2017-01-06, 13:08
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Det enda hopp vi har nu om vi vill fortsätta leva på ett någorlunda liknande sätt som vi gjort är att rösta fram en stark S-regering som mer värnar folkets och allas bästa.

Hur länge dröjer det innan samtliga inblandade, högst inkompetenta politiker som ingår i denna svaga S-regering är borta för att bereda plats för politiker som verkligen värnar allas bästa?

20-30 år? Aldrig?
Citera
2017-01-06, 13:10
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
=rotebro-conny|59512499]Du drömmer, högern har dresserat sitt valboskap så dom inte ens i lunchrummet vågar säga till sina arbetskamrater vad dom röstar på.
SÅ det är Högern som fått Alliansväljare att inte våga säga att dom röstar höger?
Okej, jag som skulle tillskrivit det problemet till en fullständigt, sedan 100 år fullständigt cementerande vänsterpolitik?

Citat:
Alliansen akademikerna tar den mer än gärna i röven och är beredda att offra allt om dom som äger dom viftar med lite karriärplaner och så kommer det bli fram till dom satt sig så långt i skiten att dom inte längre överhuvudtaget har något att säga till om.
??

Citat:
Det enda hopp vi har nu om vi vill fortsätta leva på ett någorlunda liknande sätt som vi gjort är att rösta fram en stark S-regering som mer värnar folkets och allas bästa.

Precis.
Vill man fortsätta leva på ett sätt liknande det vi gjort dom senaste 100 åren, och som lett fram till vårt Svenska samhälle av idag, så skall man absolut fortsätta rösta på precis samma sak i hundra år till.
Absolut.

Nej just det, det var ju åtta års Alliansstyre som precis förstörde det mest fantastiska drömlandet på lika många år.

Jo, tjena.
Citera
2017-01-06, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Hur länge dröjer det innan samtliga inblandade, högst inkompetenta politiker som ingår i denna svaga S-regering är borta för att bereda plats för politiker som verkligen värnar allas bästa?

20-30 år? Aldrig?

Jag syftade inte på alla högerextrema och tongivande här inne och deras bästa.

Jag syftade på svenska folket totalt sett.
Citera
2017-01-06, 13:17
Medlem
ppp333s avatar
Fantastisk sammanställning!
Min hållning är...var beredd på kaos, ta hand om de närmaste, se till att de har information, var beredd på att inget längre kan komma att fungera och planera i förväg. Var lyhörd och vaken för utvecklingen.
Meditera/kontemplera regelbundet. Vi lever i en tid när krafter är i farten som gör allt för att skapa inre obalans och härdsmälta och då behöver man sin inre stadga mer än någonsin.
Lita på det egna bondförnuftet. När tex BRÅ med sina små undersökande telefonintervjuer ( som folk misstar som övergripande statistik) kommer fram till att våldet minskat etc. samtidigt som anmälningarna ökar lavinartat....så lita inte på dem. Lita inte på myndigheter som medvetet mörkar.
Den som kan tänka själv i dessa tider har bara där ett stort försprång mot alla de som fortfarande sneglar ängsligt på framträdande "auktoriteter" som bara snackar dynga och gaslightar.

Tillägg:
Gaslighting är en form av psykisk misshandel där information förvrängs, förvanskas eller utelämnas eller där falsk information presenteras med avsikten att få offer att tvivla på sina egna minnen, uppfattning och sinneshälsa. Det kan variera från att förövaren endast förnekar ett begånget övergrepp till att iscensätta bisarra händelser med avsikten att desorientera ett offer.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Gaslighting
Senast redigerad av ppp333 2017-01-06 kl. 13:24.
Citera
2017-01-06, 13:26
Medlem
Undra om många hade skrivit "kontraktet är brytet" om Fredrik hade sagt jag regerar vidare. Nej så hade det inte låtit utan då hade det varit fritt fram att avskaffa försvaret, öka anslagen till kapitalägarna, höga avgifterna för pensionsplaceringarna, skriva in att enbart pris skall gälla vid offentlig upphandling, göra det svårare för anställda att kämpa för bättre villkor, sätta press på anställa att ta lika lön som vissa andra anställda i EU. Som sagt mycket snack för något som många faktiskt vill ha men nu skriker om. Vänta för en dag skall vi åter stiga mot LJUSET och ropen skall makten åt alla.

Istället för att vända sig mot rätt politiker så förespråkar många mer soppa på en spik, istället för att inse att vi faktiskt har mer gemensamt med löntagarna i andra länder så vänder vi oss mot de istället för de som förhindrar löntagarna som är här att få samma lön som oss.

Som sagt mycket gammal skåpmat från högern som alltid är missnöjda så länge de inte får som de vill.
Citera
2017-01-06, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Precis.
Vill man fortsätta leva på ett sätt liknande det vi gjort dom senaste 100 åren, och som lett fram till vårt Svenska samhälle av idag, så skall man absolut fortsätta rösta på precis samma sak i hundra år till.

Absolut.

Det var till stora delar socialdemokraterna som skapade det samhället och som nationalisterna nu drömmer sig tillbaka till så självklart är S också bäst på att återskapa det.

Hade högern regerat under alla dessa hundra år hade många av dagens akademiker fortfarande gått runt med en potatishacka, bugat för patron och bott i ett statartorp.

Citat:
Ursprungligen postat av scoremax

Nej just det, det var ju åtta års Alliansstyre som precis förstörde det mest fantastiska drömlandet på lika många år.

Jo, tjena.

Ja till stor del, det gick alldeles utmärkt uppenbarligen att på åtta år rasera stora delar av det som tog 70 år att bygga upp.

Tycker du själv att Sverige gick åt rätt håll under alliansens tid är det väl bara du ger sd-moderaterna förtroendet att slutföra projektet.
Citera
2017-01-06, 13:31
Medlem
Citat:
Jag syftade inte på alla högerextrema och tongivande här inne och deras bästa.

Jag syftade på svenska folket totalt sett.

Så du kan med andra ord inte visa upp en enda sak som nuvarande regering gjort som värnar allas bästa?

Saftsoppa till dementa åldringar?
Försvårande av anhörig-invandring?
Flyktingar som inte får en chans till arbete eftersom de med automatik förses med bidrag för att sossarna till varje pris inte vill att de ska synas i arbetslöshetsstatistiken?

Jag bad dig i en annan tråd att nämna något denna regering gjort för att rättfärdiga sitt påstående att de har en feministisk politik. Du svarade aldrig! Du KAN helt enkelt inte svara.

Hur menar du att socialdemokraterna återigen skulle bli ett parti med egen majoritet när det enbart är idioter som kan tro att socialdemokraterna idag är samma parti som det som byggde Sverige under 1900-talet.

Palme och Erlander är döda sedan länge och har ersatts med i stort sett genomgående med träskallar som har mindre utbildning och kunnande än det folk de är satta att styra över.

Ovanstående är retoriska frågor, så jag förväntar mig inte ett svar från dig då du knappast kan svara på varför du tidigare skrev ett så infernaliskt dumt inlägg.
Citera
2017-01-06, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryttmästaren
Undra om många hade skrivit "kontraktet är brytet" om Fredrik hade sagt jag regerar vidare. Nej så hade det inte låtit utan då hade det varit fritt fram att avskaffa försvaret, öka anslagen till kapitalägarna, höga avgifterna för pensionsplaceringarna, skriva in att enbart pris skall gälla vid offentlig upphandling, göra det svårare för anställda att kämpa för bättre villkor, sätta press på anställa att ta lika lön som vissa andra anställda i EU. Som sagt mycket snack för något som många faktiskt vill ha men nu skriker om. Vänta för en dag skall vi åter stiga mot LJUSET och ropen skall makten åt alla.

Istället för att vända sig mot rätt politiker så förespråkar många mer soppa på en spik, istället för att inse att vi faktiskt har mer gemensamt med löntagarna i andra länder så vänder vi oss mot de istället för de som förhindrar löntagarna som är här att få samma lön som oss.

Som sagt mycket gammal skåpmat från högern som alltid är missnöjda så länge de inte får som de vill.

Visst är det en del av problemet med svensk media och den svenska debatten att det kryllar av nyliberala vurmare som har dålig kläm på hur samhällen och politik fungerar i verkligheten (och som dessutom är rätt så histoirelösa). Men globalistvänstern har inte heller några egentliga svar på dagens problem.
Citera
2017-01-06, 13:36
Medlem
Citat:
Det var till stora delar socialdemokraterna som skapade det samhället och som nationalisterna nu drömmer sig tillbaka till så självklart är S också bäst på att återskapa det.

Hade högern regerat under alla dessa hundra år hade många av dagens akademiker fortfarande gått runt med en potatishacka, bugat för patron och bott i ett statartorp.

Får jag fråga hur det kan komma sig att det inte finns några akademiker som går runt med potatishacka och bugar för patron i vår omvärld trots att det enbart är i Sverige som det Svenska socialdemokratiska partiet fört sin politik?

Svaret är att det du skriver är skitsnack.
Citera
2017-01-06, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Så du kan med andra ord inte visa upp en enda sak som nuvarande regering gjort som värnar allas bästa?

Saftsoppa till dementa åldringar?
Försvårande av anhörig-invandring?
Flyktingar som inte får en chans till arbete eftersom de med automatik förses med bidrag för att sossarna till varje pris inte vill att de ska synas i arbetslöshetsstatistiken?

Jag bad dig i en annan tråd att nämna något denna regering gjort för att rättfärdiga sitt påstående att de har en feministisk politik. Du svarade aldrig! Du KAN helt enkelt inte svara.

Hur menar du att socialdemokraterna återigen skulle bli ett parti med egen majoritet när det enbart är idioter som kan tro att socialdemokraterna idag är samma parti som det som byggde Sverige under 1900-talet.

Palme och Erlander är döda sedan länge och har ersatts med i stort sett genomgående med träskallar som har mindre utbildning och kunnande än det folk de är satta att styra över.

Ovanstående är retoriska frågor, så jag förväntar mig inte ett svar från dig då du knappast kan svara på varför du tidigare skrev ett så infernaliskt dumt inlägg.

Men herregud det sjösätts ju dagligen åtgärder i exakt rätt riktning, hur ska jag kunna skriva ner allt det.

Man väljer så klart själv vad man vill se och lyssna på och att övertyga dig har jag inget hopp om.

Dock måste jag ge ts att han lyckades rama in det här på ett snyggt sätt och att hans förmåga att dammsuga vår nutid på all skit och vältra sig i den är briljant.
Senast redigerad av rotebro-conny 2017-01-06 kl. 13:46.
Citera
2017-01-06, 13:44
Medlem
Citat:
Men herregud det sjösätts ju dagligen åtgärder i exakt rätt riktning, hur ska jag kunna skriva ner allt det.

Man väljer så klart själv vad man vill se och lyssna på och att övertyga dig har jag inget hopp om.

Så du är alltså nöjd med regeringens politik och med hur samhället utvecklas?

Då behöver du ju bara luta dig tillbaka i soffan och invänta socialdemokraternas majoritets-seger i det kommande riksdagsvalet!

Grattis!
Citera
2017-01-06, 13:52
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kozitas
Du förtjänar allt som komma skall! Sverige kommer skina igen vänta du bara. Förövrigt en mycket intressant tråd, väl skriven text.
Vist tror du på sagor också sverige har ju varit på fritt fall nu i 25 år tillbaka i tiden och det oberoende av vilken regeringen som haft makten så har det bara blivit sämre för varje år som gått bara det att det går fortare och fortare för varje år som går.

Sveriges bästa tid var dom 40 guldåren som landet fick från 1945 till mitten av 80 talet alltså det försprånget sverige hade industriellt när resten av Europa låg i ruiner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in