Citat:
Ursprungligen postat av Roger Pontare
Har en polare som ätit björn i helsingfors, vet inte om det var samma restaurang, han påstod att det var gott. Hur smakar det? Björnkorv var gott men den är det ju en massa annat i också.
Rätt så neutral köttsmak som jag uppfattade det, men det var troligtvis p.g.a. att de haft i en massa getost i dressingen till vilket gav den här skarpa smaken och dominerade köttet.
Jag sköljde munnen med vatten och tog en tugga björnrostbiff för att kolla men eftersmaken var fortfarande den av getost. Jag lär testa att beställa en likadan rätt utan getostbaserad dressing.
Min fru åt björnpelmeni samtidigt, ett slags degknyten med björnkött i. Hon beskrev smaken som lite sötaktig. Jag smakade lite av hennes rätt också men tyvärr ruinerades även den av getostsmaken från min dressing...