2017-01-11, 19:03
Medlem
Smurfetteflickans avatar
Hej,

bara undrar hur det funkar med sjukskrivning..den gäller väl till den sista dag som står på läkarintyget?

Måste man friskskriva sig sen eller går det per automatik..om man börjar jobba dagen efter läkarintyget gått ut? Hur funkar det?
Citera
2017-01-11, 19:12
Medlem
Sn0o0oZs avatar
för mig blev det ett jävla krångel då jag trodde det skedde per automatik.
Citera
2017-01-11, 19:39
Avstängd
Det skiljer sig mellan olika arbetsplatser. Huvudregeln är, att man ringer dagen innan och meddelar, att i morgon är jag tillbaka.
Citera
2017-01-11, 19:40
Medlem
Smurfetteflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det skiljer sig mellan olika arbetsplatser. Huvudregeln är, att man ringer dagen innan och meddelar, att i morgon är jag tillbaka.
Menar samröret med FK. Måste man ringa till dom och säga at jag börjar jobba igen? vad händer om man glömmer? Man får ju ändå inga pengar för de dagar som läkarintygen inte täcker.
Citera
2017-01-11, 23:15
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Jag kan inte tro något annat än att det är din kommunikation med arbetsgivaren som är det viktiga. Försäkringskassan vänder du ju dig till för att få ersättning och om du inte vill ha någon sådan så lär ju inte dom ha något önskemål om att du hör av dig.
Citera
2017-01-12, 13:11
Medlem
Svanen1s avatar
De första 14 dagarna betalar din arbetsgivare, sedan hör de av sig till FK som tar över betalningen.

Du måste avsluta sjukskrivningen hos din arbetsgivare för att få lön därifrån när du börjar jobba igen.
Arbetsgivaren hör av sig till FK.

Så fungerade det i mitt fall.

Men som du säger, du får bara ersättning för de dagar sjukintyget gäller
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in