2017-01-06, 13:30
Medlem
Jag har klantat till det rejält. Ställde igår ut två stycken Coca cola burkar (33cl) på min inglasade balkong. Glömde sedan bort dom fram tills nu. Visar sig då att de sprängts och sprutat ner allt på balkongen, fönster, golv, bord ja you name it. Hur fan rengör jag detta när det är minusgrader ute? Hade varit smidigt att ta varmt vatten men det går ju inte få det fryser lika snabbt/blir värre. Hjälp!
Citera
2017-01-06, 13:36
Bannlyst
Varmt vatten och rengöringsmedel, svabba och torka.
Citera
2017-01-06, 13:38
Medlem
ElvisFans avatar
En kupévärmare, någon form av värmeblås eller element på balkongen och torka efterhand som det smälter kanske fungerar. Råkade ut för detsamma i en bil i dagarna. Kupévärmare och disktrasa var lösningen.
Citera
2017-01-06, 13:39
Avstängd
Vänta till det blir plusgrader. Hur kan det ha stänkt förresten, var det inte frusen vätska?
Citera
2017-01-06, 13:52
Medlem
Tyvörr har jag ingen värmekälla som skulle göra någon större skillnad. Att vänta tills det blir plusgrader känns dumt då det lär dröja (bor långt upp i landet). Anledningen till att det spurtade överallt var för att burken gav vika. Hade det varit plast så hade det varit lugnt.
Citera
2017-01-06, 13:58
Medlem
Finns det något rengöringsmedel man kan slänga i som gör att det inte fryser?
Citera
2017-01-06, 14:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rakaka

Tvätta med handsprit
Citera
2017-01-06, 14:51
Medlem
koncentrerad spolarvätska tex t-blå

Med vänlig hälsning
t
Citera
2017-01-06, 23:44
Bannlyst
T-röd.
Citera
2017-01-07, 06:58
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakaka
Alkohol aka karburatorskydd spolarvätska t-röd, jag hade valt karburatorskydd för den innehåller inga färgämnen helt klar vätska

Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Hur kan det ha stänkt förresten, var det inte frusen vätska?
Förenklat kan man säga att drickan separerar så att vatten fryser först och socker o smakämnen fryser sist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in