2017-01-08, 16:52
Medlem
Alla medier skriver o brölar om hur hemskt Ryssland är och att Trump seger beror på it intrång.

Ord som överbelastning, intrång, hacker används. Men ser inga bevis någonstans.

FRA gnölar om 10 000 angrepp i månaden.

Men var är bevisen? Vilken typ av attacker är det? Vad vinner dessa hemska ryssar på det.?

Skulle allt detta bero på ryssarna, jag har svårt o se det, samtidigt är de Ju klart de bedriver någon form av cyber verksamhet. Det gör Ju Sverige med

Vad tror ni?
Citera
2017-01-08, 17:05
Medlem
Mia-Rovys avatar
Attacker från Ryssland är mycket vanliga.

Det är mycket lätt att testa.
Sätt upp en webbserver med typ Hostgator+cPanel i USA, sätt upp som namnserver och peka domänen dit. Logga alla brute forceförsök

Efter ett par månader så kommer den att attackeras flera hundra gånger per dag från ryska anslutningar.

Jag har haft flera webbhotell (för företag) placerade i USA och det har varit samma visa varje gång. Attacker från Kina och u-länder är också vanliga, men de flesta kommer från Ryssland.

Det är portscanningar, brute force på SSH, FTP, VNC och allt man kan tänka sig

Det är förmodligen en kombination av detta och mer sofistikerade attacker.

10000 angrepp i månaden är en grov underdrift. Undrar hur de räknar. 1 IP på massor med servrar = en attack? Eller räknar de bara på en enskild myndighet?
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-01-08 kl. 17:18.
Citera
2017-01-08, 17:19
Medlem
Känner igen fenomenet från egna webbservrar. Men då handla det om 1 i månaden i Sverige, Max.

Men att ta sig i i en server o kolla runt gör inte att amerikaner röstar "fel"

U länder som snokar runt visst
Men hade jag vart kines o ville kolla vad amerikaner gjorde hade jag med försökt o få de som se ut som om angreppet kom från tex Ryssland.

Men medierna skriver om ddos attacker o grejer inte det kan häller få folk att rösta fel.
Citera
2017-01-08, 17:29
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eltape
Men att ta sig i i en server o kolla runt gör inte att amerikaner röstar "fel"
Det beror ju givetvis på vad man sedan gör med alla sina intrång.
Citera
2017-01-08, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Det beror ju givetvis på vad man sedan gör med alla sina intrång.

Vi är överens om att attacker sker, var de kommer ifrån.

Hur skulle Rysslands inflytande svänga opinionen. Var e bevisen för att de förändrar valresultatet?
Säger inte att det skulle Kunna vara helt omöjligt, men SVT aftonbladet, expressen osv är inte källa nog. De saknar allt tekniskt kunnande. Likt förbannat säger de att det är så.
Citera
2017-01-08, 17:41
Medlem
Skafferns avatar
Att överhuvudtaget ifrågasätta detta och andra saker ryssjävlarna gör tyder på en extrem historielöshet och det som slår en när man pratar med sådana människor är att de i nästan alla fall är födda på 90-talet eller senare. Historielösa, naiva lättlurade ryssrunkare.
Ryssen har inte ändrat sig ett dugg. Han är lika ful och lömsk som han alltid varit. Ljuger fortfarande lika mycket om precis allt. Det är lite av en nationalsport i deras rövhålsland.
Anledningen till att de gör datorintrång är samma som varför de snokar omkring med ubåtar i våra vatten:
Informationsinhämtning och förberedelser såklart.
Så har de och det alltid varit och kommer antagligen alltid förbli.
Därför är det i det nästan skrämmande att läsa på flashback nuförtiden.
Våra förfäder hade vänt sig i sina gravar om de vetat hur mycket ryssrunkeri det förekommer idag.
Arvsfienden ska hållas jävligt kort!
Citera
2017-01-08, 17:41
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eltape
Vi är överens om att attacker sker, var de kommer ifrån.

Hur skulle Rysslands inflytande svänga opinionen. Var e bevisen för att de förändrar valresultatet?
Säger inte att det skulle Kunna vara helt omöjligt, men SVT aftonbladet, expressen osv är inte källa nog. De saknar allt tekniskt kunnande. Likt förbannat säger de att det är så.
Anklagelserna lyder ju så att Ryssland hackade presidentkandidaters närhet och fick tag i mail från flera olika håll som de sedan läckte.

Huruvida mail-grejen påverkade valet eller ej är nog svårt att bevisa. Vad de amerikanska underrättelsetjänsterna däremot säger sig ha bevis för är att Ryssland har försökt att påverka valet genom att göra intrång.
Citera
2017-01-08, 17:47
Medlem
Alla länder snokar hos varandra mins ni inte hur NSA spionerade på EU-ledarna som blev upprörda speciellt Merkel men sedan visade det sig tyskarnas underättelsetjänst spionerat själva

Den bästa jag hört var Yahoo där om jag mins rätt 400k konton blivit hackade, vad de glömde säga var att Yahoo för egen del hackat samtliga konton de hade

Utgår från att ryssarna likt andra hackar och snokar, de besök jag själv mins jag utsatts för har kommit från asien och canada men det är många år sedan och nu bryr jag mig inte kolla längre då jag inte har några hemligheter jag bryr mig över.
Citera
2017-01-08, 17:48
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DukeOfEarl
Den bästa jag hört var Yahoo där om jag mins rätt 400k konton blivit hackade, vad de glömde säga var att Yahoo för egen del hackat samtliga konton de hade
Va? Varför skulle Yahoo hacka sig själva?

Det är som att göra intrång i sin egen bostad trots att man äger den och har nycklar dit.

Citat:
Ursprungligen postat av DukeOfEarl
Alla länder snokar hos varandra mins ni inte hur NSA spionerade på EU-ledarna som blev upprörda speciellt Merkel men sedan visade det sig tyskarnas underättelsetjänst spionerat själva

/../

Utgår från att ryssarna likt andra hackar och snokar, de besök jag själv mins jag utsatts för har kommit från asien och canada men det är många år sedan och nu bryr jag mig inte kolla längre då jag inte har några hemligheter jag bryr mig över.
Självklart gör de det. Men vart vill du komma? Borde man därför låtsas som ingenting, eller vad är din poäng?
Citera
2017-01-08, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Anklagelserna lyder ju så att Ryssland hackade presidentkandidaters närhet och fick tag i mail från flera olika håll som de sedan läckte.

Huruvida mail-grejen påverkade valet eller ej är nog svårt att bevisa. Vad de amerikanska underrättelsetjänsterna däremot säger sig ha bevis för är att Ryssland har försökt att påverka valet genom att göra intrång.

Men skulle Juh va tjänste fel för en underrättelsetjänst att inte samla in info från "fienden".
Tvivlar inte en sec på att vi själva gör det om vi kan. Jag saknar bevisen. FBI CIA ATF mf är inte okända för o ljuga sig blåa.
Litar inte ett dugg på dem.
Dom får väll göra som förr, teppa till sina läckor.

Mailen kommer väll från Wikileaks. Just nu låter det på media som om alla är elaka mot USA och folket rösta fel pga Ryssland
Citera
2017-01-08, 17:55
Medlem
SecundusSilents avatar
All media har som uppgift att påverka opinioner.

Olika media skiljer sig blott från varandra i form av intresse och resurser. Rysk media har små resurser. Amerikansk media gigantiska.

Den amerikanska ideologiska fabriken påverkar opinioner och valutgångar, underminerar regeringar, legitimerar krig och intervention sedan decennier.

Rysk media är som kusinen från landet. Rapporten från CIA/FBI/NSA - som till övervägande del behandlar rysk media - är tramsig.
Citera
2017-01-08, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
All media har som uppgift att påverka opinioner.

Olika media skiljer sig blott från varandra i form av intresse och resurser. Rysk media har små resurser. Amerikansk media gigantiska.

Den amerikanska ideologiska fabriken påverkar opinioner och valutgångar, underminerar regeringar, legitimerar krig och intervention sedan decennier.

Rysk media är som kusinen från landet. Rapporten från CIA/FBI/NSA - som till övervägande del behandlar rysk media - är tramsig.

Media ja.
Men nu påstår alla unisont att Ryssland fick folk och rösta fel.
Var är bevisen? Hur gick de tillväga? Hur är det möjligt.? Jag är genuint nyfiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in