2017-01-08, 00:29
Medlem
Hej!Ryckig gång intermittent ca 10 gånger under 3-4 mil inte mycket men märks vid gaspådrag,möjligen tjuvstopp på låga varv men osäkert kan vara jag som gasat för lite.Jag har tömt i en flaska STP injektor Clean på ca 20 liter bensin och en dl Statoil TT olja utan effekt ännu,ca 10 mil.Vad mer att göra ?Kolla stiften?Lite jobbigt pga tändspolarna men jag fixar det om nödvändigt.kolla fördelarlock och rotor?Osäker om OBD uttag finns var sitter det isåfall?Tacksam tips!
Citera
2017-01-11, 14:33
Medlem
Stoegers avatar
Pröva med att byta bränslefiltret, kolla även om bränslepumpen fungerar normalt(även bränslepumpsreläet).
Citera
2017-01-14, 21:41
Medlem
Elofzons avatar
OBD-uttag är lagkrav på bilar from 97, så du har garanterat ett sådant nånstans.

I ditt läge så skulle jag se till att få eventuella felkoder utlästa och genom dessa fortsätta felsökningen.

Trasig Lambdasond eller luftmassemätare låter som ett sannolikt fel baserat på din felbeskrivning.
Citera
2017-02-07, 20:47
Medlem
Tack för svar!Får väl läsa obd lär finnas under ratten,ev byta lamb
dasond,kanske lyssna vid bränslepump om hackig gång.Någon har sagt att man kan prova omkasta polerna på pumpen för att reversera rotationsriktningen ett tag och på så vis få bort ev skräp som fastnat..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in