2017-01-14, 01:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TykoSweden
Irrelevant för tråden.
Berätta vad ni vet om 16 åringen och hans familj.

Du verkar veta mer än alla andra så berätta gärna du. Glöm inte länka till källorna..lycka till nu.
Citera
2017-01-14, 01:17
Medlem
inkognytos avatar
Vissa personer här dräglar över att få se bilder på liket efter Ahmed. I brist på detta kan jag visa en bild på gamle faraon Ramses IIs mumie han dog av ålderdom för ungerfär 3000 år sedan och blev över 90 år gammal. https://lundinorient.files.wordpress.com/2008/01/ramsees.jpg Men ser direkt att han är väldigt död. Kanske den kan glädja någon morbid själ som skriver och tjatar över att de vill se en fin ung kille förvandlad till ett stycke kött som penetrerats av sjuka individer. Internet svämmar över av dessa osmakliga bilder och filmer och jag gör allt jag kan för att undvika att se dessa. För några veckor sedan när jag gick min hundpromenad på Ribergsborgsstranden såg jag en avhuggen svanhals med vidhängande huvud mitt bland sanddynerna och kunde mycket väl fotografera detta men sådana osmakliga bilder ska inte finnas i mitt bildarkiv. Förmodligen tog djurplågaren bilder som han kan gotta sig åt när han minns vilka heroiska bedrifter han utfört.
Citera
2017-01-14, 01:24
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Vi försöker få en NYANSERAD bild av vem killen var. Hans skolgång, umgänge och handhavanden i övrigt är väldigt intressanta för att få en allsidig bild! Till skillnad från hans familjs och MSM:s försök att göra killen till en ängel som ska bli hjärtkirurg. Alla med vett i skallen VET hur det brukar se ut. Den glorifierade bilden ska man ta med en VÄLDIGT stor nypa salt. Ahmed var säkerligen inte så oskyldig som man vill påskina.

Vad gäller "tandläkaren", så föreslår jag att du besöker tråden. Där finns mängder av info som pekar på att han hade lite smolk i bägaren, minst sagt!

Du är ju bara för mycket. Din NYANSERADE bild är ju att BO är den värsta kriminella parasiten i samhället. Du har visserligen inte på något sätt styrkt dina antaganden men du förväntar dig att vi ska tro på dina fantasier. Get a grip, punk!
Citera
2017-01-14, 01:27
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Att en random 16-åring i Rosengård mördas med upp till 10 skott.
Sannolikheten att den 16-åringen har rent mjöl i påsen är obefintlig.

Nej, tyvärr är den inte det. Det finns många orsaker som kan medföra mord på en oskyldig.
  • Orsaken kan vara att man tagit fel på person.
  • Orsaken kan vara svartsjuka
  • Orsaken kan vara att hämnas en systers förlorade oskuld
  • Orsaken kan vara att tysta ett oskyldigt vittne
  • Orsaken kan vara att hämnas ett förfluget ord
  • Orsaken kan vara ett grundlöst rykte
  • Orsaken kan vara att hämnas t.ex. en rispad bil eller spräckt iPhone
  • Orsaken kan vara schizofreni eller droghallucinationer

En normal tonåring kan bli väldigt förbannad för nästan ingenting. Om doping, droger och vapen kommer in i bilden så kan utgången tyvärr bli så här tragisk
Senast redigerad av DickeFix 2017-01-14 kl. 01:29.
Citera
2017-01-14, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Nu menade jag självklart inte vad familjen säger till media, jag har full förståelse för det. Tyckte däremot att jag uttryckte mig rätt så klart när det gäller skillnaden i att prata med media jämfört med att prata med utredare från polisen.

Jag tror att det finns en anledning till varför det är just vissa släktingar som uttalar sig i media tom och jag tror inte det har att göra med någon underlägsenhet men möjligen strukturer. Som far till en mördad son skulle jag inte vilja möta media så tidigt och det är definitivt inget jag skulle kräva någon mor, far eller syskon på. Ändå finns det där..

Du funderar aldrig på om du i din iver att försvara kanske drar diskussionen allt djupare ner i familjens sorg eller eventuella oförmåga?

Jag kan mycket väl tänka mig att ord som skrivits här på fb kan såra den som läser dom men det är inte mer än så. Ett anonymt men offentligt diskuterande kommer innehålla en väldans massa trams men säkert även en del vettiga saker med.

Men ändå så återkommer du till deras mediehantering, varför är det så viktigt vem som uttalar sig osv? Alla har sina personliga sätt att hantera sorg, i det här fallet kanske ilskan och frustrationen över att politikerna låtit de kriminella få fritt spelrum varit stark och det blivit viktigt att förmedla detta till media.

Det intressanta är att jag inte försvarar någon eller något öht. Jag har däremot tagit avstånd från diskussioner/spekulationer som på diverse fantasifulla sätt nedvärderat/svartmålat både offer och familj helt ogrundat, uppenbart styrt av en viss smutsig agenda från de som skrivit. Jag har alltså försökt se neutralt på det hela, och förståelse och respekt för familjens hantering ingår i det. Har inte påstått att jag har mer ingående info för att kunna ta ställning för eller emot något vad gäller individerna i fråga. Så läs inte för mycket mellan raderna , det är lätt att missförstå syftet då.

Spelar ingen roll om familjen skulle läsa, vissa antydningar och respektlösa uttalanden bör kritiseras oavsett. Vem gynnas av massa skräpdiskussioner? Om det nu kommer fram något av värde så ska man väl inte behöva bläddra igenom mängder med övrigt för att hitta detta, sånt som de allra flesta vettiga människor inte tycker hör hemma i tråden.
Citera
2017-01-14, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Du är ju bara för mycket. Din NYANSERADE bild är ju att BO är den värsta kriminella parasiten i samhället. Du har visserligen inte på något sätt styrkt dina antaganden men du förväntar dig att vi ska tro på dina fantasier. Get a grip, punk!

Men snälla rara, VAR har jag skrivit det som du påstår? Länka!

Vad jag har skrivit är att killen SÄKERLIGEN inte är så helylle och duktig som MSM och familj vill få det till. Att killen troligtvis inte alls har så rent mjöl i påsen.

Spekulationer, som brukar visa sig stämma väldigt väl. När det gäller mord. I Rosengård. Bland ungdomar.

Så please, stop it babe!
Senast redigerad av Ollebollesolle 2017-01-14 kl. 01:34.
Citera
2017-01-14, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Nej, tyvärr är den inte det. Det finns många orsaker som kan medföra mord på en oskyldig.
  • Orsaken kan vara att man tagit fel på person.
  • Orsaken kan vara svartsjuka
  • Orsaken kan vara att hämnas en systers förlorade oskuld
  • Orsaken kan vara att tysta ett oskyldigt vittne
  • Orsaken kan vara att hämnas ett förfluget ord
  • Orsaken kan vara ett grundlöst rykte
  • Orsaken kan vara att hämnas t.ex. en rispad bil eller spräckt iPhone
  • Orsaken kan vara schizofreni eller droghallucinationer

En normal tonåring kan bli väldigt förbannad för nästan ingenting. Om doping, droger och vapen kommer in i bilden så kan utgången tyvärr bli så här tragisk

Självfallet. Men vi pratar sannolikheter här.
Troligtvis har killen gjort något - har ej rent mjöl. Vad - det får vi se.
Sannolikheten att bli mördad av misstag eller helt oskyldigt är väldigt, väldigt liten. Även i Rosengård.
Citera
2017-01-14, 01:32
Medlem
Citat:
Den som kan läsa ser mycket tydligt att jag ifrågasätter glorifierandet av killen - inget fel med det.
Men så finns det ju vissa som sväljer MSM bild rakt av, och tror på familjens subjektiva åsikter om Ahmed ^^

Jag vill veta vem han var på riktigt. Inget PK-trams, inga MSM-floskler. Men det är tydligen för mkt begärt enligt vissa här i tråden (troligtvis kränkta blattar och flyktingvurmare).

Nej, flera i tråden har oberoende av varandra uppfattat att du förstör tråden med ditt slafs. Att du dessutom radar upp byfåne-uttryck som hämtat från Avpixlat i form av PK, blattar, flyktingvurmare och dina tidigare desperata försök förbättrar inte direkt din status här.

Givetvis tror man mer på familjens "subjektiva åsikter" än dina i det här fallet.
Citera
2017-01-14, 01:35
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Självfallet. Men vi pratar sannolikheter här.
Troligtvis har killen gjort något - har ej rent mjöl. Vad - det får vi se.
Sannolikheten att bli mördad av misstag eller helt oskyldigt är väldigt, väldigt liten. Även i Rosengård.

Om du tar bort "väldigt, väldigt" så har vi en kompromiss
Citera
2017-01-14, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King-of-Insight
Nej, flera i tråden har oberoende av varandra uppfattat att du förstör tråden med ditt slafs. Att du dessutom radar upp byfåne-uttryck som hämtat från Avpixlat i form av PK, blattar, flyktingvurmare och dina tidigare desperata försök förbättrar inte direkt din status här.

Givetvis tror man mer på familjens "subjektiva åsikter" än dina i det här fallet.

Tänk på hur Lisa Holms mördare beskrevs av hans familj. Eller hur bunkerläkaren beskrevs. Listan kan göras lång.... Och tänk så fel de hade om sina familjemedlemmar. Brottslingar lever ofta dubbelliv.

Familjers ord ska man väga ganska lätt. De är partiska. Och de har oftast inte full koll på vad familjemedlemmen gör när de inte ser.
Senast redigerad av Ollebollesolle 2017-01-14 kl. 01:39.
Citera
2017-01-14, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Ja, alltid när en människa mördas så söker man en motivbild för att hitta mördaren. Det har polisen gjort genom att kontrollera om Ahmed var med i något gäng. När de då har kommit fram till att så inte är fallet så fortsätter de genom att kontrollera om Ahmed kan ha blivit mördad p g a något hans familj gjort.
Nu har de konstaterat att det finns inget motiv där heller, därför kan detta bli ett svårt mord att lösa.

Detta är vad polisen har kommit fram till och de försöker fortfarande hitta ett motiv. De säger också att han kan ha blivit mördad för en skitsak som vi inte kan förstå.

Det är bara några flashbackare som sitter och håller tummarna att det ska hittas något skit om familjen. Då vissa användare dessutom har sådana synpunkter som att det inte finns några bra "blattar" så är det egentligen lönlöst att skriva eftersom de inte förstår.

Om det bara vore så att det var familjen som målat ut Ahmed som en ordentlig kille så hade jag förstått er skepsis. Men nu är det lärare och andra som kommit i kontakt med honom också.

Skulle tro att det är en liten småsak på skolgården som fick oanade proportioner när en liten horunge lånat en pistol av nån "tung" grabb. en protoge till ett gäng som gärna vill visa sig tuff för de äldre genom att knäppa han som horungen blivit lite ovän med.
Citera
2017-01-14, 01:38
Medlem
5549s avatar
Citat:
Men snälla rara, VAR har jag skrivit det som du påstår? Länka!

Vad jag har skrivit är att killen SÄKERLIGEN inte är så helylle och duktig som MSM och familj vill få det till. Att killen troligtvis inte alls har så rent mjöl i påsen.

Spekulationer, som brukar visa sig stämma väldigt väl. När det gäller mord. I Rosengård. Bland ungdomar.

Så please, stop it babe!
Ok, men behöver du säga det så pass mycket som du gör? I detta läge så är det få som är låsta på någon teori huruvida BO var oskyldig eller ej. Hittills har inget pekat åt att han varit inblandad i kriminalitet, men dörren hålls öppen. Vad aftonbladet (eller MSM som du så häftigt slänger dig med) skriver skiter dom flesta i, det här är flashback vet du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in