2007-02-08, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bamar
Vad menar du med att de båda är lite stora? Stora som kändisar, stora i betydelsen dryga eller menar du att han har en stor hand och hon en stor handske?

Det kanske är fett att vara buksvåger med Lasse Berghagen men det har ju antytts att Skytte i så fall även skulle vara buksvåger med Pele, Shahen av Iran och hur var det med vår egen kung?

Jag menar att de kände varandra i biblisk mening
Citera
2007-02-08, 21:10
Medlem
pawitels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boney M
Jag menar att de kände varandra i biblisk mening

He, he, du måste syfta på modellen ala Helge F och hans relation med Kristi brud. De kände ju på varandra i biblisk mening!!
Citera
2007-02-10, 13:01
Medlem
Bacchus94s avatar
Jag såg just Skytte på TV4. Han sa att han blivit mer ödmjuk och mindre egocentrisk sedan han blivit kristen, sedan skröt han om att hans senaste bok var den bäst säljande boken i den kristna bokhandeln förra året. "Den första upplagen sålde slut på två månader...10 000 ex." :whoco5
Citera
2007-02-10, 13:50
Medlem
JEzuss avatar
Om det är den riktiga Skytte som är med på ratsit.se så går det ingen nöd på honom iaf!
Drar in lite över 40 kalla i månaden!

mvh
Citera
2007-02-11, 20:07
Medlem
Om jag inte missminner mig wallraffade Skytte inom frimureriet och skrev några artiklar om detta som möjligen publicerades i Expressen. Han fick en del skit för det. Artiklarna avslöjade en del intrikata detaljer som annars endast invigda i det illustra sällskapet fått ta del av.
Citera
2007-02-12, 11:44
Medlem
peder_asts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JEzus
Om det är den riktiga Skytte som är med på ratsit.se så går det ingen nöd på honom iaf!
Drar in lite över 40 kalla i månaden!

mvh

har hört att han tar grova pengar för att hålla föredrag. dock kom min gymnasieskolan billigt undan när han kom dit och jönsade sig, sprang omkring och hoppade och förklarade att hans fleecejacka var en så kallad 'birgerssonjacka'. att skolan fick dit honom billigt var eftersom hans dotter gick på skolan (eller om hon gått där, minns inte)
Citera
2007-02-12, 15:02
Medlem
Ajajajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elitmalaj
Göran Skytte är kristen. Han går i S:t Laurentii kyrka i Lund. Han har skrivit en predikosamling tillsammans med prästen i den kyrkan, Bo Brander. Bo Brander har predikat, Göran Skytte har haft ett samtal med Bo i samband med predikningarna. Predikosamlingen, "Ett år med Jesus", har blivit en bestseller för att vara en predikosamling...
Vilken inriktning på kristendom bekänner han sig till?

Citera
2007-02-12, 15:14
Medlem
Ajajajs avatar
Kul minne om Skytte.

Förr upplevde jag Skytte som en riktigt dryg jävel, men numera ger han ett bra intryck.

Jag kommer ihåg en väldigt lustig inledning på ett av hans program "Skytte".

Jag kommer inte ihåg så mycket detaljer men jag tror att Skytte antingen uttalat sig mot rasismen eller för invandringen? Det kan också ha något samband med någon person han intervjuat.

Skytte inleder programmet med att stega fram till kameran i närbild, varpå han vänder sig specifikt till någon "okänd TV-tittare"...

Skytte på bräkig skånska: "Du satte dig ned... Och bajsade i en låda... Som du sedan skickade till mig"!

Göran Skytte var oerhört upprörd över den skinhead som hade visat Skytte sin "uppskattning"! Även om Skytte var mer upprörd än ledsen så trodde jag ett tag nästan att Skytte skulle börja gråta! Och så fortsatte han att skälla på den som varit så fräck mot herr Skytte!

Citera
2007-02-12, 16:34
Medlem
Four Rosess avatar
Han var en jävligt dålig rådgivare till placering i aktier i tidskriften Placeringsguiden. Vet inte om han är kvar där än och lurar folk. Har troligen fått sparken så kass som han var. Inte en siffra rätt, om man säger så,
Citera
2007-02-12, 19:40
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Skytte var med och gjorde "Rekordmagasinet" tror jag det var med Jan Guillou. I ett program gjorde han ett avslöjande reportage om riksdagsmännens resor (det har varit en del mindre uppföljningar i olika media senare). Riksdagsmännen har ju gratis resor, men det finns begränsningar. Inom landet förväntas de använda det billigare alternativet om de inte gör en stor tidsvinst. Utomlands får man åka bara på studieresa. Så Skytte berättade om riksdagsmän som åkte flyg trots att de hade Guldkort på SJ och resan tog samma tid, osv. Utomlands åkte flera riskdagsmän med hela familjen till charterorter på skattebetalarnas bekostnad. Det var studieresor, syftet med resorna var att undersöka "kostnaden för en familj att åka på charter till resmålet". Häpp. Står sig fortfarande som ett av de stora avslöjandena inom svensk politik, tycker jag.
Sedan gjorde han det dryga programmet "Skytte" där han hade olika personer som han intervjuade (en per program). Programmen började alltid med att Skytte presenterade personen i mycket positiva ord. "Han är en person som..." och något positivt. Genomgående var att alla personerna utom möjligen någon varje säsong var socialdemokrater, så jag roade mig med att försöka imitera Skytte och säga "Han är naturligtvis socialdemokrat." på slutet. Tror han gjorde 3 eller 4 säsonger och det var först i sista säsongen som det smögs in några icke-sossar.
Citera
2007-02-12, 20:05
Medlem
Ajajajs avatar
Kvackelikvack

Minns du det här programmet:

http://www.flashback.org/showpost.p...4&postcount=36

Citera
2007-02-12, 22:11
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajajaj
Kvackelikvack

Minns du det här programmet:
Sorry, nej. Hade en tendens att stänga av "Skytte" efter några minuter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in