Svara
  • 1
  • 2
2005-12-20, 10:40
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Tripprapport på Lustgas 19/12-05
Ämne: Lustgas 8G
Togs med: Sifon och ballong
Vikt & Kön: ~60 kilo // Man

Inledning: Hittade ingen som hade beskrivit själva effekten av lustgas lite mer utförligt, många tar väl den effekten för givet. Jag ville själv gärna veta hur det kändes innan jag tog det. Effekten är väl olika för alla men detta är det som händer för mig.

Förberedelser: Intag av lustgas skulle ske, den 19/12-05 kl ungefär 20:00. Person E och person P står redo med mig i ett upplyst litet rum, som person P kallade "torkskåp i en tvättstuga". Jag gillade rummet. Jag laddar sifonen som avändes för att fylla på våra ballonger med lustgas, och inte med grädde.

Ballongerna är fyllda! När vi efter ett tags mejslande med den, för oss, okända manicken kallad "Gräddsifon" lyckats fylla ballongerna sätter vi oss i "torkskåpet".

Intag: +0:00 -> +0:05 Vi inhalerar gasen samtidigt, den har en lite gummi aktig smak blandat med gammal choklad, troligen på grund utav ballongerna. Person P är "ledare" och hjälper oss att hålla upp sina fingrar och räkna. Person P andas ut, vi gör likadant, sen sätter han ballongen mot munnen och, häpna, han andas in. Vi följer titt på efter och trycker på ballongen för att få in allt relativt fort.

Intag +0:05 ->+0:15 När vi börjat hålla andan med gasen i oss och person P räknar ned med sina fingrar på ena handen, 5 fingrar + 5 fingrar, dvs 10 sekunder. 5 fingrar går och person E fnittrar till för att person P ser löjlig ut. En lätt "fylla" börjar krypa sig in ganska så fort, tätt följt, enbart någon sekund efter att person E's fnittringar börjar att eka i mina öron. Jag ser att person P's fingrar har stannat på fingret som kan anses som stötande, det mittersta. Jag häpnar över det och känner blott någon sekund efter att jag vill andas ut. Jag andas ut och likså gör de andra 2.

Själva "Trippen" +0:15->+1:XX Allt ser roligt ut, person E fnittrar, person P med sitt finger stående i luften, jag börjar fnissa lätt. Direkt efter hör jag alla ekande ljud, ljus som "förvrängs" och inte riktigt hänger med när jag glor runt i blott en sekund. jag börjar skratta! Jag skrattar som ALDRIG förr och person E och P brister ut i skratt. Allt känns så hackigt, inget hänger med ordentligt. Hörseln ekar, ögonen är "sega" jag tänkte för ett tag att jag var en bumbibjörn som hoppade i ultrarapid med öronmuffar.

Jag ser på de andra som skrattar, jag skrattar mera intensivt och kastar mig mot person P och E som sitter närainpå. Jag hamnar i deras knä och får en kram av person E och en klapp på ryggen av person P. Äntligen kan jag röra på mig som jag vill tror jag. Men... ICKE. Det känns som om man spelar ett spel liknande CS. När det hackar (laggar) som värst. Man hoppar fram som en laggande bumbibjörn i sina rörelser och jag ville gärna förflytta mig bakot. Person P försöker prata men får blott fram en bråkdel av ett ord, och det häpnar mig och jag förösker prata. Men lyckas inte bättre jag.

"Trippen" börjar dala ner fort, det har tagit max 45 sekunder sedan intag och mina rörselser kan jag nu styra, jag "laggar" inte längre och kan nu se och nästan prata ordentligt.

Jag utbrister att jag är som en bumbibjörn. Ingen förstår. Jag vill gärna förklara men förstår att det ska förklaras senare och just nu njuter jag bara av det som sakta dalar ner.

Efter ca 2-3 minuter är jag relativt normal, man kan jämnföra det med att vara "lullig" på en fylla. Jag känner av lustgasen i 5-6 minuter kan jag tro.

Utvärdering Detta var ju kul! Rekomenderas, en sifon kostar dryga 300-500 kronor och patroner kostar 50-100 kronor för 10 st (10 trippar) En sifon Kan återanvändas för de som inte vet.

Anyhow, det var kul och det kommer att göras om i olika sammanhang. Man vet ju att lustgas effekten blir starkare i kombination med Alkohol och andra "Droger."

Tack och hej, ha't bra !
Citera
2005-12-20, 11:42
Medlem
Osslas avatar
Trevligt med en ordentlig skrivern tripprapport på lustgas, det är inte allt för vanligt

Väl skrivet också, men att du pallar köpa en sifon för 400 ;<,
jag byggde min i källaren till kostnaden av en pet flaska, och den funkar finfint !
Citera
2005-12-20, 11:45
Medlem
DXM-Redemptions avatar
haha, lika bra den får hålla ngra år känns det som..... petflaska låter orginnelt! och tack för komplimangerna

krams!
Citera
2005-12-20, 12:16
Medlem
Mycket trevlig rapport, men kände ni inget sug efter mer, efter att ha tagit en patron?
Citat:
Ursprungligen postat av Ossla
jag byggde min i källaren till kostnaden av en pet flaska, och den funkar finfint !
berätta mer
Citera
2005-12-20, 12:38
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Jo vi kände inte direkt ett sug, bör tilläggas att vi var nyktra.

Vi kände ett sug efter mer men inte så att jag hade blivit ledsen eller frustrerad annars. Det vi tog flera. Vi gjorde detta mest för att testa sifonen...

Svar JA. det var ett sug efter, kan tänka mig att det kan vara mycket större om du är påverkad av andra preparat.

Suger upphör efter några 10-20 minuter, i alla fall på mig och mina vänner.

Sry att jag glömde't

krams!
Citera
2005-12-20, 13:21
Medlem
Blev du så väck på 1 patron? Kan säga att jag behöver minst 3 för att bli liknande borta. Man kanske blir mer resistant efter ha hållit på ett tag.
Citera
2005-12-20, 16:13
Medlem
Bullsquids avatar
behöver 4-5 för att bli borta så ett paket räcker till 2 ggr kanske 3..
sifon har jag ju iofs redan men lustgasen e dyr tycker jag
Citera
2005-12-20, 16:40
Medlem
Lustgas tillsammans med annan drog ger sjuk förstärkning av drogen. En varning från mig utfärdas dock. Läs nedanstående tripprapport om min snetänding på lustgas. Det var, tveklöst, det värsta någonsin.

http://www.flashback.org/showthread.php?t=276706
Citera
2005-12-20, 17:46
Medlem
DXM-Redemptions avatar
bör väl tilläggas att det var första dagen, och andra gången på den dagen (första patronen dryga 15 innan). Så antar att effekten var relativt... jah.. ovan !

Tar din varning på allvar och om jag tar det mixat såtar jag små inandningar och ökar proggressivt...!
Citera
2005-12-21, 12:12
Medlem
lyxhoras avatar
Var köpte du lustgassen??
Citera
2005-12-21, 13:19
Medlem
DXM-Redemptions avatar
samma ställe som sifonen ;P
Citera
2005-12-21, 14:14
Medlem
Bullsquids avatar
lustgas och sifon kan köpas på www.pgw.se eller i din lokala butik där de säljer vintillsatser och diverse andra partygrejer
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in