2017-01-16, 17:34
Medlem
LuluBrooksies avatar
Kanske inte helt on topic, men.
Jag har en bekant som gick på komvux pga att hon fick barn tidigt i livet. När hon skulle ta om sina gymnasiala poäng så hamnade hon (detta var +10 år sen) i en klass bestående av 75% gymnasieungdomar som varit för trötta eller festat för hårt under gymnasietiden (svennar) och 25% invandrare varav 24% MENA och 1% Sydamerika. Hon skulle göra ett grupparbete med en tjej från typ Iran eller Libanon i Geografi. Den tjejen visste öht inte vad de fyra väderstrecken (nord, öst, syd, väst) var för något.

Vilket får mig att undra vad de lär tjejerna i skolorna därborta? Sömnad, dans, hur man behagar en man?
Citera
2017-01-16, 18:59
Medlem
Neonights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afghan-frisyr
Efterblivet beslut, det här har ju prövats i 40 år i usa med samma resultat. Elever bussas ut från 1 problemskola till 5 fungerande skolor. Slutresultatet: 6 ickefungerande problemskolor. Behåll problemen i en skola så är det lättare att göra något åt det.

Låt inte eleverna i de fungerande skolorna få hela sin skoltid och utbildning sabbad!

Jag skulle vilja tipsa om en artikel (det finns ett radioprogram som avhandlar samma sak) då jag inte är helt säker på det du säger stämmer. Som jag förstår det så funkar denna typ av integration i skolorna:

http://www.npr.org/sections/ed/2016/10/06/496411024/why-busing-didnt-end-school-segregation

Citat:
But while integration is still a process, METCO has made a big difference in education. The most recent research of the program shows that nearly 90 percent of METCO's black and Latino students graduate from high school on time, and they score higher on state achievement tests than their peers in Boston Public Schools.

Citat:
A couple things happen that make it difficult to sustain busing programs into the '80s and '90s.

One is the tremendous amount of white flight that happens in cities like Boston, so there just simply aren't enough white students to go around to have meaningful school desegregation. This is true in Chicago, in Los Angeles, in New York.

The other thing that happens is busing placed a tremendous burden on black students and on students of color. In most cases, they were the ones that were asked to travel to the suburbs, travel sometimes to hostile neighborhoods. For many parents, that simply isn't worth it after a number of years.

Radioprogrammet är väldigt intressant.

https://www.thisamericanlife.org/radio-archives/episode/562/the-problem-we-all-live-with
Citera
2017-01-16, 19:15
Medlem
Aurochss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neonight
Jag skulle vilja tipsa om en artikel (det finns ett radioprogram som avhandlar samma sak) då jag inte är helt säker på det du säger stämmer. Som jag förstår det så funkar denna typ av integration i skolorna
Det funkar bara om andelen vita/asiater är tillräckligt hög. Hade man fördelat invandrarbarn jämt över Sveriges alla skolor för 20 år sedan (ignorera logistiska problem som hade gjort det omöjligt) så kanske det hade ''fungerat'' men nu har vi tagit emot så många att det inte längre är ett alternativ.

PK folket har helt enkelt underskattat hur många kaosmänniskor det behövs i ett klassrum för att nå kritisk massa.
Citera
2017-01-16, 19:29
Medlem
Jag föreslår att någon med mer tid än jag har, tipsar om detta i utländsk media. De är definitivt intresserade av att kolla upp mer om en sådan sak.

Förslag:

The local (svensk på engelska)
Daily Mail
Daily express
The Telegraph
Independent
The Mirror

Alla dessa har tidigare skrivit om situationen i Sverige.
Citera
2017-01-16, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aurochs
Det funkar bara om andelen vita/asiater är tillräckligt hög. Hade man fördelat invandrarbarn jämt över Sveriges alla skolor för 20 år sedan (ignorera logistiska problem som hade gjort det omöjligt) så kanske det hade ''fungerat'' men nu har vi tagit emot så många att det inte längre är ett alternativ.

PK folket har helt enkelt underskattat hur många kaosmänniskor det behövs i ett klassrum för att nå kritisk massa.

En klass är egentligen ganska känslig för störande människor. Det räcker att det finns 1-2-3-4 stycken i klassen som inte kan låta bli att störa eller uppföra sig så påverkas hela klassen negativt.

Det är ju bara att tänka efter. Antingen blir man mobbad eller inte eller hur? Hur många krävs det för att man ska bli mobbad? 1 person.
Citera
2017-01-16, 20:06
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Tror ungarna blir traumatiserade och ångestfulla monster i krocken mellan världsbilder.
... Om de inte har blivit det av krig eller fysiskt våld redan ...

Den enda utvägen är islamisering av de delar av Sverige som är berikade med invandrare.
De få svenskar som sitter fast där bör tvångs-islamiseras i rättmätig demokratisk anda.

Den enda utvägen är att svartskallarna skickas på porten. Vill de inte så tvingas vi jaga ut de med våld, åk hem friviligt, finns även återvandringsbidrag, ta fasta på det och åk nu svartskallar.
Framtiden är inte er, ni kommer snart bli varse, åk nu när ni kan åka hem lugnt och städat.
I framtiden kommer ni tvingas fly under kaosartade former och det mesta av vad ni stulit till er kommer ni att förlora, vill ni komma undan med det ni tjuvat så ska ni åka nu då de som sagt även utbetalar återvandringsbidrag.
Citera
2017-01-16, 20:09
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
En klass är egentligen ganska känslig för störande människor. Det räcker att det finns 1-2-3-4 stycken i klassen som inte kan låta bli att störa eller uppföra sig så påverkas hela klassen negativt.

Det är ju bara att tänka efter. Antingen blir man mobbad eller inte eller hur? Hur många krävs det för att man ska bli mobbad? 1 person.

Förr skickade man dessa till egna Mongoskolor, de brukade kallas OBS klasser, kallades säkert andra saker på andra platser.

Det är motiverat att återöppna dessa skolor för dessa skitskallar så de kan tas ner på jorden igen, behandla de som den smuts de är. Sluta dalta med dessa horungar, knöggla ihop de som en gammal aluminiumburk och krossa de, sen kan man smälta ner de och omforma de i en bättre riktning.

Det här att man låter svartskallarna go bananas och förstör skolgången för hela klasser är inte ok.
Krossa dessa råttor som sagt. Det gjorde man förr, de måste man gör igen, det går inte med dessa horungar, de måste brytas ner (krossas) och sen omformas, daltmetoderna har aldrig fungerat.
Citera
2017-01-16, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Förr skickade man dessa till egna Mongoskolor, de brukade kallas OBS klasser, kallades säkert andra saker på andra platser.

Det är motiverat att återöppna dessa skolor för dessa skitskallar så de kan tas ner på jorden igen, behandla de som den smuts de är. Sluta dalta med dessa horungar, knöggla ihop de som en gammal aluminiumburk och krossa de, sen kan man smälta ner de och omforma de i en bättre riktning.

Det här att man låter svartskallarna go bananas och förstör skolgången för hela klasser är inte ok.
Krossa dessa råttor som sagt. Det gjorde man förr, de måste man gör igen, det går inte med dessa horungar, de måste brytas ner (krossas) och sen omformas, daltmetoderna har aldrig fungerat.

Använder inte så hårda ord som du gör. Men i sakfrågan så håller jag med dig. Man har gjort ett stort misstag i att försöka blanda. Det är lite det klassiska att den busige pojken får sitta mellan två snälla flickor och det är flickornas uppgift att hålla den busige pojken lugn. Bra tycker läraren.

Men alla klasser får sämre studiemiljö om man inte plockar bort störningsmänniskan, så hade jag varit rektor hade jag plockat ut de störande barnen som bildat en egen klass och sedan förstärkt den klassen med en extra lärare, helst manlig då som kan ryta till.
Citera
2017-01-16, 20:15
Medlem
Aurochss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde

Precis, problembarnen triggar igång varandra. Finns det bara ett problembarn så händer det inte så mycket, två stycken och du börjar få problem, tre eller fler och du har kaos. Det finns såklart problembarn bland svenskarna också men andelen är mindre så det är oftast inte större problem att sprida ut dem om du har en helsvensk skola. De svenska problembarnen blir såklart inte bättre av att det kommer en massa ''coola'' barn som kallar läraren hora och ställer till med besvär.

Egentligen är det enkelt att räkna ut hur mycket invandring ett land klarar av. Man kollar helt enkelt hur många inhemska barn det finns och hur många barn från icke kompatibla kulturer det finns (och hur många som kommer att födas) och så anpassar man sig efter det. Vit flykt är ett välkänt fenomen och därmed lätt att undvika.

Men mångkulturen är ett meningslöst projekt oavsett så jag fattar inte varför vi ska ha någon invandring från tredje världen ö.h.t. Det leder till brain drain i tredje världen och kaos i våra länder, helt meningslöst.
Citera
2017-01-16, 20:16
Medlem
Acapulco-golds avatar
Klasserna är slopade pga hens, sades på nyheterna nyss.
Citera
2017-01-16, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aurochs
Men mångkulturen är ett meningslöst projekt oavsett så jag fattar inte varför vi ska ha någon invandring från tredje världen ö.h.t. Det leder till brain drain i tredje världen och kaos i våra länder, helt meningslöst.

Tidigare skulle jag hållit med dig här till 100% och då tänker jag även på braindrains som andra länder utsätts för. Det skapar en ytterligare förstärking av nedåtgående trender när de här länderna förlorar de handlingskraftiga människorna som har en viss nivå av intelligens/kompetens i behåll.

Men invandringen har förändrats i mångt och mycket. Ifrån flera länder är det inte längre någon braindrains som vi utsätter de för. Anledningen är att de som invandrar till Sverige snarare tillhör deras underklass, de som aldrig får jobb i hemlandet och som är helt outbildade och saknar kompetens.

Flera av de här länderna lider istället av en befolkningsexplosion och har ett stort överskott av människor som de inte vet vad de ska göra med. Ett problem som kommer att växa kraftig, framförallt i afrika.
Citera
2017-01-16, 20:48
Medlem
beer-goggless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ingen som tänker på det från andra hållet här?

Lyxmigranterna är ett stort problem på Vivallaskolan. Istället för att ta itu med problemen bussar man bort problemen.
Lyxmigranterna får känna att det är DE som är problemen.
De kommer till Adolfbergsskolan - och blir ett (samma) problem. Skolan väljer fegt att segregera skolan istället för att ta itu med problemen, IGEN!
Lyxmigranterna känner återigen att det är DE som är problemen.

Om du hela tiden får veta att det är du som är problemet - hur kommer du att agera då?
Kommer du välja att "jag ska visa dom att jag kan vara snäll och duktig" vilket är BRA mycket svårare än "jag ska minsann visa dom att jag är ett problem!" och bli mer utåtagerande?

Anställ en tuff snubbe med samma modersmål som de flesta stökiga, som får lov att ta in de stökiga i ett enskilt rum där han ryar och slår in lite vett i deras huvuden.
Den auktoritära stilen är den enda som fungerar.

Det känns lite ironiskt (och utsiktslöst) om berörda elever inte ens förstår en utskällning som levereras på det svenska språket. Såvida du nu inte avser att han (sic) skall rya på något av de nationella minoritetsspråken finska, jiddisch, meänkieli, romska eller samiska?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in