2017-01-12, 21:06
Medlem
Håller inte med havsfrun alls.
Senast redigerad av Bodi 2017-01-12 kl. 22:00.
Citera
2017-01-12, 22:20
Medlem
Garneringsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodi
Håller inte med havsfrun alls.

Om vadå?

Riktigt vidrigt fall det här. Jag tycker så synd om G.
Citera
2017-01-12, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havsfrun
Jag har bara hört positiva saker om denna läkare. Att han ska vara mycket omtyckt av både personalen och av dom som kommer till läkaren.
Sen är det väl så att alla kan inte gilla alla.
Det har gått många rykte om detta i Kalmar. Ett som vi själva ha hört var att tanten själv satt och berättade för en hantverkare som var där och jobbade. Tanten berättar att hon var släkt med denna läkare. Å att han räddade henne liv eftersom hon varit väldigt sjuk. Han hade under den tiden flyttat in till henne.

Bunkerläkaren hade också patienter som ansåg att han fungerade i sin yrkesroll..
Denna person har ju använt sitt yrke att som det verkar helt tagit kontroll över denna äldre dam genom att avsluta hennes kontakter med andra vårdgivare, hemtjänst och dessutom förskrivit lugnande medel i så stor grad att det påverkat henne kraftigt. Finns ju enligt stämningsansökan uppgifter från omsorgsnämnden att han påstått att hon inte hade anhöriga och var inneboende hos honom dessutom finns det graverande uppgifter skillnad i hur mycket pengar som förbrukats mot de summor på mellan 10 000- 15 000 kr per månad som varit förekommande innan han gjorde sig inneboende.
Citera
2017-01-13, 00:36
Medlem
Citat:
Du får ju tro var du vill. Kan bara säga vad jag/vi har hört. Har vänner som haft honom som läkare.
Men alla gå inte överens. Men det finns flera positiva omdöme med om man söker på honom, men som inte skrivit in här. Utan bara dom negativ.

Han har och vad jag vet fortfarande jobbar han på vårdcentralen i F........Staden.

Vad det gäller om att damen han bor hos skulle vara släkt eller inte kan jag inte säga att det stämmer eller inte. Har bara skrivit vad vi hört.
Å om du vill ha hela historien så är den så här.
Vi känner en av cheferna på ett företag som varit anlitat hos damen och läkaren. Å det var en av hans hantverkare som hade pratat en hel del med damen.
Men om tanten i det läget talade sanningen eller inte det har vi ingen aning om.

Har även hört ryktet om att han bara skulle gått förbi och frågat om han fick köpa huset av damen.

Huset ligget väldigt centralt i Kalmar, Om jag inte är helt fel ut så till hör detta hus en av dom stora Jansson villorna. Det var en rik släkt som hade några riktigt dyra villor i Kalmar.

Om allt stämmer som tidningarna skriver om så är det för jävligt.
Tycker verkligen synd om tanten.

Villan ligger på Jutegatan 1 Kalmar ligger precis bredvid Fredrikskans. Vet inte om denna länk funkar. Tyvärr syns bara en liten liten del av huset. Alla buskar är numera borttagna. Så åker man förbi villan nu så syns det jätte bra.
https://www.google.se/maps/place/jut...8df773!6m1!1e1

Jag har också hört ett liknande rykte.
Han frågar henne om villan är till salu? Hon svarar artigt och bestämt-Nej,men du kan flytta in här. Här finns plats för dig också.
Dock bara ett rykte.
Citera
2017-01-13, 03:14
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Jag har bara hört positiva saker om denna läkare. Att han ska vara mycket omtyckt av både personalen och av dom som kommer till läkaren.
Sen är det väl så att alla kan inte gilla alla.
Det har gått många rykte om detta i Kalmar. Ett som vi själva ha hört var att tanten själv satt och berättade för en hantverkare som var där och jobbade. Tanten berättar att hon var släkt med denna läkare. Å att han räddade henne liv eftersom hon varit väldigt sjuk. Han hade under den tiden flyttat in till henne.

Ja Sol och vårare är trevliga som faan tills de tagit allt du har...
Den här sodomiten har alla rekvisit för en klassisk bedragare, intelligensen, utseendet, kunnandet.
Skulle inte förvåna mig om han matat tanten med lite sköna droger som fått henne att gå med på att ge bort kåken till honom.

Lyser skurk om honom.
Citera
2017-01-13, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alipo
Blir han dömd så bör han läkarlegitimation återkallas. Han bör inte arbeta med människor där förtroende krävs.

Näää precis han bör inte, men inte helt säker med tanke på Sveriges rättssystem
Citera
2017-01-13, 09:04
Avstängd
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Bunkerläkaren hade också patienter som ansåg att han fungerade i sin yrkesroll..
Denna person har ju använt sitt yrke att som det verkar helt tagit kontroll över denna äldre dam genom att avsluta hennes kontakter med andra vårdgivare, hemtjänst och dessutom förskrivit lugnande medel i så stor grad att det påverkat henne kraftigt. Finns ju enligt stämningsansökan uppgifter från omsorgsnämnden att han påstått att hon inte hade anhöriga och var inneboende hos honom dessutom finns det graverande uppgifter skillnad i hur mycket pengar som förbrukats mot de summor på mellan 10 000- 15 000 kr per månad som varit förekommande innan han gjorde sig inneboende.

Att proppa i xanor eller stesolid i en gammal skröplig dam borde ses som mordförsök.
Citera
2017-01-13, 11:20
Bannlyst
Som jag förstår är detta ett tvistemål och inget brottsmål?

Släktingar har stämt läkaren tycker jag det är det enda jag sett i det som laddades upp på minfil.

Min fundering är varför, om man nu "inte fick" ha kontakt med damen, man inte helt enkelt satte sig i bilen och åkte ner/upp till henne för att se hur det var med henne, eller så intressant kanske det inte var?
Citera
2017-01-13, 12:33
Medlem
Händer ganska ofta att äldre personer som inte har närmare kontakt med släktingar av olika anledningar, skänker bort delar av eller hela förmögenheten till vårdare. Framförallt vanligt med svenskar som flyttat till varmare länder, och har en svensk sköterska som kommer och passar upp dem.

Vanligare än man tror att gode män ärver fastigheter osv. i Sverige också.

Läkaren behöver inte nödvändigtvis vara en sociopat, även om hans genom tråden beskrivna beteende pekar mot en sociopat..
Citera
2017-01-13, 12:35
Medlem
Ifall det är ett tvistemål å inte brottsmål så är det ju kört för kvinnans anhöriga, dessvärre
Citera
2017-01-13, 13:18
Medlem
Kanske mer handlar om att du som läkare i beroendeställning inte får ta emot gåvor. Ännu mindre pengar och egendom.
Citera
2017-01-13, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DingDing
Kanske mer handlar om att du som läkare i beroendeställning inte får ta emot gåvor. Ännu mindre pengar och egendom.

Fast tror inte läkaren rent praktiskt/pappersmässigt var kvinnans läkare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in