2017-01-16, 00:44
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Har inte läst tråden, ursäkta om nån sagt det förut

Alltså, Sarnecki har studerat i 40 år. Hans resultat: det behövs mer forskning.

Vad har Sveriges skattebetalare betalat hans lön för? I alla dessa år.
Han är ju mer värdelös än vetenskapsofficeren i Alien.

Sarnecki vet hur verkligheten ser ut, men den går inte ihop med hans ideologi. Hans jobb är därför att förhala och förvirra.
Citera
2017-01-16, 00:48
Medlem
StigAllans avatar
Verkligen trevligt att blattar och negrer verkligen får börja få reda på vad gängse svensk skattebetalare anser om parasiterna som har invaderat vårt land med landsförrädarpolitikernas bistånd!

Har levt i Sverige i rätt stor del av mitt liv och trodde i min enfald tills för en ca 15 - 20 år sedan att dessa valda och eller betalda av skattemedel skulle ha svenskens bästa för sina ageranden.
Tyvärr så är det inte så längre att man kan lita på våra egna politiker att dessa ska gynna den egna befolkningen och deras bästa, dessa som betalar skatt till de som innehar ämbeten och arbeten betalda med andras arbeten och kanske svett.

Börjar vara dags för räfst och rättarting!
Citera
2017-01-16, 00:52
Medlem
Beatriceaurores avatar
När Centerpartisten sa att som det nu är tror folk att det överhuvudtaget inte finns svenska brottslingar, detta var verkligen ett sanningens ord.
Varje gång t ex jag hör om rån, mord, lastbilar som kör in i guldsmedsaffärer, och inte minst kladdande på barn i badhus samt våldtäkter utgår jag automatiskt ifrån att gärningsmännen är invandrare, andra generationens eller "flyktingbarn".
Citera
2017-01-16, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Har inte läst tråden, ursäkta om nån sagt det förut

Alltså, Sarnecki har studerat i 40 år. Hans resultat: det behövs mer forskning.

Vad har Sveriges skattebetalare betalat hans lön för? I alla dessa år.
Han är ju mer värdelös än vetenskapsofficeren i Alien.

Egentligen finns det två frågor:

1) En praktisk fråga: VAD ska vi göra åt alla invandrare som är PÅTAGLIGT överrepresenterade i brottsligheten?

2) En teoretisk fråga: VARFÖR är invandrare PÅTAGLIGT överrepresenterade i brottsligheten?

Vad JS säger är att forskningen redan visat ATT invandrare är överrepresenterade. Ur ett vetenskapligt perspektiv är därför frågan ganska ointressant. JS vill forska kring VARFÖR men uppenbarligen vill inte någon beställa sådan forskning så därför blir den inte av.

Det är en politisk fråga att svara på VAD man tänker göra åt punkt 1. Och politikerna måste beställa forskning på punkt 2.

Men Morgan Johansson springer ju och gömmer sig...
Citera
2017-01-16, 00:53
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Du har väl händelsevis inte någon källa på det där?

Du kan titta själv i fattiga områden där det bor mycket invandrare mot där det bor mestadels svenskar. Jämför Rosengård, Bergsjön, Ronna, Fittja, Hässleholmen med Degerfors, Grums, Håbo och liknande så ser du skillnaderna. Varsågod
Citera
2017-01-16, 00:59
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Ja han var både rolig och saklig. Visade hur meninglöst en sådan undersökning skulle vara medan Karlsson mer lät som en näthatare som skrek lite om att sarneki är dum och att invandrare våldtar de stackars blonda flickorna.

på Flashback vann karlsson men det var klart redan från början. I resten av samhället vann Sarneki.

tycker vi kan avskriva det där kravet nu. nu har rasisterna fått skälla lite nu kan vi gå vidare.

Bombacci, jag uppskattar att du är med i debatten här för de flesta sakfrågor har två sidor och det är viktigt att båda belyses. Jag blir dock trött på att man ska utse vinnare i en debatt. Istället för debatter där fanbärare jagar applåder från sina egna så skulle jag föredra intellektuella dialoger där man respektfullt dryftade för och nackdelar med olika alternativ och försökte nå fram till någon form av konsensus.

I kvällens debatt tror jag faktiskt det hade varit möjligt. Båda erkände att fakta är viktigt för att få kunskap och förståelse för kriminaliteten. Båda höll med om att denna erhållna kunskap ska sedan användas för att hantera problemet på effektivast sätt. Slutligen tror jag att båda är överens om risken med en sådan undersökning; om en etnisk grupp pekas ut som kraftigt överrepresenterade när det gäller viss kriminalitet finns det en risk att helt oskyldiga i den gruppen oförskyllt drabbas av orättvisa fördomar.

Om man är överens om detta så kan man sedan mer konstruktivt diskutera hur man kan maximera nyttan och minimera riskerna. Kanske kan man till och med nå konsensus. Att bara stoppa huvudet i sanden för att dölja problemet är inte konstruktivt för då ökar problemet och med det även fördomarna mot oskyldiga.
Senast redigerad av DickeFix 2017-01-16 kl. 01:02.
Citera
2017-01-16, 01:06
Medlem
Citat:
Du har väl händelsevis inte någon källa på det där?
BRÅ rapporten från 2005 tar hänsyn till socioekonomiska faktorer. Använd den som referens tills det kommer en ny.
Citera
2017-01-16, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Sarnecki vet hur verkligheten ser ut, men den går inte ihop med hans ideologi. Hans jobb är därför att förhala och förvirra.
Exakt så!
Det är bland annat därför han kör det vanliga tjatet om "varför de begår brott och bakomliggande orsaker istället för vilka som begår brotten".
Han vill inte alls veta Varför, det vill ingen PK-troende.
Chockvärdet i Varför invandrare från vissa delar av världen begår mer brott än andra är betydligt högre än vilka som är överrepresenterade, för det vet ju alla redan.
Citera
2017-01-16, 01:08
Medlem
Sam.Boyds avatar
Det skadar sällan att visa sanningen.

Sedan kan man diskutera varför.

För att till slut diskutera hur problemet ska lösas.
Citera
2017-01-16, 01:10
Medlem
Citat:
Vilken fantastisk källa, måste vara nytt rekord i vattentät bevisföring.
Är de områdena jämförbara?
Bor det lika många arbetslösa, som är lika fattiga och lika utanför på de platserna?
Är det verkligen ingen fattig svensk som våldtagit, som du påstår?
Nej, det är nog bättre att du startar någon ny tråd om hur synd det är om SD och deras företrädare istället.
Påstod han verkligen att INGEN fattig svensk har våldtagit?

Kan du svara på varför fattiga asiater är underrepresenterade i brottsstatistiken medan fattiga afrikaner är extremt överrepresenterade?!
Citera
2017-01-16, 01:11
Medlem
Den enda anledningen varför en sån här rapport inte kommer är för att det hade bara gynnat SD.

Ingen kaoz neger är bra för S eller M
Citera
2017-01-16, 01:13
Medlem
Tillägg till mitt inlägg 00:53. Här finns en text av Jerzy Sarnecki som är rätt tydlig:
http://www.migrationsinfo.se/valfard/kriminalitet/

Det är ju rimligen ett politiskt ansvar att agera på den information som finns. Men etablissemanget är ju handlingsförlamat här som i så mycket annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in