2005-12-21, 08:43
Medlem
Jag betvivlar också att Marie-Louise de Geer skulle ha varit gift med Björn Afzelius.
Citera
2005-12-21, 08:46
Medlem
Knullkungens avatar
i början av 90-talet påstods i ngn skvallerblaska att Skytte befunnit sig på ett IKEA-varuhus för att köpa ett täcke. HAn sakll då ha krävt att få en kudde/påslakan eller liknande på köpet med hänvisnig till att han minsan var den kände tv-journalisten Göran Skytte. Han dementerade själv sedan hsitorien i tidningen.
Citera
2005-12-21, 08:52
Medlem
Sorry - Fel namn av mig!!

Citat:
Ursprungligen postat av flashy
Visserligen har Marie-Louise varit gift med en väldigt stor mängd salongskommunister och ett tag behöll hon ju allas efternamn. Men har hon verkligen varit gift med Björn Afzelius? Björn Afzelius började ju förresten en vandring likt Skytte men kom inte så långt. Han förblev vänstern trogen men han tog i alla fall avstånd från Castros diktatur på Cuba, vilket hans gamle vapendragare Wiehe inte kunde förmå sig till.

Hon heter Marianne Lindberg de Geer. Är konstnär liksom tidigare hustrun Marie Louise. Visst har dom lika namn på nåt vis, ML, ML..??

Alltså "Tårtans" nuvarande fru. Det var länge sen han var gift med M-Louise.

Jag är trots allt lite stolt att jag inte har full koll på alla detaljer....

Djefla progg-slödder samtliga dessa anyway!!
Citera
2005-12-21, 12:11
Medlem
Modig som journalist

Det var väl Göran Skytte som under den tidigare delen av 1980-talet i Aftonbladet avslöjade Ove Rainers affärer, vilket så småningom ledde till dennes avgång som justitieminister. Ett antal år senare skrev han i tidningen Z om Lisbeth Palmes terrorregemente på Unicef, då hon var ordförande där. Ingen annan tidning vågade skriva om detta, riksänka som hon var.
Citera
2005-12-22, 06:50
Medlem
afzelius har inte varit gift med lillbabs- jag menar Marie-Louise de Geer.
Men visst hade han och övriga proggare på 70-80talet ett bra liv i den liguriska byn castel... nånting. Den som han helägde med Wiehe och de andra blodröda proletärerna. Tänkte på det- Kent Andersson äkta vänster även han-
ägde en tolvrumslägenhet(!) i centrala Palma de Mallorca.
Är det så att om man är kommunist förlägger man lyxlivet dit man tror att folk inte ser ???
DEn kände solidaritets- och jämställdhetssnubben Wiehe sägs vara våldsamt intresserad av knappt lovliga körflickor...
Citera
2005-12-22, 09:55
Medlem
Frun var Marianne Lindberg (nu De Geer)

Citat:
Ursprungligen postat av ärtank
afzelius har inte varit gift med lillbabs- jag menar Marie-Louise de Geer.
Men visst hade han och övriga proggare på 70-80talet ett bra liv i den liguriska byn castel... nånting. Den som han helägde med Wiehe och de andra blodröda proletärerna. Tänkte på det- Kent Andersson äkta vänster även han-
ägde en tolvrumslägenhet(!) i centrala Palma de Mallorca.
Är det så att om man är kommunist förlägger man lyxlivet dit man tror att folk inte ser ???
DEn kände solidaritets- och jämställdhetssnubben Wiehe sägs vara våldsamt intresserad av knappt lovliga körflickor...

Jag har redan korrigerat att det var Marianne Lindberg de Geer och ingen annan, hon sa även att det bara var ett hus han ägde i byn.

Men visst är det lite kul ändå.
Citera
2005-12-23, 19:25
Medlem
Troians avatar
Har hört att han har ett förhållande med en komminister i Sigtuna. Rättare sagt denna: http://inspire.accson.se/personal/ar...71&path=setup1

Eller åtminstone nyligen haft.

I övrigt har jag hört att han ska vara förbannat otrevlig.
Citera
2005-12-23, 19:55
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ärtank
visst hade han och övriga proggare på 70-80talet ett bra liv i den liguriska byn castel... nånting. Den som han helägde med Wiehe och de andra blodröda proletärerna.

Byn är CASTEL VECCHIO DI ROCCA BARBENA (SV)

men att den skulle varit helägd av svenskarna tror jag inte på. Så liten är den inte.

Skytte var tydligen där på sin 60-årsdag tidigare i år
http://sydsvenskan.se/malmo/article95106.ece

Tydligen finns det ett litet torg uppkallad efter bjorn afzelius där
http://www.bjornafzelius.com/Artikle...mma_220599.htm

Artikel om Afzelius av Skytte
http://www.aftonbladet.se/nyheter/9902/17/afz2.html
Citera
2007-02-07, 19:35
Medlem
Göran Skytte

Jag skulle vara mycket intresserad av att höra vad alla har att berätta om Göran Skytte. Han var ju en riktig ärke-kommunist i yngre dar och numera skriver han på SvDs ledarsida. Hur gick den förändringen till egentligen?

Har suttit och läst ett flertal av hans krönikor på nätet och han verkar ju onekligen ha svängt en hel del till höger på gamla dar. Han sågar i princip allt som han stått för tidigare och ger en hel del kängor till gamla vapendragare.

Gamla krönikor finns här --> http://svd.sesam.se/search/?nav_topi...topics=Ledare&

Allt är av intresse så fram med det bara.
Citera
2007-02-07, 19:41
Medlem
Har för mig att han blev andligen väckt, kristen eller något liknande, men är inte säker.. Någon som har mer info?
Citera
2007-02-07, 19:49
Medlem
Azraels avatar
Han skrev en del intressanta grejor på 80-talet och var parhäst med Jan Guillou. Sedan blev han djupt religiös och höger i samma veva. Försköts av Jan m.fl. och hamnade i skymundan. Paria - typ. Körde en svart volvo 140 långt in på 90-talet.
Citera
2007-02-07, 20:06
Medlem
Elitmalajs avatar
Göran Skytte är kristen. Han går i S:t Laurentii kyrka i Lund. Han har skrivit en predikosamling tillsammans med prästen i den kyrkan, Bo Brander. Bo Brander har predikat, Göran Skytte har haft ett samtal med Bo i samband med predikningarna. Predikosamlingen, "Ett år med Jesus", har blivit en bestseller för att vara en predikosamling...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in