2020-11-09, 01:17
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Tråkigt program, lätta frågor. Vanliga Postkodsmiljonären är roligare att se på.
Citera
2020-11-09, 01:36
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Tråkigt program, lätta frågor. Vanliga Postkodsmiljonären är roligare att se på.

Har inte sett "Drömpyramiden", men tyvärr "postkodsmiljonären"..
Är det samma stuk med "utdragna spänningar" med intensiv musik, och reklamavbrott mitt i alltihop?

-På frågor i samma klass som:

Matematik
Vad blir 2+2?
A 2
B 5
C 7
D 4

/Det tar flera minuter, "offret" svettas/

"Du har ju två livlinor kvar? Vill du ta en?"..
"Jag ringer en kompis!"
-Känslosam och "spännande" fiolmusik spelas, och så säger Rickard eller vad han heter "svaret får ni efter pausen!"

Tittar folk verkligen på sådan skit idag?
Citera
2020-11-09, 01:39
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Har inte sett "Drömpyramiden", men tyvärr "postkodsmiljonären"..
Är det samma stuk med "utdragna spänningar" med intensiv musik, och reklamavbrott mitt i alltihop?

-På frågor i samma klass som:

Matematik
Vad blir 2+2?
A 2
B 5
C 7
D 4

/Det tar flera minuter, "offret" svettas/

"Du har två livlinor kvar? Vill du ta en?"..
"Jag ringer en kompis!"
-Känslosam och "spännande" fiolmusik spelas, och så säger Rickard eller vad han heter "svaret får ni efter pausen!"

Tittar folk verkligen på sådan skit idag?
Ungefär så är det väl så. Men det är ändå bättre än Drömpyramiden. Det säger väl en del om det här programmet.
Citera
2020-11-09, 02:17
Medlem
Letar de efter extra puckade deltagare till drömpyramiden? DE HAR JU ALDRIG KOLL PÅ REGLERNA! De står alltid och tänker istället för att chansa snabbt när de inte kan svaret. Detta paret tar väl priset som alltså väljer att stanna med 10 sekunder kvar när de är under första nivån! CHANSA BARA ERA IDIOTER!

Sen har de chansen att få toppriset, kan inte svaret, alltså 25% chans att vinna det högsta priset plus att de hade mer än halva tiden kvar att gå upp igen, nej då väljer de att gå ner till 33% chans att få ett sämre pris. Då stängde jag av.
Citera
2020-11-09, 19:18
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ranel
Letar de efter extra puckade deltagare till drömpyramiden? DE HAR JU ALDRIG KOLL PÅ REGLERNA! De står alltid och tänker istället för att chansa snabbt när de inte kan svaret. Detta paret tar väl priset som alltså väljer att stanna med 10 sekunder kvar när de är under första nivån! CHANSA BARA ERA IDIOTER!

Sen har de chansen att få toppriset, kan inte svaret, alltså 25% chans att vinna det högsta priset plus att de hade mer än halva tiden kvar att gå upp igen, nej då väljer de att gå ner till 33% chans att få ett sämre pris. Då stängde jag av.

Går det hela ut på att "offren" (de tävlande) ska svara så snabbt och obetänkt som möjligt för att vinna enstaka kronor?

(Trodde tidigare/tills idag att TV4-as hela affärsidé byggde/bygger på att dra ut trams till något spännande/"spännande" med hjälp av fiolmusik, och strategiskt lägga in ett reklamavbrott om blöjor och tamponger med blått vatten på minst tio minuter på strategiska "platser"?)

Eller är "Pyramiden" något annat, dvs. bra?
Citera
2020-11-14, 19:57
Medlem
Lustigt att frågorna blev svårare efter att tvillingarna fick bilen, ville Postkodlotteriet inte förlora mer pengar?
Citera
2020-11-21, 19:41
Medlem
Kvällens tävlanden kunde alltså inte lista ut att citatet "I begynnelsen skapade Gud himmel och jord" kommer ifrån Bibeln. Bland det sämsta jag sett.
Citera
2020-11-21, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Kvällens tävlanden kunde alltså inte lista ut att citatet "I begynnelsen skapade Gud himmel och jord" kommer ifrån Bibeln. Bland det sämsta jag sett.

De visste inte heller att dinosaurierna dog för 66 miljoner år sedan. Men trots det kan de skratta hela vägen till banken. TV4 för helvete.
Citera
2020-11-29, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ranel

Tack. Tror det dessutom var precis efter det att en av deras anhöriga sagt till dem att köra på oavsett då de hade så mycket tid kvar? Han såg sedan måttligt road ut när de ignorerade hans tips trots att mannen lät minst 50% säker (och visade sig ha rätt). Ännu mindre road såg han ut när de belönades för sin idioti med att hitta den mycket sämre vinsten och blev jätteglada över det.

Mer än bristen på allmänbildning hos merparten av de tävlande, vilken i alla fall delvis kan förklaras med att Postkodmiljonären i alla fall förr hade uttagningar som kräver viss frågesportsintresse medan detta mest verkar ha att göra med socialt engagemang och att "de är så värda det", stör man sig som tittare på deras totala avsaknad av strategiskt tänk.

Programmet blir nästan omöjligt att titta på pga. frustrationsfaktorn. Det är som när deltagare i Smartare än en femteklassare använder "kika" istället för "kopiera" när de ändå inte har någon aning och ligger på säkerhetsnivån eller på 0 kronor -- för de som inte är bekanta med programmet så finns det då ingen anledning att använda kika (som är ett bättre "fusk" än kopiera). Enda skillnaden är att i princip hela Drömpyramidens 270 sekunder av frågesport bjuder på strategisk frustration och att resten av programmet är ointressant (där reklampauserna nog får sägas vara det mest givande).

Det värsta jag har sett var dock för någon säsong sedan då ett par efter att tiden tagit slut valde att svara på en fråga för en chans att komma upp till en nivå där de redan hade öppnat rätt container, då de inte hade öppnat den på nivån där de befann sig. Självklart gissade de fel och deras reaktion var av typen "Aw shucks!".
Senast redigerad av Kastaivaggen 2020-11-29 kl. 15:00.
Citera
2020-11-29, 16:31
Medlem
Är programmet uppgjort? En del deltagare kan vara hur dåliga som helst men ändå gå hem med hyfsade priser...
Citera
2020-12-02, 18:52
Bannlyst
Känns uppgjort med vinsterna. Alla som tävlar verkar få öppna minst två containrar. Hur kommer det sig att inga tävlande går helt lottlösa? Det säger heller aldrig hur många frågor man ska svara rätt på för att ta sig upp en nivå.
Citera
2020-12-02, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dooby-dooo
Känns uppgjort med vinsterna. Alla som tävlar verkar få öppna minst två containrar. Hur kommer det sig att inga tävlande går helt lottlösa? Det säger heller aldrig hur många frågor man ska svara rätt på för att ta sig upp en nivå.

För varje rätt svar tar man sig upp en nivå. Svarar man fler faller man ner på botten igen. Men visst känns det skevt. Rent statiskt känns det som chansen att få en vinst på de lägre nivåerna är större än den borde vara om det som sägs bara finns en vinst per nivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in