to determine his motivations, of course, but the effect is often to divert attention from less flattering issues.

On Wednesday, for instance, Mr. Trump’s long-delayed news conference on conflict of interest issues was scheduled on the same day as hearings for six nominees. (After Democrats accused Republicans of scheduling the hearings in part to exploit this dynamic and divert the news media’s attention, some were rescheduled.)
2017-01-27, 16:11
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Du har inte påvisat något. Du har bara sagt att kongressen, senaten eller Högsta domstolen kommer att på något sätt stoppa det. Kanske det, eller kanske inte.

För Obama gick det förhållandevist bra. Varför ska det gå sämre för Trump? Och att han kommer att
utse en ny domare i Högsta domstolen nästa vecka är inte heller någon skitsak.
Det gick sådär i HD:
http://www.reuters.com/article/us-usa-court-obama-idUSKCN0PD1FT20150703

Anthony Kennedy kommer fortfarande vara avgörande i HD ett tag till.

Du kan inte lasta mig för att du inte vet hur det politiska och juridiska systemet fungerar i USA. Inte heller kan du ladda mig för att du inte vet vad Tea Partyrörelsen är för något.
Jag har svarat, även om du inte är nöjd med mina svar.
Du däremot har inte sagt något om hur Trump ska genomföra sin politik förutom att han ska utse en domare i HD samt behålla Obamacare. Vet du ens varför den utnämningen är betydelsefull?

Citat:
I värsta fall gör Republikanerna en rebranding av Obamacare. Same shit - different name. Trump jobbar t ex redan nu på att få ner konstandederna genom att attackera läkemedelsindustrin. Kortsiktigt kan det absolut funka.
Underskatta inte hans slagkraftiga tweets

Obamas förslag var ju att byta namn på Obamacare till Trumpcare. Men Trump har lovat en ännu bättre sjukförsäkring till USA:s befolkning.
Tweets hjälper inte den som är sjuk och i desperat behov av vård.

Det stämmer att Trump verbalt attackerat läkemedelsindustrin. Hur ska detta omsättas till konkreta politik menar du?
2017-01-27, 16:16
Medlem
Citat:
Jag instämmer i din analys. Jag började tycka så efter att Trump gick till angrepp mot mexikanska domaren. Senast när han gick till hårt attack mot CNN och Buzzfeed utfrågades Tillerson av senaten. Trump är verkligen duktig på att omredigera media.

https://www.nytimes.com/2017/01/12/upshot/trump-shows-how-to-smother-a-scandal-with-a-bigger-story.html

Han är ruskigt skicklig, jag såg det redan 2012 när han vevade ned hela republikanska uppställningen utan att ens ställa upp.
Personligen trodde jag att han skulle bli Presiden vid det valet.

Kolla här nu och förundras: http://www.washingtontimes.com/news/2017/jan/26/hillary-clinton-received-800000-votes-from-nonciti/

Citat:
Hillary Clinton garnered more than 800,000 votes from noncitizens on Nov. 8, an approximation far short of President Trump’s estimate of up to 5 million illegal voters but supportive of his charges of fraud.

Political scientist Jesse Richman of Old Dominion University in Norfolk, Virginia, has worked with colleagues to produce groundbreaking research on noncitizen voting, and this week he posted a blog in response to Mr. Trump’s assertion.

Based on national polling by a consortium of universities, a report by Mr. Richman said 6.4 percent of the estimated 20 million adult noncitizens in the U.S. voted in November. He extrapolated that that percentage would have added 834,381 net votes for Mrs. Clinton, who received about 2.8 million more votes than Mr. Trump.

Detta är en vänsterextrem undersökning, och enligt den så har Clinton fuskat sig till segern i flera delstater.

För bara två dygn sedan kallade MSM Trump för idiot när han talade om detta, idag ser vi Clinton underminerat den amerikanska demokratin och att dussintals elektorer troligtvis är ditsatta genom valfusk.

Om Trump siffror stämmer, så vann Romney Presidentvalet 2012.
Detta är en skandal utan dess like, redan med vänsterns egna siffror och om Trumps siffror stämmer så är det det största bedrägeriet i mänsklighetens historia.

Så vi ligger nu i ett intervall från 800.000 röster till 5.000.000 röster, betänk att i många delstater vann Hillary med bara ett par tiotusentals röster.

Trump vet vad han pratar om och därför fortsätter han trycka på, jag tror till och med att han kan kräva omval i flera delstater.
2017-01-27, 16:16
Medlem
Endevils avatar
Citat:

Tänk att det skulle ta så lång tid för MSM att fatta hur Trump spelat dem som Liberace spelade piano. Det är ju dessutom ett gammalt trick som regimer använt sig av hur länge som helst. Att förflytta fokus genom avledande manövrar alltså. Undrar om lip-eralerna förstått hur Trump dompterat även dem?
2017-01-27, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Tänk att det skulle ta så lång tid för MSM att fatta hur Trump spelat dem som Liberace spelade piano. Det är ju dessutom ett gammalt trick som regimer använt sig av hur länge som helst. Att förflytta fokus genom avledande manövrar alltså. Undrar om lip-eralerna förstått hur Trump dompterat även dem?

Dem har inte förstått ännu.

Och grejen är den att Trump skiter i vilket, Trump styr nu Breitbart.com som är Världens största politiska nyhetsförmedlare. Så han är helt oberoende av MSM.
2017-01-27, 16:38
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Det gick sådär i HD:
http://www.reuters.com/article/us-usa-court-obama-idUSKCN0PD1FT20150703

Anthony Kennedy kommer fortfarande vara avgörande i HD ett tag till.

Du kan inte lasta mig för att du inte vet hur det politiska och juridiska systemet fungerar i USA. Inte heller kan du ladda mig för att du inte vet vad Tea Partyrörelsen är för något.
Jag har svarat, även om du inte är nöjd med mina svar.
Du däremot har inte sagt något om hur Trump ska genomföra sin politik förutom att han ska utse en domare i HD samt behålla Obamacare. Vet du ens varför den utnämningen är betydelsefull?

Vad du sa var "vad händer om HD/senatenkongressen/delstaterna stoppar Trumps förslag?". Har jag möjligtvis missat någonting?

Citat:
Obamas förslag var ju att byta namn på Obamacare till Trumpcare. Men Trump har lovat en ännu bättre sjukförsäkring till USA:s befolkning.
Tweets hjälper inte den som är sjuk och i desperat behov av vård.

Det stämmer att Trump verbalt attackerat läkemedelsindustrin. Hur ska detta omsättas till konkreta politik menar du?

De ska i alla fall delvis gå på hans krav.
https://www.nytimes.com/interactive/2017/business/economy/trump-jobs.html

Som sagt i värsta fall kan man göra små justeringar och påstå att det blivit mycket bättre. Det var nog i första hand ekonomin, invandringen och säkerhetsfrågor/ISIS som fick in Trump i Vita huset.
2017-01-27, 16:45
Avslutad
Det här är tydligen vad Donald sa när han fick reda på att den 20% iga skatten på mexikansk import i slutändan skulle komma att betalas av de amerikanska konsumenterna.

https://youtu.be/OCmuATH2yzo
Senast redigerad av pe11e 2017-01-27 kl. 17:14. Anledning: rättning

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in