Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-15, 14:46
  #1
Medlem
Hej!

Jag undrar hur jag ska göra när jag skickar ut ett paket till kund, och dom betalar vi Klarna?

Utbetalningen från Klarna sker ju dagen efter jag skickar varan, och kunden har ju 14 dagar på sig att betala från beställningsdatumet.
Så när jag skickar varan behöver ju kunden nödvändigtvis inte ha betalat.

Hur gör man då med kvitto/följesedel? Vad ska jag skicka med i paketet till kunden?

Mvh Matthias
Citera
2017-01-15, 16:52
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matthias87
Hej!

Jag undrar hur jag ska göra när jag skickar ut ett paket till kund, och dom betalar vi Klarna?

Utbetalningen från Klarna sker ju dagen efter jag skickar varan, och kunden har ju 14 dagar på sig att betala från beställningsdatumet.
Så när jag skickar varan behöver ju kunden nödvändigtvis inte ha betalat.

Hur gör man då med kvitto/följesedel? Vad ska jag skicka med i paketet till kunden?

Mvh Matthias

Du är ju redan inne på det: Det som skall bifogas är en följesedél.
Citera
2017-01-15, 18:54
  #3
Medlem
Tack för svar som vanligt Nordiad!

Okej, så själva kvittot får man från Klarna då alltså?
Citera
2017-01-15, 20:33
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matthias87
Tack för svar som vanligt Nordiad!

Okej, så själva kvittot får man från Klarna då alltså?
Om du skickat produkten till kunden tillsammans med en faktura att betalas till företagets konto direkt, då erhålls kvittering normalt genom att kassören på postanstalten skriver en gul remsa där postgironummer, belopp samt datum framgår. Så var det i alla fall, häromåret - principen är dock exakt densamma idag, oavsett om det är en direktfaktura eller en dylik vari fordran överlåtits, kvittering sker när likvid förmedlas via internetbank exempelvis.
Citera
2017-01-16, 08:16
  #5
Medlem
Okej, tack för svaret Nordiad!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback