2017-01-09, 16:44
Medlem
Flus avatar
De har säkert använt sig av Piscatus sökbara databas med dokument från diverse myndigheter, på samma sätt som när Expressen jagade privatpersoner med fel åsikt i invandringsfrågan.
Om ett peddo använt en mejladress i kontakt med någon svensk myndighet finns han i Piscatus register. Om samma mejladress dyker upp i NRK:s dokument fastnar han som fisken i nätet. (Piscatus betyder fiske på latin.)
Citera
2017-01-09, 16:46
Medlem
Turrluffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hard3r
Jo absolut, menar inte att de genom laglig väg fått fram dessa uppgifter. Menar bara att det inte är något stort problem för dem att få fram dessa uppgifter.

I detta fall när det gäller nätpedofili så är det enligt mig en självklarhet att dela med sig av dessa uppgifter till polis. I mån om att alla uppgifter är säkrade och stämmer förstås !!!
Med tanke på att de fått 20 erkännanden från 33 konfrontationer så skulle jag säga att deras metodik och underlag är såpass starkt att det finns tydliga kopplingar mellan individerna och nedladdningarna.
Citera
2017-01-09, 16:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Turrluff
Med tanke på att de fått 20 erkännanden från 33 konfrontationer så skulle jag säga att deras metodik och underlag är såpass starkt att det finns tydliga kopplingar mellan individerna och nedladdningarna.

20 som erkänner, och 33 som nekar.. Man kan ju inte räkna med att alla erkänner, så som du säger så är underlaget mycket starkt i detta fall
Citera
2017-01-09, 17:13
Medlem
Jag tror dom har lagt ihop 1+1från olika sajter på något vis.

Off topic: tycka vad man vill om aftonbladet men detta var riktigt bra gjort
Citera
2017-01-09, 17:37
Riktigt bra från Aftonbladet för en gångs skull, tyvärr är peddo communityn på nätet nog större än man vill tro så det här är en piss i mälaren.

Varför erkänner så många däremot? Antar att Aftonbladet dokumenterar allt inklusive deras erkännande så de borde kunna användas emot dom sen om dom hamnar i rättegång?
Inte helt hundra med juridiken så om jag är helt ute och cyklar....
Citera
2017-01-09, 18:03
Medlem
Sunimods avatar
Ja det visar ju hur dumma i huvudet dessa jävla pedofiler är.

Hade de haft minsta gnutta hjärnkapacitet kvar hade de givetvis kör med VPN och liknande tekniker för att inte gå att spåra.

Idioter
Citera
2017-01-09, 18:15
Medlem
Tidningen FILTER har kört reportage på en kille som jagat pedofiler där polisen inte brytt sig, har man tagit hjälp av honom kanske?
Citera
2017-01-09, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
Med tanke på att det är såååå vidriga filmer mm de tittar på så FRAM med namnen på dem! De har förnedrat barnen varje gång de tittat/delat så de ska inte bli gömda!
Förnedringen blir inte större bara för att fler tittar på den om det är där det stoppar.
Citera
2017-01-09, 18:27
Medlem
divinebaals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Jag läste nyheten i morse, och funderade en del på samma som du gör. Antagligen har AB (med sina medarbetare) fått tag i en lista med IP-adresser som de snokat vidare i. Jag har absolut inga problem med detta egentligen, men IP-adresser kan ändras över tid. Speciellt när det gäller dynamiska. Och när man byter från dynamisk till fast alternativt har fast och byter leverantör till annat fast. IP v4 är ju ett fattigt/bristfälligt system, saknar adresser till allt som behövs. Den som har oturen att få en "återanvänd" IP-adress, kanske får en som en pedofil haft och därmed blir uthängd?

En liknelse: Jag testade mitt URGAMLA mobilnummer på skoj, har inte använts av mig sedan cirka 2000. En ny snubbe svarade. Mobilnumret var återanvänt. Så sker med IP också.

Tror inte AB har 100% kompetens i detta!

Ska ju ha varit en "svaghet" på några servrar där AB kunnat få hem logfilen. Så då får de filnamn och IP. Men sen... antar det är några sajter folk "reggat" sig på? Och hur många andra, oskyldiga har reggats av Aftonho*an?

Måste säga jag förstår inte hur de lyckats mappa... parallella data från 2013 o 15 som kartlagts och rejäl åsiktsregistrering och människor identifierats. De säger de har några namn men alla andra de då kartlagt? Inte en myndighet du kan begära registerutdrag från direkt.
Citera
2017-01-09, 18:34
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profanum.vulgus
Bra initiativ av AB!!! Att sätta dit folk som håller på med såna hemskheter är bara bra. Alla barn i Sverige ska få växa upp utan övergrepp. Det spelar ingen roll vad som krävs - vi ska nå dit till varje pris. Sånt här står över politiska ideologier och annat åsiktstrams.

Det är nog sällan svenska barn i dessa vidriga filmer. Om det nu är någon tröst för dig?
Citera
2017-01-09, 18:36
Medlem
profanum.vulguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Det är nog sällan svenska barn i dessa vidriga filmer. Om det nu är någon tröst för dig?

Lika illa om dom är från Tyskland eller Holland.
Citera
2017-01-09, 18:43
Medlem
Hade för mig att Polisen och rättsväsendet skall sköta lagföring av brott i Sverige, inte Aftonbladet eller någon annan skittidning.

Har svårt att se skillnad på Aftonbladets handlande och på Soldiers of Odin handlande i denna del, bägge handlar som medborgargarden som skall "upprätthålla lagen"

Aftonbladet har valt ut ett ämne som de flesta av oss kan ställa sig bakom, men vid en djupare eftertanke är deras syfte med verksamhet ganska äckligt.

Jag skulle vilja påstå att pedofilen och Aftonbladet står på samma nivå i detta, skillnaden är att pedofilen vill ha sexuell njutning och Aftonbladet vill tjäna några extra kronor. Bägge två, pedofilen och Aftonbladet, lever på att barn utnyttjas sexuellt.

Fy fan vilken äcklig blaska!
Senast redigerad av Goodaftersson 2017-01-09 kl. 19:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in