• 2
  • 3
2005-12-20, 12:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av farbror einar
kan man kanske säga.
Det är aningen godare än kassler. Jag tänker alltid på Babben Larsson när jag hör ordet kassler. Mest på grund av att hon jämförde sig själv i nätstrumpor som just kassler.
Citera
2005-12-20, 12:40
Medlem
farbror einars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolarenPär
Det är aningen godare än kassler. Jag tänker alltid på Babben Larsson när jag hör ordet kassler. Mest på grund av att hon jämförde sig själv i nätstrumpor som just kassler.
*Går och kastar upp gårdagens grovfylla* tack för att jag tappade aptiten. Men jag ska faktiskt prova oxfilé med Dijon och peppar ikväll. Tack för inspirationen.
Citera
2005-12-20, 12:47
Medlem
Motvilligs avatar
Jag tror receptet behöver lite ananas i röran för att bli perfekt.
Citera
2005-12-20, 13:01
Medlem
Andrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig
Jag tror receptet behöver lite ananas i röran för att bli perfekt.
Personligen skulle jag faktiskt låta bli det, eller möjligen ta det bredvid.
Citera
2005-12-20, 13:02
Medlem
Andrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror einar
Seriöst byt ut vitlöken mot Cremé Bonjour vitlök och blanda i istället.

Har faktiskt provat det, inte alls samma sak, men jag föredrar alltid färska råvaror.
Citera
2005-12-20, 13:03
Medlem
Andrees avatar
Citat:
Om man dessutom blandade aningen Dijonsenap och mald rosépeppar i creme fraichen så tror jag det blir himmelskt.

Rosépeppar kan faktiskt vara kanon, dijonsenap vet jag dock inte.... känns inte att det går så bra ihop med smördegen....
Citera
2005-12-20, 13:05
Medlem
Andrees avatar
Citat:
Tillsammans med lite rosépeppar så blir det kalas och jag skulle kunna tänka mig att byta ut kasslern mot låt oss säga lövbiff som strimlas och får sjuda en stund med CF:en.

det jag fann så gott när jag provade just denna recept var samspelet melland röksmaken i kasslern, Creme Fraiche och smördegen, men alla recept ska man mixa med för att hitta sin egen personliga touch.
Citera
2005-12-20, 13:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Andree
Rosépeppar kan faktiskt vara kanon, dijonsenap vet jag dock inte.... känns inte att det går så bra ihop med smördegen....
Som FE sa ta den smaksatta creme fraichen och blanda i en tesked eller två med senapen. Jag lovar att det blir en fin kombination med vitlöken, rosépepparen.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in