2017-01-11, 15:47
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Jo det är så förstår ni..att ett företag har skickat ut fel vara till mig
med rekommenderat brev, under tiden har jag hunnit få rätt prylar, men jag får fortfarande
en påminnelse om att jag har ett paket i mitt namn att hämta ut som är till någon annan som dock antagligen fått en nytt paket utskickat precis som ja, jag har dock fått reda på av företaget som vänligt & kanske! godtroget ringde mig och erkände att det felskickade brevet innehöll 5 saker som jag förvisso hade velat haft! ochså

Företaget står omnämnt med namn på min påminnelse-avi, så förmodligen skulle inte min gyllene gratis-chans till årtusendets sol & vårar blåsning! som platsar i Efterlyst...inte falla väl ut i min favör

När det sista sista datum för kvittering går ut, så kommer antagligen prylarna skickas tillbaka till företaget..vilket antagligen företaget just inväntar, dom har nog inte glömt, så att paketet inte alls annars hade skickats upp till Kiruna där alla icke uthämtade paket utan adressat landar, för man förbereder däruppe en statskupp mot Stockholm nämligen, efter att samlat på sig tillräckligt med olika grejer! ifrån folk.

Vet någon hur systemet högst troligt fungerar?
Övertyga mig om att inte göra bort mä! så att jag får problem med företaget som jag ämnar fortsätta beställa ifrån
Senast redigerad av Herr Bökberg 2017-01-11 kl. 15:53.
Citera
2017-01-11, 15:54
Medlem
Bassplays avatar
Det kommer att märkas och du kommer få ersätta dom på ett eller annat sätt.

Bara en tidsfråga som när folk fått in pengar dom inte känner igen på sina konton.

Låt bli det, det skickas tillbaka till företaget.
Citera
2017-01-11, 15:56
Medlem
inget du kan göra väll? dom tar väll id när man hämtar det eller?
Citera
2017-01-11, 16:02
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volymknapp

Om inte annat så skannas alla paket innan de lämnas ut, så det kommer synas i vilket fall att det är uthämtat.
Citera
2017-01-11, 16:06
Medlem
Bara att hämta ut det om du nu vill pröjsa för det.
Citera
2017-01-11, 16:08
Medlem
Sereenas avatar
Rek måste man visa leg för att hämta och företaget får veta att du hämtat det och skickar en faktura på grejjerna...
Citera
2017-01-11, 16:53
Bannlyst
Hämta ut grejerna från företaget. Kommer inte vara några problem om det står samma namn på legget som på rek avin. Hålet i systemet är att när ett företag skickar grejer till ett utlämningsställe så får dem inte lämna ut personnummer. Vilket gör att bara det står samma namn så kan du hämta ut paketet utan att personnumret sparas,bara ett namn.
Att de sen skulle göra en polisanmälan för att få se kameror mm från utlämningsstället är liten risk när de själva gjort misstaget.
Citera
2017-01-11, 21:01
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volymknapp
Ja fast paketet står ju i mitt namn, har du inte läst rubriken kanske?.
Tomten har bara lagt i fel saker, så ett förslag vore att jag visar mitt eget leg , jävla va rädd jag ska bli när någon mäkta blondin med stora paket i kassan skumögt tittar upp på mä!
- Hörninini! det här accepteras inte..min herres passport har ju gått i Augusti 2016!
jag orkar ju aldrig ta nytt foto
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
Om inte annat så skannas alla paket innan de lämnas ut, så det kommer synas i vilket fall att det är uthämtat.
Utlämnat till en person vas leg stämnde överens med namnet påbrevet, varför nu Willys skulle ringa till _______ och fråga för säkerhets skull
Citat:
Ursprungligen postat av 2016-10-07
Bara att hämta ut det om du nu vill pröjsa för det.
Jag kan tycka att hen tagit i i överkant, med att ha beställt hela 5 st flaskor....antingen vill jag låna pengar av dig för betalning eller så mer troligt, så är det redan betalt och klart, för jag har för mig att det bara gick att betala med kort på vår lilla butik
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Rek måste man visa leg för att hämta och företaget får veta att du hämtat det och skickar en faktura på grejjerna...
Okay, då är saken klar, allt som hämtas varskos alltså till företaget, så jag gör det inte..lilla gumman va tror du om mäj egentligen

Citat:
Ursprungligen postat av Ninnisss
Hämta ut grejerna från företaget. Kommer inte vara några problem om det står samma namn på legget som på rek avin. Hålet i systemet är att när ett företag skickar grejer till ett utlämningsställe så får dem inte lämna ut personnummer. Vilket gör att bara det står samma namn så kan du hämta ut paketet utan att personnumret sparas,bara ett namn.
Att de sen skulle göra en polisanmälan för att få se kameror mm från utlämningsstället är liten risk när de själva gjort misstaget.
Och precis detta är fallet.
Fast om det är som lilla gumm..jag menar Sereena..antyder så får dom kanske nyss om att två stycken paket innehållandes samma farliga last har hämtats ut denna vecka

Förhoppningsvis skulle dom leva i delirium på företaget, buggen i min plan är som sagt att jag frågade vad min fiendes paket innehöll när företaget ringde, och sedan råkade jag på ren känsla svara lite skämtsamt på svaret jag fick, på ett sätt som skulle väcka misstankar mot våra lömska planer här i tråden, kom igen! FB...ställ upp, ni måste gå ihop och göra en sitcom..där ni till varje pris via oseriösa mellanhänder ser till så att Bökberg får sina 5 välförtjänta gratisflaskor för ädla syften.

Vi kunde trassla in oss i ett nät av nödlögner så att jag tillslut måste gorma Näääj!! på göteborska strax innan eftertexterna och burkskrattet..för det ska visa sig att det är ju diametralt fel smak på drickat! som min nemesis köpt för mycket av

Så det är lugnt..dåliga sitcoms slutar alltför sällan i polisanmälningar
Senast redigerad av Herr Bökberg 2017-01-11 kl. 21:25.
Citera
2017-01-12, 14:02
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Citat:
Håller du med om att? företaget får notifikation om att någon hämtat ut det?, berörda företag erbjuder kort eller "switch", eller faktura som mailas till min E-post adress om jag har otur, eller så har dom dragit tillbaka det mailutskicket iom dom ringde mig och berättade om misstaget, så hur vattentätt är din plan?

"Öppnas av postNordpersonal vid eftersändning"
Är det bekräftelsen på att den kommer skickas tillbaka till företaget å inte till Kiruna tro?
Senast redigerad av Herr Bökberg 2017-01-12 kl. 14:13.
Citera
2017-01-12, 14:58
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Håller du med om att? företaget får notifikation om att någon hämtat ut det?, berörda företag erbjuder kort eller "switch", eller faktura som mailas till min E-post adress om jag har otur, eller så har dom dragit tillbaka det mailutskicket iom dom ringde mig och berättade om misstaget, så hur vattentätt är din plan?

Är det bekräftelsen på att den kommer skickas tillbaka till företaget å inte till Kiruna tro?

Företaget märker väl för faen om inte annat att paketet inte kommer i retur, kontaktar posten som meddelar att paketet hämtats ut (eller kollar spårning på paketet).
Skickar krav på paketets värde till adressaten (som är den enda som kan hämta ut det)...
Citera
2017-01-12, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg

Förstår hälften av vad du skriver men såhär:
Du är dum i huvudet om du hämtar paketet om det inte redan är betalt,varför ska du betala för ett paket som inte var till dig från början,beställ de till dig själv då?
OM paketet är förbetalt och du har fått en avi med samma namn som du själv bär så är det bara att hämta ut det. Klart det finns en notifikation men som jag förklarade ovan så är notifikation en tidpunkt och ett namn. Inte personnumret.
Citera
2017-01-12, 20:03
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Förstår hälften av vad du skriver men såhär:
Du är dum i huvudet om du hämtar paketet om det inte redan är betalt,varför ska du betala för ett paket som inte var till dig från början,beställ de till dig själv då?
OM paketet är förbetalt och du har fått en avi med samma namn som du själv bär så är det bara att hämta ut det. Klart det finns en notifikation men som jag förklarade ovan så är notifikation en tidpunkt och ett namn. Inte personnumret.

Dom scannar ju legget när du hämtar ut försändelsen, då reggas ju personnummret i systemet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in