Citat:
Absolut.
=rotebro-conny|59512828]Det var till stora delar socialdemokraterna som skapade det samhället och som nationalisterna nu drömmer sig tillbaka till så självklart är S också bäst på att återskapa det.
Socialdemokraterna skapade samhället vi har idag.
Citat:
Går inte att bemöta det här då det är Astrid Lindgren, bröderna Grimm och Tolkiens domäner.
Hade högern regerat under alla dessa hundra år hade många av dagens akademiker fortfarande gått runt med en potatishacka, bugat för patron och bott i ett statartorp.
Citat:
Man ändrade på mycket ja.
Ja till stor del, det gick alldeles utmärkt uppenbarligen att på åtta år rasera stora delar av det som tog 70 år att bygga upp.
"Rasera" är ett uttryck man använder sig av om det man tycker fanns först var bra.
Jag tycker inte det var bra, och jag tycker inte det Alliansen var något vidare heller.
För mig är Moderaterna Sossar light, och det rör mig inte i ryggen när moderater och sossar står dagarna innan valet och utmålar sina alternativ som STORA skillnader.
"-OOOOOh, vi vill ha ett skattetryck på 43%, då bevarar vi välfärdsstaten, allt åt alla, och inte som Borgarna som med sina 42% bara ser till dom rika!! Klasskamp! Hemglass!"
"-OOOOOh, vi vill sänka skatten till 42%, vi vill också få det att låta lika bra, så vi vill få fram att alla har det lika bra eller bättre om vi sänker skatten!"
"70 år att bygga upp"..jaja.
Glad för din skull att du var nöjd där.
Citat:
Tycker du själv att Sverige gick åt rätt håll under alliansens tid är det väl bara du ger sd-moderaterna förtroendet att slutföra projektet.
Se ovan.