2017-01-11, 19:03
Medlem
Smurfetteflickans avatar
Hej,

bara undrar hur det funkar med sjukskrivning..den gller vl till den sista dag som str p lkarintyget?

Mste man friskskriva sig sen eller gr det per automatik..om man brjar jobba dagen efter lkarintyget gtt ut? Hur funkar det?
Citera
2017-01-11, 19:12
Medlem
Sn0o0oZs avatar
fr mig blev det ett jvla krngel d jag trodde det skedde per automatik.
Citera
2017-01-11, 19:39
Medlem
Det skiljer sig mellan olika arbetsplatser. Huvudregeln r, att man ringer dagen innan och meddelar, att i morgon r jag tillbaka.
Citera
2017-01-11, 19:40
Medlem
Smurfetteflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det skiljer sig mellan olika arbetsplatser. Huvudregeln r, att man ringer dagen innan och meddelar, att i morgon r jag tillbaka.
Menar samrret med FK. Mste man ringa till dom och sga at jag brjar jobba igen? vad hnder om man glmmer? Man fr ju nd inga pengar fr de dagar som lkarintygen inte tcker.
Citera
2017-01-11, 23:15
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Jag kan inte tro ngot annat n att det r din kommunikation med arbetsgivaren som r det viktiga. Frskringskassan vnder du ju dig till fr att f ersttning och om du inte vill ha ngon sdan s lr ju inte dom ha ngot nskeml om att du hr av dig.
Citera
2017-01-12, 13:11
Medlem
Svanen1s avatar
De frsta 14 dagarna betalar din arbetsgivare, sedan hr de av sig till FK som tar ver betalningen.

Du mste avsluta sjukskrivningen hos din arbetsgivare fr att f ln drifrn nr du brjar jobba igen.
Arbetsgivaren hr av sig till FK.

S fungerade det i mitt fall.

Men som du sger, du fr bara ersttning fr de dagar sjukintyget gller
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in