2017-01-16, 22:07
Medlem
Ett jävla snickisnacki. Jämför Tensta Rinkeby o.s.v 1970-tal med nutid. Då fanns inget av dessa problem.
Jag själv började min yrkesliv med att arbeta i dessa områden.

Mest var det svensk arbetarklass. Och Finsk arbetar och fylleriklass.

Nu är där rena Harmagedon.

Jag misstror inte Jerzy Znickisnacki för han är jude, inte alls. Men jag tycker inte han är seriös. GW himself sa ju i ett tv-program att sådan här kriminalitet inte fanns i Sverige förut tidigare.
Citera
2017-01-16, 22:11
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
I så fall kvarstår väl frågan i högsta grad: Vad fan snackar karln om?

Han är tror inte att det är härkomst, snarare social ställning, som förklarar varför brott uppstår.
Citera
2017-01-16, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Bra! du har ett "underlag", vetenskapligt metodik, en gnutta energi, det blir säkert bra.
Skall vi ta och diskutera färgen på dina strumpor också? Ett tecken på vansinne är när någon börjar tala om något annat än det som är under diskussion. Känns det igen?

Du kan formulera ord som "underlag", "vetenskaplig", "metodik" men vet inte vad de betyder. Du har hört dom i något sammanhang och tyckt att det låter bra.

Ditt påstående

Citat:
De flesta svenskar gör inte skillnad på folk utifrån ursprung,

var alltså inte korrekt. Polisrapporterna talar sitt tydliga språk. Du skäms över ditt misstag som visade sig vara en from förhoppning mer än något annat.

Seså, får vi se lite formuleringar om "SD", "nazzar", "aphöger" också!
Citera
2017-01-16, 22:13
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Han är tror inte att det är härkomst, snarare social ställning, som förklarar varför brott uppstår.

Säkerligen en faktor men det är inte omöjligt att även kulturella skillnader finns, kanske religiösa. Ingen som vet med säkerhet. Vi kanske borde undersöka det? Nej just det, det ska vi inte.
Citera
2017-01-16, 22:14
Bannlyst
Citat:
Det är just denna uppgivenhet jag pekar på, den kanske grundas i den svaga baktanken att samhällsvisionen är fel, stigmatiserandet av folkgrupper, kategorisering mot etnisk bakgrund, religiös tillhörighet, samtidigt som agendan strävar efter en försvagning av demokratiska rättigheter, det blir för mycket.
Jo, du känner att något inte riktigt stämmer trots ditt stinna hat..
Det är ingen uppgivenhet. Det är fakta och objektivitet. Sanningen är att 10% unga flickor utsätts för sexualbrott varje år, och du vill inte göra någonting åt det. Din multikulturalism är viktigare än människoliv. Multikulturalism är detsamma som att trycka in alla kulturer i ett litet land och få dom att hata varandra. Varför ska man då ens åka utomlands? Men du bryr dig inte, du drivs av hat.

Citat:
Jag har en känsla av att manövern från SD egentligen var ett sätt att få lite publicitet, även denna gång med en offerkoftan på..
Du får säga till nästa våldtäktsoffer, nästa person som misshandlats, nästa efterlevande till mordoffer att det var ett nödvändigt ont, så att multikulturalismen kan genomdrivas.

Citat:
För att visa att problemet är marginellt, att det inte är någon större skillnad på folk, svenskar slåss på fyllan och passar på att våldta ibland (midsommarafton), fast de är få. Samma sak med våra invällare.
Rapporten visade ju något annat.

Citat:
Tror gör man i kyrkan Göran, inte på Flashback, där slår man ner aphögern med slagkraftig argumentation.
Fast du saknar ju argument.
Senast redigerad av jeanclaudevandamme 2017-01-16 kl. 22:21.
Citera
2017-01-16, 22:15
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Han sa klart och tydligt det här: De är inte kriminella då de kommer hit. De blir det i Sverige.
Han sa inte " tror" utan helt klart att det var så.
Lyssna på vad Jerzy sa i sitt första tal.
Jerzy skyller alltså på Sverige och Svensken.
Nu får det vara bra med idioterin....
Senast redigerad av goran744 2017-01-16 kl. 22:18.
Citera
2017-01-16, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Han sa klart och tydligt det här: De är inte kriminella då de kommer hit. De blir det i Sverige.

Det blir så när vänstermuppar driver sin ideologi om tabula rasa. Eftersom alla är lika är det fel på landet Sverige och den vita (tills nu skötsamma) mannen.

Allt som pekar mot att tabula rasa inte finns kommer att motarbetas då det spräcker hela deras livsideologi.

Därför mörklägger man brott, därför kommer man snart att mörklägga pisa resultaten. Därför kommer det att gå åt helvete tids nog...
Citera
2017-01-16, 22:25
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Skall vi ta och diskutera färgen på dina strumpor också? Ett tecken på vansinne är när någon börjar tala om något annat än det som är under diskussion. Känns det igen?

Jag ställer frågan igen: varför tar inte SD tag i studierna och fortsätter med rapporterna?

Det blir säkert som när SD skulle starta ett "oberoende" fack, det bidde inget av det. SD sökte publicitet, fick några minuter på strålkastarljuset sedan rann allt ut i sanden. Förresten, inget hindrar andra politiska grupper heller, tid och energi är vad som krävs.
Meijis fatalism går igen överallt, eller så är det den svenska "cucken" eller vad man skall säga, bara uppgivenhet. Detta säger jag inte för att jävlas utanför att jag hade tyckt det varit intressant med dylika rapporter, från SD eller någon annan politisk grupp.
SD säger sig vara en del i en folkrörelse, gärna som gamla SAP, då skall fortsatta studier inte vara en stor sak, man har ju folket i ryggen! Man har medlen! Man har energiska medarbetare!

Se så, schas iväg med er!
Citera
2017-01-16, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Socioekonomiska faktorer är en viktig faktor, svar ja.

Men. Det som vi alla pratar om vid middagar och i affären och ute på byn nu är följande:

Hur stor överrepresentation har afrikaner och araber när det gäller sexualbrott. De brott som ökat otryggheten något enormt bland kvinnor enligt färsk rapport.

Det är enligt mig MYCKET viktigt att reda ut detta. Till och med fritidspersonal på min egen sons fritidsgård säger tydligt och klart att, och jag citerar, "de afghanistanska pojkarna ser flickor som smuts, och det jobbar vi hårt med att motverka". Samma personal har varit funktionärer på We Are Stockholm och säger att de aldrig skulle låta sina egna döttrar gå själva på festivalen just på grund av ensamkommandes usla sexuella radar.

Tycker inte du att det kan vara viktigt att kartlägga detta för allas vår trygghet i samhället?

Om nej, varför?

Vad är det du menar en kartläggning om överrepresentation kan ge? Vad är syftet med resultatet annat än att SD och resterande brunhöger kan komma med påståenden om en decimal procentenhet vanligare med brott bland utrikesfödda. Vad ger det för värde?

Edit, insåg det var otydligt. Vad jag menar är vad för värde brott på t.ex 0,5 pers på 100 000 bland inrikesfödda kontra 2,5 pers på utrikesfödda ger. Det går ju fortfarande inte att använda som argumentation för generalisering.
Senast redigerad av Sebus 2017-01-16 kl. 22:33.
Citera
2017-01-16, 22:29
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Det behöver inte vara så. En faktor som lyftes i BRÅ 2005 var förlusten av position som familjens överhuvud och familjens försörjare som många män bland migranterna genomgår. Att detta skapade instabila familjeförhållanden och undergrävde all känsla av lojalitet och samhörighet med det nya landet.

Det kan vara det Sarnecki refererade till.
Citera
2017-01-16, 22:30
Medlem
BerraTraesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebus
Vad är det du menar en kartläggning om överrepresentation kan ge? Vad är syftet med resultatet annat än att SD och resterande brunhöger kan komma med påståenden om en decimal procentenhet vanligare med brott bland utrikesfödda. Vad ger det för värde?

Vad tror du att syftet generellt är med samhällsvetenskaplig forskning?
Citera
2017-01-16, 22:34
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Säkerligen en faktor men det är inte omöjligt att även kulturella skillnader finns, kanske religiösa. Ingen som vet med säkerhet. Vi kanske borde undersöka det? Nej just det, det ska vi inte.

Precis så säger han.

Citat:

Jag återgav bara hur citatet från Morgan Johansson såg ut och vad innebörden i just det var. Vad Jerzy sagt har jag inte kommenterat. Det är ju tämligen klart att ingen sitter inne med den fullständiga sanningen om vad som triggar vad och som gör att en viss individ agerar på ett visst sätt. För egen del är jag helt emot att döma individer utifrån den grupp de anses tillhöra. Varje individ ska dömas utifrån sina egna gärningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in