2017-01-14, 14:09
Medlem
Jag har skickat mycket godis till USA. Men min fråga är: Är det tillåtet att skicka tex. Chips, ostbågar eller läsk till USA? Blir osäker och har inte lust at få böter på flera tusentals dollar för det. Tack för hjälpen!
Citera
2017-01-14, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuturuu998
Jag har skickat mycket godis till USA. Men min fråga är: Är det tillåtet att skicka tex. Chips, ostbågar eller läsk till USA? Blir osäker och har inte lust at få böter på flera tusentals dollar för det. Tack för hjälpen!

Det är ok. Annars lär det ju finnas en hel del att köpa där.
Citera
2017-01-14, 14:19
Medlem
kraftfoders avatar
Så länge man deklarerar innehållet korrekt, så är det ingen fara. Och som tidigare sas: Finns en hel att köpa "over there"...
Citera
2017-01-14, 14:53
Medlem
Andersdamaans avatar
Läsk är jag litet osäker på om man får skicka med flyget då säkerhetsbestämmelserna är rätt kinkiga när det gäller vätskor. Är dock inte hundra på om det endast gäller handbagage eller överhuvudtaget samt om dessa bestämmelser gäller för postflyg eller ej.

Snacks osv är det inga problem med att skicka dock.
Citera
2017-01-14, 15:14
Moderator
Nospheratus avatar
Drycker inklusive alkohol, godis och snacks är inga problem att skicka till USA. Det som kan bli problematiskt är kött, fisk och grönsaker. Om det inte är konservburkar. Men inlagd sill på burk exempelvis är inga problem. Två kilo ren- eller älgkött i plastförpackning blir problem.

Sen får man inga böter om de vägrar plocka in grejerna av olika anledningar. De bara slänger skiten och så var det bra med det. Möjligtvis om man skulle go crazy och skicka narkotika att de skulle börja kontakta svenska myndigheter och börja härja om böter.

Man kan dock åka på en böter om man försöker ta med sig frukt, kött eller grönsaker i bagaget om man flyger till USA. Då förväntas man ha läst på vad som gäller. När det gäller postgången förutsätter tullen att man inte vet bättre och bara slänger det istället.
Citera
2017-01-15, 16:54
Medlem
Gregory.Houses avatar
Det är inga problem så länge man markerar vad det innehåller annars kan bli böter?
Citera
2017-01-15, 16:59
Medlem
kraftfoders avatar
Det finns ju givetvis ett stort problem om man skickar typ chips och ostbågar över Atlanten: Det kanske bara är smulor av allt när det når mottagaren? -Själv har jag problem med att få hem chipsen hela från ICA..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in