• 4
  • 5
2017-01-08, 20:22
Medlem
Finns en anledning till att vi betalar skatt. Därför gillar jag inte svarta pengar. Det går till skola, sjukvård, brandkåren och vägar så vill du köra på vägarna så var med och betala. Vill du attambulansen skall hämta dig och köra dig till sjukhuset när du blivit påkörd - var med och betala. Eller skulle det kännas bättre att inte få åka med förman inte betalat? Det borde vara så att är man med och betalar så får mantadel av samhällets tjänster, varför ska vissa åka snålskjuts.
Citera
2017-01-08, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettpundsvartkrut
Läskunnig!? Han tog ut 250k från en bank sen satte han in 250k på 3 olika banker...
Alltså tvättade han in 500k.. Fattar du nu!?

Jo. Jag fattar. Tack för hjälpen :-)
Citera
2017-01-08, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anywhan
Vad jag förstår så hade han konto i flera banker. Han tog ut 250 använde detta uttagskvitto för att sätta in 250 i två andra banker plus 250 i den banken han tog ut pengarna i.

Jag hade missat detta att det handlade om 3 olika banker. Tack för svaret.
Citera
2017-01-08, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av edwina61
Finns en anledning till att vi betalar skatt. Därför gillar jag inte svarta pengar. Det går till skola, sjukvård, brandkåren och vägar så vill du köra på vägarna så var med och betala. Vill du attambulansen skall hämta dig och köra dig till sjukhuset när du blivit påkörd - var med och betala. Eller skulle det kännas bättre att inte få åka med förman inte betalat? Det borde vara så att är man med och betalar så får mantadel av samhällets tjänster, varför ska vissa åka snålskjuts.

Det som stör mig är att man jagar vanliga fattiga löneanställda med blåslampa dvs. för några tusenlappar - eller 30.000 - vilket är ju ingenting. Men man släpper igenom folk som har gömt ex. 100 MILJONER kronor på olika konton i utlandet. DET är minsann förlåtligt.

Det går inte att moralisera över "vanligt folk" när man har en så otroligt dubbelmoralisk attityd hos "de som bestämmer".

Hur i helvete får Skatteverkets höga chefer tipsa om sina kompisar utan att åka dit så att det sjöng om det?

Jag anser också att man ska betala skatt, men jag måste erkänna att motivationen är inte lika stark som den en gång har varit, efter att ha sett hur de riktigt rika kommer undan..
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in