2017-04-20, 17:28
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoderortFTW
Man kan tycka att ett agerande är omoraliskt utan att för den sakens skull vilja ha några regeländringar. AFC har använt föreningsdemokratins baksida, att det är lätt att "kidnappa" en klubb, det får vi leva med, men det vi kan göra är såklart att markera tydligt hur illa vi tycker det är.

Varför vill du inte ha några regeländringar då? För om du inte vill det så kommer vi att få fler fall av klubbar som slås ihop och flyttar på sig. Jag tror faktiskt inte att några protester biter särskilt väl på sådana som Alexander Ryssholm.

Någonstans tycker jag att man får acceptera laget och dess metoder om man inte är intresserad av en regeländring.
Citera
2017-04-20, 17:40
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Varför vill du inte ha några regeländringar då? För om du inte vill det så kommer vi att få fler fall av klubbar som slås ihop och flyttar på sig. Jag tror faktiskt inte att några protester biter särskilt väl på sådana som Alexander Ryssholm.

Någonstans tycker jag att man får acceptera laget och dess metoder om man inte är intresserad av en regeländring.

För att det i stort inte är ett problem, AFC är ett undantag, ett vidrigt undantag, men ändå ett undantag. Några protester kommer såklart inte att bita på Ryssholm, men däremot kan de påverka alla andra, vilket hindrar AFC växer något.
Citera
2017-04-20, 19:39
Medlem
Avhuggethuvuds avatar
Vad har Elfsborg gjort för att få så usla publiksiffror denna säsong?
Citera
2017-04-20, 21:03
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Jag gillar också tanken på att ha ett Eskilstunalag med i Allsvenskan, men inte på det här viset. Och framförallt inte med den arenan. Till och med en gammal Division 7-mittbacksbrunkare som en annan har ju fått spela på den planen.

Arenan är ju magisk. Tät, fin arkitektur och lagom stor för en stad som Eskilstuna. Jag kan även intyga att konstgräset är bra.
Citera
2017-04-20, 21:22
Medlem
Citat:
Jag gillar också tanken på att ha ett Eskilstunalag med i Allsvenskan, men inte på det här viset. Och framförallt inte med den arenan. Till och med en gammal Division 7-mittbacksbrunkare som en annan har ju fått spela på den planen.
Den är väl i relativt fin standard mot hur stort intresset är i Eskilstuna samt med att laget flyttades dit för 3 månader sedan. Ganska gemytlig och mysig skulle jag beskriva det som.
Citera
2017-04-20, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebno1
Satt och funderade i halvtid igår om det inte är den där gigantiska jumbotronen på friends som dödar ljudet till viss del? Den sitter rätt lågt, är gigantisk, är helt fyrkantig och måste ta död mycket av ljudet inne på arenan? Sedan är den ju inte allt för man hör knappt vad folk sjunger 3 rader bort och att höra megafonen igår var ju bara att glömma.

Går nog inte att bedöma vem som vann "klackkampen" om man inte sitter verkligen vid mitten av mitten av mitten, men inte ens då är jag säker på om det blir rättvist.
Att det inte hörs är ju inte helt sant, när ni höll igång som mest så hördes det bra till andra hörnet på norra. Den största utmaning akustiskt med Nationalarenan är att hon är djävligt stor. Även om derbyt hade den största publiken hitintills i allsvenskan i år, fanns det nästan 20K till att fylla. Det blir många extra kubikmeter luft per åskådare att skrika sig igenom.
Citera
2017-04-20, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avhuggethuvud
Vad har Elfsborg gjort för att få så usla publiksiffror denna säsong?

Tidigare år har Elfsborg räknat sålda biljetter men i år har de vad jag förstått blivit tvingade att bara räkna faktiska besökare. Så siffrorna har nog legat på liknande nivåer tidigare också.
Citera
2017-04-20, 22:16
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Arenan är ju magisk. Tät, fin arkitektur och lagom stor för en stad som Eskilstuna. Jag kan även intyga att konstgräset är bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Enisen
Den är väl i relativt fin standard mot hur stort intresset är i Eskilstuna samt med att laget flyttades dit för 3 månader sedan. Ganska gemytlig och mysig skulle jag beskriva det som.
Om man betänker att det är allsvensk fotboll som ska spelas där så känns Tunavallen som någon idrottsplats typ utanför Kumla där inträdet är frivilligt att betala, om man jämför med de andra arenorna i ligan (med liknande kapacitet, det är självklart inte rimligt att jämföra med t. ex. Friends eller Ullevi). Men den känslan kanske jag bara får på grund av att jag själv har spelat där.

Men ja, konstgräset där är otroligt bra.
Citera
2017-04-21, 01:58
Medlem
Citat:
Om man betänker att det är allsvensk fotboll som ska spelas där så känns Tunavallen som någon idrottsplats typ utanför Kumla där inträdet är frivilligt att betala, om man jämför med de andra arenorna i ligan (med liknande kapacitet, det är självklart inte rimligt att jämföra med t. ex. Friends eller Ullevi). Men den känslan kanske jag bara får på grund av att jag själv har spelat där.

Men ja, konstgräset där är otroligt bra.

man kan väl inte gilla en arenga för att låtsas gräset är bra heller riktigt grös ska det vara annars kan det kvitta.
Citera
2017-04-21, 08:38
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Det finns knappast någon fotbollstradition i Eskilstuna. Möjligtvis var intresset större förr, när de hade en bra förening, men det har alltid varit handboll för så gott som hela slanten där.

Mina kontakter i Etuna (det lät det) har alltid sagt "Speedway på sommaren och handboll på vintern" men går man tillbaka och ser på historien så har ändå fotbollen haft sin historia.

Citat:

Precis, att Etuna kan ha ett allsvenskt lag gör mig inget alls, det är rätt smidigt att åka dit (även om vägen är skit) och det är ett ställe som är nytt för dom flesta supportrar vilket gör att alla åker dit som sig bör när nya lag kommer upp.
Dock är tillvägagångssättet extremt moraliskt fel.

Citat:
Ursprungligen postat av SoderortFTW
Man kan tycka att ett agerande är omoraliskt utan att för den sakens skull vilja ha några regeländringar. AFC har använt föreningsdemokratins baksida, att det är lätt att "kidnappa" en klubb, det får vi leva med, men det vi kan göra är såklart att markera tydligt hur illa vi tycker det är.

Precis så.

Efter vår match mot dom snackas det redan löst om att i höst åka upp men inte betala inträde utan stå utanför och på det viset visa sin avsky. Att bara vi gör det får givetvis inte samma genomslag som om vi skulle kunna enas med övriga stora följen att göra samma sak.
Själv är jag kluven till det, enda gången jag verkligen bojkottat en match var vid gaisderbyt 09 när dom tog idiotpriser...
Citera
2017-04-21, 13:32
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Mina kontakter i Etuna (det lät det) har alltid sagt "Speedway på sommaren och handboll på vintern" men går man tillbaka och ser på historien så har ändå fotbollen haft sin historia.
Haha, låter som en fin umgängeskrets när du lägger upp det så.

Jag vet inte hur långt tillbaka dina kontakter menar, men min far bodde själv 5-6 år i Eskilstuna som ung (60-tal) och han sa precis som du att det nästan uteslutande var handboll på sommaren och speedway på vintern som gällde. Han var i och för sig dräng, är det fördomsfullt att anta att speedway har ett oproportionerligt stort intresse just i såna kretsar?

Citat:
Ursprungligen postat av Jgman87
man kan väl inte gilla en arenga för att låtsas gräset är bra heller riktigt grös ska det vara annars kan det kvitta.
Jag skrev ju ganska tydligt att jag inte gillar arenan. Men nog är det väl en positiv detalj i alla fall att gräset är bra. Eller föredrar du dåliga mattor så länge det inte är naturgräs?
Senast redigerad av Trekvartsbyxa 2017-04-21 kl. 13:35.
Citera
2017-04-21, 14:37
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jobola
Tidigare år har Elfsborg räknat sålda biljetter men i år har de vad jag förstått blivit tvingade att bara räkna faktiska besökare. Så siffrorna har nog legat på liknande nivåer tidigare också.

Inte en chans att det var så många på plats igår som det redovisades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in