2006-01-07, 23:54
  #37
Medlem
Roger Pontares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
Rätt så neutral köttsmak som jag uppfattade det, men det var troligtvis p.g.a. att de haft i en massa getost i dressingen till vilket gav den här skarpa smaken och dominerade köttet.

Jag sköljde munnen med vatten och tog en tugga björnrostbiff för att kolla men eftersmaken var fortfarande den av getost. Jag lär testa att beställa en likadan rätt utan getostbaserad dressing.

Min fru åt björnpelmeni samtidigt, ett slags degknyten med björnkött i. Hon beskrev smaken som lite sötaktig. Jag smakade lite av hennes rätt också men tyvärr ruinerades även den av getostsmaken från min dressing...

Jag är lite skeptisk till kött som kommer ifrån rovdjur och asätare, men man ska ju prova allt. Finns det någon svensk restaurang som serverar björn?
Citera
2006-01-08, 00:00
  #38
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Pontare
Jag är lite skeptisk till kött som kommer ifrån rovdjur och asätare, men man ska ju prova allt. Finns det någon svensk restaurang som serverar björn?

Samma här.

Jag har en kompis som påstår att han serverats björnkött på en restaurang nånstans i Hälsingland. Jag träffar honom imorgon så jag kan ju höra med honom var han åt det...
Citera
2006-01-08, 10:21
  #39
Medlem
Roger Pontares avatar
Ja det vore ju kul att testa...
Citera
2006-01-08, 17:24
  #40
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Pontare
Ja det vore ju kul att testa...

Träffat min polare, jag hade fel på ett landskap. Det var i Ockelbo som tillhör Gästrikland och inte Hälsingland han ätit björnstek, det är ett konstgalleri där också, kan väl inte vara så svårt att hitta men han mindes inte namnet på stället..
Citera
2006-01-08, 18:16
  #41
Medlem
Milous avatar
När jag var i Köpenhamn så åt jag en riktigt konstig sak. En RÖD korv! Satan va skumt det var.
Citera
2006-01-08, 18:56
  #42
Medlem
Atlantiss avatar
Beställde in bläckfisk en gångi Grekland, tyvärr var den friterad. Var många år sedan, men jag har för mig att den smakade som lökringar typ. Blev säkert blåst.

Annars har jag provat strutskött, det var många år sedan det med, men jag minns att det var riktigt gott i alla fall.
Citera
2006-01-08, 19:19
  #43
Medlem
Milous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlantis
Beställde in bläckfisk en gångi Grekland, tyvärr var den friterad. Var många år sedan, men jag har för mig att den smakade som lökringar typ. Blev säkert blåst.

Annars har jag provat strutskött, det var många år sedan det med, men jag minns att det var riktigt gott i alla fall.

O! Calamari som är så gott! Bättre än lökringarna .
Citera
2006-01-08, 19:27
  #44
Medlem
Roger Pontares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
Träffat min polare, jag hade fel på ett landskap. Det var i Ockelbo som tillhör Gästrikland och inte Hälsingland han ätit björnstek, det är ett konstgalleri där också, kan väl inte vara så svårt att hitta men han mindes inte namnet på stället..

Ska googla och se vad jag hittar, sen får man hoppas att man har vägarna förbi Ockelbo i framtiden.
Citera
2006-01-08, 20:01
  #45
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Pontare
Ska googla och se vad jag hittar, sen får man hoppas att man har vägarna förbi Ockelbo i framtiden.

Ja kolla om du hittar nåt, vore intressant att veta vad det där stället heter...
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in