2017-01-11, 06:49
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dharma
Det verkar på något sätt som att den är låst för förändringar på något sätt

Vart skall jag fylla i 1.2?

Hur gör jag för att få ren text?

När programmet säger till dig att göra det (om du använt scale korrekt).

Det beror på vad problemet är, det går inte att svara på så här.
Citera
2017-01-11, 06:49
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Vet du detta?

Ingen av dem.
Citera
2017-01-13, 21:46
Medlem
Dharmas avatar
Varför är autocad så pass komplicerat?

Jag behöver verkligen göra dessa ändringar. Helt plötsligt så kan hela ritningen bara försvinna

Även om jag till slut lyckas göra något så försvinner allt bara när jag öppnar den igen. Då är det ett tomt dokument
Citera
2017-01-18, 20:38
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Varför är autocad så pass komplicerat?

Jag behöver verkligen göra dessa ändringar. Helt plötsligt så kan hela ritningen bara försvinna

Även om jag till slut lyckas göra något så försvinner allt bara när jag öppnar den igen. Då är det ett tomt dokument
Autocad har en ganska hög inlärningströskel och enligt mitt sätt att jobba så tycker jag dom gör allt bakvänt i fel ordning. Är man inte van användare så är det svårt att ens göra något enkelt. Det finns en massa enklare cad program, ifall du bara skall ändra lite i en dwg fil.
Citera
2017-01-18, 20:52
Medlem
Dharmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Autocad har en ganska hög inlärningströskel och enligt mitt sätt att jobba så tycker jag dom gör allt bakvänt i fel ordning. Är man inte van användare så är det svårt att ens göra något enkelt. Det finns en massa enklare cad program, ifall du bara skall ändra lite i en dwg fil.

Vilket rekommenderar du?
Citera
2017-01-19, 10:49
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Vilket rekommenderar du?
Frågan är har du använt något cadprogram innan så du är van vid ett sätt att jobba. Autocad kan allt men är också svårast att lära sig. Ett som är gratis och som ofta används är nanoCAD testa och se om det kan öppna dina filer (autocad sparar i olika format och det är inte alltid clonerna kan öppna alla eller endast dwg) Dina ritningar kan innehålla layers, blocks eller xrefs och då är det svårare att editera dom ifall man inte är insatt i de begreppen.
Citera
2017-01-24, 21:13
Medlem
Dharmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Frågan är har du använt något cadprogram innan så du är van vid ett sätt att jobba. Autocad kan allt men är också svårast att lära sig. Ett som är gratis och som ofta används är nanoCAD testa och se om det kan öppna dina filer (autocad sparar i olika format och det är inte alltid clonerna kan öppna alla eller endast dwg) Dina ritningar kan innehålla layers, blocks eller xrefs och då är det svårare att editera dom ifall man inte är insatt i de begreppen.

Har du fler exempel på lättanvända program?
Citera
2017-01-24, 21:46
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Har du fler exempel på lättanvända program?
http://blog.cometdocs.com/10-great-f...ves-to-autocad
Citera
2018-02-19, 01:08
Medlem
Dharmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Vanlig högstadiematte. Har du ett fönster som är 1000 (förutsätter att du ritar i mm) och ska göra det till ett som är 1200 anger du faktor 1,2.

Jag provar men jag får det inte att fungera.

Jag behöver steg för steg. Ska jag klicka och dra eller hur ska jag göra?
Citera
2018-02-19, 10:28
Medlem
Citat:
Jag provar men jag får det inte att fungera.

Jag behöver steg för steg. Ska jag klicka och dra eller hur ska jag göra?

Vad är problemet? Gör du inte som det står i "kommandotolken" eller vad den nu kallas?

Markera det som ska skalas>skriv "SC">tryck enter>klicka i den punkt som skalningen ska utgå ifrån>skriv in skalfaktorn>enter>klart

Berätta var på vägen det inte fungerar för dig eller vilket av detta du inte gjorde.
Citera
2018-02-19, 10:31
Medlem
Dharmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JarlL
Vad är problemet? Gör du inte som det står i "kommandotolken" eller vad den nu kallas?

Markera det som ska skalas>skriv "SC">tryck enter>klicka i den punkt som skalningen ska utgå ifrån>skriv in skalfaktorn>enter>klart

Berätta var på vägen det inte fungerar för dig eller vilket av detta du inte gjorde.

När jag dubbelklickar någonstans så kommer det upp en ruta med "Reference edit"

Det finns två alternativ:

"Automatically select all nested objects" och "prompt to select nested objects"
Citera
2018-02-19, 10:36
Medlem
Dharmas avatar
När jag klickar någonstans så får jag bara upp en blå ruta som man kan markera områden med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in