Citat:
Ursprungligen postat av
Trekvartsbyxa
Det finns knappast någon fotbollstradition i Eskilstuna. Möjligtvis var intresset större förr, när de hade en bra förening, men det har alltid varit handboll för så gott som hela slanten där.
Mina kontakter i Etuna (det lät det) har alltid sagt "Speedway på sommaren och handboll på vintern" men går man tillbaka och ser på historien så har ändå fotbollen haft sin historia.
Citat:
Ursprungligen postat av
Trekvartsbyxa
Jag gillar också tanken på att ha ett Eskilstunalag med i Allsvenskan, men inte på det här viset. Och framförallt inte med den arenan. Till och med en gammal Division 7-mittbacksbrunkare som en annan har ju fått spela på den planen.

Precis, att Etuna kan ha ett allsvenskt lag gör mig inget alls, det är rätt smidigt att åka dit (även om vägen är skit) och det är ett ställe som är nytt för dom flesta supportrar vilket gör att alla åker dit som sig bör när nya lag kommer upp.
Dock är tillvägagångssättet extremt moraliskt fel.
Citat:
Ursprungligen postat av
SoderortFTW
Man kan tycka att ett agerande är omoraliskt utan att för den sakens skull vilja ha några regeländringar. AFC har använt föreningsdemokratins baksida, att det är lätt att "kidnappa" en klubb, det får vi leva med, men det vi kan göra är såklart att markera tydligt hur illa vi tycker det är.
Precis så.
Efter vår match mot dom snackas det redan löst om att i höst åka upp men inte betala inträde utan stå utanför och på det viset visa sin avsky. Att bara vi gör det får givetvis inte samma genomslag som om vi skulle kunna enas med övriga stora följen att göra samma sak.
Själv är jag kluven till det, enda gången jag verkligen bojkottat en match var vid gaisderbyt 09 när dom tog idiotpriser...