2005-12-29, 05:41
  #25
Medlem
Råkade på en jäkligt speciell svamprätt i somras på ett ryskt hotell. Jag visste inte vad jag beställde och in kom en skål med bandpasta och brun gegga, dyrt var det också. Jag tror det stod tryffel i menyn. Det var beskt och slemmigt och ingenting jag kommer att äta igen.
Citera
2005-12-30, 14:56
  #26
Medlem
En liten herres avatar
En vän fann en gång en rätt benämnd "Goat" i kategorin snacks på en afrikansk pubmeny. Vi fick in njurarna, hjärtat och en ryggkota med lite kött på. Det var inget vidare.
Citera
2006-01-04, 21:32
  #27
Medlem
spudadelics avatar
Mina två värsta matminnen:

1. Isländsk surhaj.

Som jag fått förklarat för mig så gräver man ner hajen några veckor så den ruttnar.

Stanken är obeskrivlig. Surströmming är ren parfym om man jämför. Tänk ruttna sopor så är du nära.

Smaken är inte så farlig, mycket ammoniak dock så ögonen tåras.

Däremot eftersmaken. Det smakar ruttet lik i munnen och andedräkten får en illamående. Gjorde allt jag kunde för att bli av med den - borstade tänderna typ fem gånger, åt hårdbröd, frukt, drack en massa öl och det tog ändå en timme innan jag kunde stå i närheten av någon utan att det vände sig i magen för dom...

Så mycket för att vara macho och inte banga.

Varning utfärdas.


2. Kokt älgmule.

Var i Ryssland för några år sedan och blev bjuden på kokt älgmule av en rysk polis som varit ute och jagat (lång historia...).

"Make you strong!!" sade han och gav mig en bit av det grå brosket. Jag kunde inte säga nej, tog tuggan.

Och det är alltså bara brosk, tuggar och tuggar och det bara växer i munnen, smakar lik.

Sköjer ner med några glas vodka men fick smyga iväg och spy några minuter senare.

Samma grej med andedräkten. Svårt att få bort smaken av död.
Citera
2006-01-05, 02:10
  #28
Medlem
storytellers avatar
Lika flashiga som många av er andra har jag inte varit, det underligaste jag gett mig på var Känguru.
Stekt med pommes frites. Det var ingen höjdare med sin seghet, torrhet och kraftiga viltsmak även om de två förstnämnda mycket väl kan ha påverkats av dålig råvara/dålig tillagning. Det fanns anledning att tro så i varje fall...
Citera
2006-01-05, 13:44
  #29
Awaiting Email Confirmation
crapps avatar
-Fortplantningsorganet på Sjöborrar (ni vet de där svarta nåldynorna som man INTE ska trampa på).
Smakade gott, lite som musslor, med en konsistens av grynigt smör. Såg ut som små, små tungor.
Käkade detta i Australien.
Citera
2006-01-05, 21:44
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Jag käkade benmärg i Grekland en gång. Det smakade apa...

Informera oss oberesta nu om hur apa smakar också )
Citera
2006-01-07, 12:45
  #31
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groet
Informera oss oberesta nu om hur apa smakar också )


Lite åt benmärgshållet faktiskt... Fast fetare.
Citera
2006-01-07, 17:46
  #32
Medlem
Roger Pontares avatar
Grillade tjurballar, rostade gräshoppor, bäver, björnkorv, krokodil, grodlår...
Citera
2006-01-07, 22:48
  #33
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Pontare
Grillade tjurballar, rostade gräshoppor, bäver, björnkorv, krokodil, grodlår...

Ja visst ja, björn glömde jag. Åt Björnrostbiff på restaurang Saslik i Helsinki
Citera
2006-01-07, 23:11
  #34
Medlem
Roger Pontares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
Ja visst ja, björn glömde jag. Åt Björnrostbiff på restaurang Saslik i Helsinki

Har en polare som ätit björn i helsingfors, vet inte om det var samma restaurang, han påstod att det var gott. Hur smakar det? Björnkorv var gott men den är det ju en massa annat i också.
Citera
2006-01-07, 23:33
  #35
Bannlyst
Ko kött..
Citera
2006-01-07, 23:34
  #36
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Pontare
Har en polare som ätit björn i helsingfors, vet inte om det var samma restaurang, han påstod att det var gott. Hur smakar det? Björnkorv var gott men den är det ju en massa annat i också.

Rätt så neutral köttsmak som jag uppfattade det, men det var troligtvis p.g.a. att de haft i en massa getost i dressingen till vilket gav den här skarpa smaken och dominerade köttet.

Jag sköljde munnen med vatten och tog en tugga björnrostbiff för att kolla men eftersmaken var fortfarande den av getost. Jag lär testa att beställa en likadan rätt utan getostbaserad dressing.

Min fru åt björnpelmeni samtidigt, ett slags degknyten med björnkött i. Hon beskrev smaken som lite sötaktig. Jag smakade lite av hennes rätt också men tyvärr ruinerades även den av getostsmaken från min dressing...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in