2017-01-11, 14:22
Medlem
mugglers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattaskallar
https://minfil.org/V0n6s4b3b1/Kalmar...7_Aktbil_2.pdf

https://www.youtube.com/watch?v=q1Opi5_RBow

En lång blond Gay som blev läkare i Tjeckien. Verkar ha börjat som allmänläkare för att sedan försöka sig på plastikkirurgi. Finns en tråd om honom...

Jan-Olof Grym

Tack för grävandet. Är du säker på att han är gay?
Citera
2017-01-11, 14:49
Medlem
Om det är han i Youtube-klippet ser han ju verkligt suspekt ut – vem skulle vilja anlita en sådan läkare? Och vilket namn sedan, ‘Doktor Grym’, låter som en av bovarna i ‘Läderlappen’. Dr Grym borde skaffa en bra advokat, eftersom det ser mörkt ut inför den kommande rättsprocessen. 2008 arbetade han som ST-läkare på en vårdcentral i Norrland, men jag kan inte se var han jobbar idag. Han finns i Lexbase, med en erinran för bristande yrkeskunskaper 2009. Man kan också undra varför han har skyddade uppgifter – oroade han sig för att den gamla tantens släktingar skulle ge honom smörj eller har han haft annat fuffens för sig?
Citera
2017-01-11, 15:03
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silver-janne
Om det är han i Youtube-klippet ser han ju verkligt suspekt ut – vem skulle vilja anlita en sådan läkare? Och vilket namn sedan, ‘Doktor Grym’, låter som en av bovarna i ‘Läderlappen’. Dr Grym borde skaffa en bra advokat, eftersom det ser mörkt ut inför den kommande rättsprocessen. 2008 arbetade han som ST-läkare på en vårdcentral i Norrland, men jag kan inte se var han jobbar idag. Han finns i Lexbase, med en erinran för bristande yrkeskunskaper 2009. Man kan också undra varför han har skyddade uppgifter – oroade han sig för att den gamla tantens släktingar skulle ge honom smörj eller har han haft annat fuffens för sig?

Ja, det ska bli väldigt intressant att följa händelseutvecklingen i det här fallet
Nog för att jag stör mig på inkompetenta läkare, men såna som dessutom även verkar utnyttja sina patienter som den här jäveln håller på är bara värre.
Citera
2017-01-11, 15:16
Medlem
Doktorsguiden.se tycks ligga nere men vardcentral.se har en del mindre smickrande omdömen om Dr Grym. Han tycks ha arbetat 2015 och 2016, kanske som ett slags vikarie eller stafettläkare på någon vårdcentral.

Citat:

Ann (07/02/15)
Jag håller fullständigt med denne "Sven". Tyvärr är dr. Grym är såpass egocentrisk samt självupptagen, att hans egna "choser" upptar 90 procent av den tid som jag senast hade inbokad. Inte blev jag undersökt eller fick nya astmamediciner för han sa att kortison är farligt? Men då hade han väl kunnat skriva ett annat recept tycker jag?! - Tur att vi på arbetet även har en tjänsteläkare som omedelbart skrev ut rätt medicin, bl.a Betapred.Jag vet ej vem denne "Tomas" är, men det är väl bra att han upplever dr. Grym som "empatisk", själv har jag dessvärre ej den uppfattningen då dr. Grym är såpass självupptagen att han vid besök "spelar sin roll" som alls ej har med hans yrke att skaffa.Då dr. Grym är såpass självupptagen och framförallt omständlig som är ett faktum ämnar jag byta vårdcentral :/

Tomas (11/24/15)
Bortkastad tid att boka tid hos Grym, han har inte vare sig tid eller lust att lyssna på vad jag som patient har att berätta om mina krämpor. Han kan inte ens lyssna. En vandrande katastrof och skam för yrket. Jag har ingen aning om varför jag inte finner honom på den vårdcentral som han arbetar på, eller finns det flera läkare med samma namn? Rekommenderas ej!
Citera
2017-01-11, 15:53
Medlem
"Föreläsarna som talade på den stora scenen blev troligen initialt lite chockade. De möttes av en magnifik scendekoration signerad Jan-Olof Grym och det finns ingen möjlighet att någon kan ha missat att de var på besök i Norrbotten. Jan-Olof som är en Övertorneå-son "
citat från

http://allmanmedicinbd.se/2008/04/17...rt-st-dagarna/

Övertorneå. Vad kan ni säga om denna bygdens son?
Citera
2017-01-11, 16:11
Medlem
Vet man vilken villa det är och kan man se om den är försäkrad...
Citera
2017-01-11, 16:38
Medlem
mugglers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JKDSLNU
Vet man vilken villa det är och kan man se om den är försäkrad...

Jutegatan 1 Kalmar. Fastighetsbeteckning Makrillen 1.
Kåken är värd minst 15 mille enligt stämningsansökan.
Citera
2017-01-11, 16:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Frågan är om denna läkare på något vis har haft med kvinnan att göra inom vården.
Hur ofta stöter man bara på någon så där mitt på en gata och som man aldrig har träffat förut dessutom?

Troligtvis inte då artikeln berättar att han var på besök i staden för ca fem år sedan och dåå
inleddes deras kontakt. "Läkarn" i fråga råkar lägligt nog promenera förbi en gammal dams
trädgård och ställa precis "rätt frågor" till gumman vars stora intresse är antikviteter.

- Hej, känner damen till någon bra antikvitetsaffär i närheten ? By the way skulle man kunna
få köpa ditt hus ?? På väg att flytta hit men saknar bostad.....

Känns väldigt beräknande av denna läkare, han visste nog exakt vem han ställde sina frågor
till, en rik och barnfri äldre kulturpersonlighet.

Må gumman få tillbaka vad som är sitt snarast!
Citera
2017-01-11, 17:35
Medlem
mugglers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Troligtvis inte då artikeln berättar att han var på besök i staden för ca fem år sedan och dåå
inleddes deras kontakt. "Läkarn" i fråga råkar lägligt nog promenera förbi en gammal dams
trädgård och ställa precis "rätt frågor" till gumman vars stora intresse är antikviteter.

- Hej, känner damen till någon bra antikvitetsaffär i närheten ? By the way skulle man kunna
få köpa ditt hus ?? På väg att flytta hit men saknar bostad.....

Känns väldigt beräknande av denna läkare, han visste nog exakt vem han ställde sina frågor
till, en rik och barnfri äldre kulturpersonlighet.

Må gumman få tillbaka vad som är sitt snarast!

Bakgrunden beskrivs väldigt väl i stämningsansökan (som iofs är en partsinlaga):
Citera
2017-01-11, 17:38
Medlem
Tur hon har anhöriga som har lite koll.
Sol o vår!
Citera
2017-01-11, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muggler
Bakgrunden beskrivs väldigt väl i stämningsansökan (som iofs är en partsinlaga):

Usch vilken äcklig människa den där Grym verkar vara. Passande efternamn.

Hoppas tanten inte hinner dö innan allt blivit återställt, för då lär chansen minska ganska drastiskt att snubben torskar.
Citera
2017-01-11, 18:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av muggler

Tack missade den, läste endast artikeln. Visst är stämningsansökan som du säger en partsinlaga
men det är nog ingen tvekan här "läkarn" har medvetet sol och vår(d)at damen med hjälp av
både medicin och gemensamma nämnare i både intressen och familjeförhållanden för att sist
och slutligen kasta ut den barnlösa "bördan" ur hemmet när huset var i hans hand. Som pricken
på i:et hade gumman liten kontakt med sina släktingar, träffades max en par ggr i året. Sicket
kap tänkte "läkaren" för visserligen hade han "läst på" om gumman innan han tog sin första
promenad genom hennes trädgård.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in