Citat:
Ursprungligen postat av
srebrenica
Egentligen skiter jag i det. Har haft min Rolex Explorer 2 i många år. Gjort service för 12.000 spänn (?) galet men det var väl värt det tänker jag då den är från -95 eller nåt.
Men jag gillar mest tanken på att ha en välgjord kopia för typ 4-5000kr. Men det verkar som de kan kosta mer än så. Där börjar väl gränsen gå. Men jag köper nog inte en Rolex eller annat för 150.000 och drar runt med. Så mycket gillar jag varken bilar eller klockor även om jag har haft råd att ha lite hyfsade såna grejer genom åren. Att ha en "noname" eller "aquatic" som Tudor kopia med den texten på känns inte alls intressant faktiskt. Är lite autistisk när det kommer till vissa saker och här har jag fastnat i att en dag hitta ett ställe som säljer välgjorda kopior för att kunna meningslöst shoppa en spännande modell. Och inte på något sätt ljuga om att det är en riktig bland kompisar, det roliga är ju i så fall att det är en kopia och har andra vänner som gillar klockor mer än jag som har rätt schyssta hublot, gamla rolex och de där riktigt tunna fina herruren som jag inte ens minns vad de heter. Mest för att jag är fascinerad över grejen som sådan, att kopior görs och även som sagt för att kunna supa mig dyng som jag gör ibland utan att riskera att bli robbad på en top notch Rolex klocka. Lite så går mina autistiska klockkopia tankar!
jag har i detta nu en rolex kopia för 1500kr på mig. dvs sjukt billig. köpte den på fb marketplace av någon sketchy snubbe. förmodligen tjänade han en hacka på den. men med det sagt, på 50cm avstånd ser den mycket legit ut! själva "klockan" ser faktiskt mycket bra ut med all lasergravering runt urtavlan, rolexkronan längst ner i glaset osv.
kollar man noggrannare är armbandet lite rough. alltså ganska vasst i kanterna och snäppet ramlade isär när jag fick hem den, men sen har den hållit efter att jag skruvade ihop det, men det är lite trögt att stänga. när man 'laddar' upp klockan automatiskt genom att vifta runt den så låter den lite av mekanismen. gissar att en riktig rolx är helt tyst...
men med det sagt, föreslår att man lägger lite mer pengar på en bättre kopia, förutsatt att man inte blir blåst och får en 1500 kronors klocka till för högt pris. för 1500kr är jag ändå positivt överraskad över vad kineserna lyckats åstadkomma. köpte den mest som en kul grej. ser väldigt legit ut på foto iaf!