2017-01-11, 12:22
Medlem
Höll på sätta hjärtat i halskroppen när jag torka mig och såg detta på pappret!!
https://www.pixeltopic.com/files/2017/1/ivucxesprcbrtnv.jpg

Är detta en mask? eller är det bara slem? när jag peta på den så rörde det sig ej och delade sig ganska lätt.. aldrig sett nå liknande i min avföring förut. Inte varit utomlands och grönsaker sköljer jag noga och har god hand hygien.
Citera
2017-01-11, 12:25
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Det är slem.
Citera
2017-01-11, 12:51
Medlem
Dissociatives avatar
Jepp, slem. Du behöver inte oroa dig. För mask eller andra parasiter.
Citera
2017-01-11, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dissociative
Jepp, slem. Du behöver inte oroa dig. För mask eller andra parasiter.
Det är slem.
Citera
2017-01-11, 15:09
Medlem
Tack för snabba svar! Jag hoppas ni har rätt, mått illa hela dagen och varit extremt äcklad av tanken att de är maskar bland mina tarmar
Citera
2017-01-11, 18:29
Medlem
Dissociatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulMind
Det är slem.

Ja, jag sa ju det.
Citera
2017-01-11, 22:49
Medlem
-Zex-s avatar
Det är slem. Har du andra problem med skiteriet? Slem i avföringen är aldrig bra.
Citera
2017-01-12, 06:10
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Zex-
Det är slem. Har du andra problem med skiteriet? Slem i avföringen är aldrig bra.

Citat:
Det finns knappast någon farlig orsak till slem i avföringen utan andra symptom. Den vanligaste orsaken torde vara funktionella tarmbesvär av typ Colon Irritabile,

http://m.netdoktor.se/mage-tarm/fraga-doktorn/slem-i-avforing-19782/
Citera
2017-01-12, 06:32
Medlem
Tack nu är jag lite lugnare. Hur vet ni så säkert att det är slem? ser ju precis ut som en mask uuuurk :/
Jag har fått diagnos IBS sedan många år tillbaka så har problem med magen och har den sortens IBS där magen jobbar extremt fort så får skita 3-5 gånger om dagen och det är oftast löst. har losat från 93kg för 1.5år sen till 79kg utan att direkt ändra på kosten. Det enda jag gjort är slutat gymma om det då är alla muskler man tappat som vägde. Har blivit utred noggrant och nu senast i september gjorde jag koloskopi för 4 gången, dom hittar inget, men på avföringsprov ser dom en inflammation (svag sådan) men kan inte se eller säga vad de beror på.
Citera
2017-01-12, 06:47
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvoraggare
Tack nu är jag lite lugnare. Hur vet ni så säkert att det är slem? ser ju precis ut som en mask uuuurk :/
Jag har fått diagnos IBS sedan många år tillbaka så har problem med magen och har den sortens IBS där magen jobbar extremt fort så får skita 3-5 gånger om dagen och det är oftast löst. har losat från 93kg för 1.5år sen till 79kg utan att direkt ändra på kosten. Det enda jag gjort är slutat gymma om det då är alla muskler man tappat som vägde. Har blivit utred noggrant och nu senast i september gjorde jag koloskopi för 4 gången, dom hittar inget, men på avföringsprov ser dom en inflammation (svag sådan) men kan inte se eller säga vad de beror på.

Jag får så med. Har även jag IBS.
Lätt förhöjda värden på avföringsprovet kan vara att du tex ätit Ipren.
Citera
2017-01-12, 12:43
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvoraggare

Om det har dålig struktur, dvs. faller sönder enkelt, är det inte mask.
Citera
2017-01-12, 17:32
Medlem
Har du förändrade avföringsvanor och en nytillkommen viktnedgång bör du söka hjälp.
Senast redigerad av Meraki 2017-01-12 kl. 17:37.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in