2017-01-09, 23:35
Medlem
Isildurrrrs avatar
Hur är egentligen poliser privat? Vilken typ av liv lever de (nu generaliserar vi grovt) utanför arbetet?

Går det ens att ha nära vänner som är poliser, om du inte är polis själv? Att röka en joint är säkerligen totalt uteslutet, men även mindre saker som att bryta mot diverse trafikregler när du skjutsar din polispolare.

Jag har ingen erfarenhet alls av detta, känner ingen som är polis och har inga poliser i släkten. Så jag är nyfiken på detta.
Citera
2017-01-09, 23:40
Medlem
666karuzzels avatar
Dom är som vem som helst!!
Var på en fest hos hen och det var fler poliser där! Ett jävla drag men dock ingen joint!!
Citera
2017-01-09, 23:44
Medlem
Det är allmänt känt att poliser umgås med andra poliser av självklara anledningar.

Får väl helt enkelt hoppas att en polis tar sig tiden att svara i tråden.

Jag har inga polispolare och skulle man skaffa en skulle förmodligen andra börja ta avstånd.
Citera
2017-01-10, 00:41
Medlem
Nattiskatts avatar
Finns det ens några poliser på Flashback?
Citera
2017-01-10, 00:55
Medlem
VMiLavemangs avatar
Har flera stycken i min bekantskapskrets. Skulle väl generellt sett säga att de helst umgås och knullar sina egna.

Men sedan har jag på krogen blivit uppraggad av flera kvinnliga sådana och ibland häpnat över vad de säger, typ; "...jag utreder våldtäkter till vardags, vill du följa med upp på mitt rum..." eller "...jag är utlånad för att förstärka organisationen här p.g.a. den ökade gängbrottsligheten och nu känner jag mig så ensam, vill du följa med till mitt hotell där jag bott i tre månader..."

På 90-talet var en pub med namnet "Tre tunnor" eller dylikt i närheten av Hornsgatan ett vattenhål för Stockholmspoliser.
I Göteborg idag är väl det på Incontro de flockas - jag kan ha fel, rätta mig gärna
Citera
2017-01-10, 00:57
Medlem
Har träffat på ett par poliser på fester och min upplevelse är att de konstant pratar om sitt jobb. Antar att det är därför poliser ofta hänger med andra poliser.
Citera
2017-01-10, 00:59
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattiskatt
Finns det ens några poliser på Flashback?
Jajjemen, känner en polis som sa att han tycker det är skitkul att läsa rusrapporter på flashback. I övrigt är de väl som vem som helst.
Citera
2017-01-10, 01:10
Medlem
Känner en handfull poliser. De äldre är mer luttrade, principfasta och kör sitt race på fritiden. Dom yngre som jag känner pratar gärna om sitt jobb och då är det mest gnäll - främst över att bra kollegor har lämnat och att dom får ta en massa stress och slavgöra utan att bli lyssnade på uppifrån. Gemensamt för samtliga är att dom ändå gillar sitt yrkesval, även om det finns mycket som behöver bli bättre.

Och ja, dom är precis som vilken Svensson som helst på sin lediga tid - på fritiden är dom inte poliser utan umgås socialt, arrangerar halv-8-hos-mig-middagar, fikar, skojar, festar, super, spelar poker och sällskapsspel som precis vem annan som helst. Dom är ju inga robotar precis. Har då aldrig känt mig orolig för att bryta någon trafikregel när jag fylleskjutsat hem en polis i baksätet heller.
Citera
2017-01-10, 10:15
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isildurrrr
Hur är egentligen poliser privat? Vilken typ av liv lever de (nu generaliserar vi grovt) utanför arbetet?

Går det ens att ha nära vänner som är poliser, om du inte är polis själv? Att röka en joint är säkerligen totalt uteslutet, men även mindre saker som att bryta mot diverse trafikregler när du skjutsar din polispolare.

Jag har ingen erfarenhet alls av detta, känner ingen som är polis och har inga poliser i släkten. Så jag är nyfiken på detta.

Känner flera stycken och ingen av dem är "polis på fritiden". De är som vem som helst.
Citera
2017-01-10, 22:29
Medlem
Isildurrrrs avatar
Intressant. Era svar bekräftar väl typ vad jag trodde. Tack
Citera
2017-01-10, 22:34
Medlem
Isildurrrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VMiLavemang
Men sedan har jag på krogen blivit uppraggad av flera kvinnliga sådana och ibland häpnat över vad de säger, typ; "...jag utreder våldtäkter till vardags, vill du följa med upp på mitt rum..." eller "...jag är utlånad för att förstärka organisationen här p.g.a. den ökade gängbrottsligheten och nu känner jag mig så ensam, vill du följa med till mitt hotell där jag bott i tre månader..."

Haha, okej.. Det har inte hänt mig ännu.
Citera
2017-01-12, 13:41
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Det går inte att vara fascist på deltid. Eller spelar du teater hela dagarna på jobbet menar du?
Däremot finns det givetvis poliser som uppträder som normala människor, men det var ju inte dem du hade i åtanke när du skapade tråden, eller hur?
Antingen är man en översittare eller så är man inte. Tror man annat tror man fel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in