2017-04-01, 17:39
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Citat:
Citat:
Du anser, att det räcker med att slå fast, att svenska politiker importerar brottslighet, sjuklighet, arbetslöshet m.m.

Väljarna kan emellertid inte bedöma den förda invandringspolitiken, om svenska politiker döljer HUR MYCKET brottslighet, sjuklighet, arbetslöshet m.m. som svenska politiker importerar.

Hur ska väljarna kunna utvärdera den förda invandringspolitiken, om invandringspolitikens konsekvenser och kostnader ska döljas för väljarna?
Som tidigare nämt så kan ju forskare få fram denna statistik, detta betyder att den inte är hemlighetstämplad utan tillgänglig för den som är beredd att lägga tiden.

Problemet i det här lata jävla landet är att allt för många förväntar sig att någon annan alltid ska göra arbetet för dem.
I en fungerande demokrati kan enskilda väljare informera sig, utan att själva arbeta som forskare (!).
Fast såklart inte utan att anstränga sig. Du kan få tag på allt forskare kan få tag på... Kan en forskare få tag på det är det inte hemlighetstämplat.

Vi tar om'et igen: I en fungerande demokrati kan enskilda väljare informera sig, utan att själva arbeta som forskare.
Citera
2017-04-01, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Från BRÅs hemsida:

"Brottsförebyggande rådet (Brå) är en myndighet som verkar för att brottsligheten minskar och tryggheten ökar i samhället. Det gör vi genom att ta fram fakta och sprida kunskap om brottslighet, brottsförebyggande arbete och rättsväsendets reaktioner på brott."

Om brottsligheten ökar så sköter inte BRÅ sitt jobb. Detta är värt att ha i åtanke.

Ja det stämmer, om man totalt missuppfattat hur SVerige fungerar och tror att en organisation ensamt är ansvarig för att förebygga brott. Samhället har möjligtvis misslyckats, dock inte om statistiken stämmer då den säger att brottslighet minskar, iaf enligt de som själva släpper statistiken. Så som sagt, antingen är dom helt efterblivna eller så stämmer det.

Observera att beskriviningen du ger här över även innebär att de ska undanhålla fakta som kan öka brottslighet.
Citera
2017-04-01, 17:42
Medlem
Citat:
Vi tar om'et igen: I en fungerande demokrati kan enskilda väljare informera sig, utan att själva arbeta som forskare.

Exakt, precis som vi kan i Sverige var ju då mitt svar.
Citera
2017-04-01, 17:45
Bannlyst
Citat:
Ja det stämmer, om man totalt missuppfattat hur SVerige fungerar och tror att en organisation ensamt är ansvarig för att förebygga brott. Samhället har möjligtvis misslyckats, dock inte om statistiken stämmer då den säger att brottslighet minskar, iaf enligt de som själva släpper statistiken. Så som sagt, antingen är dom helt efterblivna eller så stämmer det.

Observera att beskriviningen du ger här över även innebär att de ska undanhålla fakta som kan öka brottslighet.

Brottsligheten minskar inte, den ökar. Det säger Brås egen statistik.
Citera
2017-04-01, 17:46
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Citat:

Vi tar om'et igen.

Du anser, att det räcker med att slå fast, att svenska politiker importerar brottslighet, sjuklighet, arbetslöshet m.m.

Väljarna kan emellertid inte bedöma den förda invandringspolitiken, om svenska politiker döljer HUR MYCKET brottslighet, sjuklighet, arbetslöshet m.m. som svenska politiker importerar.

Hur ska väljarna kunna utvärdera den förda invandringspolitiken, om invandringspolitikens konsekvenser och kostnader inte redovisas för väljarna?
Citera
2017-04-01, 17:49
Bannlyst
Citat:

Sanning med modifikation dock. Viss statistik förs inte. Så därför kan medborgarna inte informera sig om den.
Citera
2017-04-01, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hogerspoket
Avhandlat ovan.

I sådana fall även bemött nedan...

Citat:
Avhandlat ovan; det får man inte.

OK, men då är du ju dålig helt enkelt, jag får tag på det om jag skulle vilja. Nu har jag dock noll intresse att anstränga mig för att få fram info jag skiter i. Men som sagt, det är bara en negativ reflektion på din egen förmåga om du inte får tag på infon.. Allt står inte rakt upp och ned och allt serveras inte på ett silverfat.

Citat:
Avhandlat ovan - du påstår att forskning, generellt är hållbar i 30 år (vilket du arpat om tidigare). Det var en felaktig generalisering förra gången du tog upp det som det är den här gången, då du inte tittar på kontext eller vilken typ av forskning det handlar om.

DEt har jag absolut gjort, hade ju inte nämnt det om det inte gällde ämnet. Som sagt, BRÅ har mycket att undersöka, det är inte deras jobb att killa nationalister på pungen, dom har lagt fram ett flertal rapporter i år och förra året, flera som jag intresserar mig mer för än den du efterfrågar.. Ska vi bara skita i andras intressen och prioritera dina??

Citat:
Jag har tidigare upprepade gånger) påtalat för dig att du inte kan använda statisk analys vid en dynamisk population.

Och jag kontrade med att då blir det meningslöst att göra undersökningar alls då den ändras hela tiden. Då kommer aldrig faktan stämma när den väl presenteras. Sluta upprepa dig. DEt blir inte mer sant för att du säger saker om och om igen. Och så länge du gör det får du bara samma argument tillbaka om och om igen. Då motargumenten inte blir invandlida för att du repeterar ursprungsargumentet.

Citat:
För att förtydliga hur oärlig du här ber jag att få piåminna dig om att du tidigare i tråden menade att du 'inte lagt märke att någon dramatisk förändring i populationen ägt rum sedan 2001' - vilket får mig att landa i slutsatsen att du antingen lider av en kognitiv nedsättning och inte kan läsa data från SCB som länkats upprepade gånger, eller att du medvetet ljuger. Det är egentligen skitsamma - bägge alternativen diskvalificerar dig från en seriös diskurs.

Nej jag kan förklara det. DEt beror på att jag är en smart person som ser till att anpassas mig till situationer. Jag har inte berörts negativt av invandringen, eller knappt märkt av den alls, för att jag gjort val som resulterat i just detta resultat. Det samma gäller ett flertal andra saker.

Bara idioter berörs negativt, av någon samhällsförändring i stort sett. Detta kommer låta hemskt, men varför tror du att dagens askenatiska judar har så mycket högre framgång i vetenskap än Sefaderna?? För de smarta drog innan "shit hit", och det är just dom som lever idag. Einstein var long gone tex.

Citat:
Beträffande din fråga om 'The Bell Curve' kan jag konstatera att du jämför äpplen och päron. Den tittar inte på en dynamisk population, utan den tittar på utfall/egenskaper hos en heterogen grupp (och följdes upp av ytterligare en studie). Vad Murray ska hitta på härnäst skall naturligtvis bli spännande att se.

Den var bara ett exempel på forskning med felaktig metodik som falsifierar den. Räcker med att läsa wikiartikeln om boken för att se det.

Citat:
Vill du diskutera detta rekommenderar jag dig, precis som förra gången, att skapa en tråd för att diskutera detta i. Snyggt försök dock att spåra ur diskussionen - igen.

Tråden finns redan sedan gammalt...

Citat:
Du menar att jag duckat dina frågor? Jo tjena.

Ja, det har du.. Flertalet gånger nu, och du verkar ducka den igen...

Citat:
Vet du vad projektion innebär? Du kanske inte ska kasta sten i glashus.

Fast jag svarar på allt, bara att det inte går snabbt. DU ingorerar frågor du inte vill svara på.. Verkar som du just gjorde det igen.

Citat:
Ett uppenbart resultat, som du fått flera gånger tidigare, hade varit att för allmänheten korrekt spegla det samhälle vi lever i idag. Det är sannolikt därför den här forskningen bedrivs på årlig basis i de flesta demokratier. Läser du inte svaren du får?

Jo, men som sagt, detta har BRÅ gjort i år:
https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=BR%C3%85+2017&*

En hel del DVS om man scrollar lite. Ders jobb är att undersöka brottslighet, inte den brottslighet som du personligen vill att de undersöker.

Citat:
En annan fråga som hade kunnat besvaras är 'Stämmer det, som Sarnecki påstår, att en majoritet av brotten som utförs i Sverige begås av komplementet till gruppen 'inrikes födda med två svenska föräldrar?'.

Kan fortfarande besvaras, BRÅ har inte hemlighetstämplad info, alla kan nå den med ansträngning. Jag har ringt dem ett flertal gånger-.

Citat:
Sannolikt hade resultatet av en sådan undersökning varit såpass kraftigt sprängstoff att det dramatiskt hade ändrat den svenska opinionen - och det är naturligtvis därför man är livrädd för det. En kraftig förändring av opinionen hade sannolikt kunnat leda till tämligen drakoniska metoder vid hanterandet av brottsligheten, inkluderandes obligatorisk utvisning av främmande element vid grov brottslighet - för att ge ett exempel.

Suck, samma saga varje gång, oavsett vilket extremist man talar med och av vilket slag så försöker alltid "Fienden/eliten/otrogna/staten, etc, gömma sanningen. Du kanske bara är för jävla dålig för att få fram infon?

Citat:
Synd bara att det är inte är tillåtet.
:/

Vad som är lagligt är bara en reflektion av samhällets åsikt, inte en sanning. Slaveri var lagligt. Så, det är ju bara att ändra lagen så det är tillåtet.

Citat:
Nu när du återigen fått svar på dina frågor som du ställt upprepade gånger kanske du skulle kunna ta och hitta på något nytt? Eller är det som så att du glömmer bort att du redan ställt dem?

Du har inte direkt svarat på dem dude... Du har i stort sett bara sagt emot.
Citera
2017-04-01, 18:25
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:

Brottsligheten minskar inte. Om så vore skulle det basuneras ut vitt och brett. Men så sker inte. Istället är det kändiskrönikörer, avdankade skivrecensenter och stand-up komiker som för fram det budskapet. Ingen seriös forskare skulle på allvar påstå att brottsligheten minskar. Ja, kanske från ett år till ett annat i en specifik kategori... men överlag så ökar den. Det fattar alla som inte har en agenda som tjänar på att de säger annat.

Anledningen till att BRÅ försöker försköna statistiken är att då ger de regeringen en ursäkt att slippa genomföra drastiska reformer, vilket skulle kosta pengar på kort sikt.

Skön halmgubbe du försökte dig på förresten, din amatör.
Citera
2017-04-01, 18:37
Medlem
Citat:
En brottsling (t.ex. en våldtäktsman) är ansvarig för att han väljer att ägna sig åt övergrepp och bruka våld; han är inte "skapad" av ngr "förutsättningar".

Då är alla män alltså, faktiskt, potentiella våldtäktsmän? Menar, det är ju det du säger om du säger att en våldtäktsmän "inte är "skapad" av ngr "förutsättningar"
Citera
2017-04-01, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Vilka väljare menar du vet det? Är det någon du känner? Alla du känner? Dina grannar? Släktingar? Vänner? Då har vi bockat av dom. Resten då? Kan du tala för dem därifrån du sitter? Verkligen? Har du gjort en undersökning? Eller behövdes det inte en undersökning? För att du visste att dom visste? Verkligen? Kamma dig för helvete.

Sa ju det, ALLA väljare. Jag umgås huvudsakligen med människor som drar lite åt vänster-mitten och 100% av dem vet det iaf. Menar, nu är ju min personliga erfarenhet inte forskning såklart, men det samma gäller ju FB, i stort sett ingen förnekar det.

Menar, har knappt någonsin hört någon förneka det någonstanns, inte i medier, inte i forskning. Det enda beviset jag har för att dessa männiksor ens existerar (i större grupper såklart, finns alltid enstaka), är att nationalister säger att man stött på dem.

Sen är jag ju lärare med, har en ganska bred krets för information, iaf 300-400 pers.
Citera
2017-04-01, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Ja det tar ju tid, sisådär 10-15 år som du nämner. Som ett sammanträffande så är det så lång tid som passerat sedan senaste undersökningen om man lägger till 2-7 år. Så jag upprepar frågan: Hur går det med steg 2?

Redan svarat på frågan 2 gånger så... Tänker inte upprepa mig igen.
Citera
2017-04-01, 18:59
Medlem
Citat:
Jag förmodar, att du med "förutsättningar" avser socioekonomiska omständigheter.

Forskningen säger inte, att någons socioekonomiska omständigheter innebär att vederbörande blir en brottsling - detta är din politiserade tolkning.

Majoriteten av dem, som har i sämre socioekonomiska omständigheter än genomsnittet, blir inte brottsaktiva våldsbrottslingar t.ex våldtäktmän.

Någon föds varken till brottsling, juris doktor eller civilingenjör m.m. Det är en persons egna livsval som formar hans (eller hennes) liv.

Nja, jag menar alla faktorer som formar ditt liv, endel av dessa är socioekonomiska. Men vi har även random händelser, kultur, religion, utbildningsnivå hos föräldrar (vilket iofs är socioekonomiskt), menar, allt som du varit med om formar dig.

Nej, men forskning säger att det finns en stark korrelation mellan socioekonomiska omständigheter och brottslighet.

Majoriteten av samtliga invandrargrupper blir inte heller kriminella, men det hidrar dig inte från att dra den parallellen...

Vi har inga livsval om vi ska gå på forskning, alla våra val görs innan vi inser det själva (går att mäta av med MRI), dvs, vi är i stort sett till 100% vår uppfostran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in