2009-06-13, 20:12
Medlem
"…reklam-man, redaktör…"
Citera
2009-06-13, 20:21
Medlem
BettyBoop80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zache
"…reklam-man, redaktör…"

Aaahhh, ja det låter logiskt så det stämmer antagligen Tack Zache!
Citera
2009-06-13, 20:41
Medlem
GylleneDrakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BettyBoop80
Citat:
Ursprungligen postat av Zache
"…reklam-man, redaktör…"
Aaahhh, ja det låter logiskt så det stämmer antagligen Tack Zache!
Väldigt svårt att sjunga, saknar rytmik, "reklam-man" i en sångtext. Nej, det går bara inte! Och sedan, hur kopplar man ihop reklam och redaktörsskap? Två vitt skilda arbetsfält.
Fast de som visste vem han var kanske kan fylla i vad han egentligen jobbade med?
Citera
2009-06-13, 20:47
Medlem
Sixx76s avatar
Klipp ur en artikel om Södertäljes nöjesliv på 80-talet:"Om det inte var ett antal bitiga snubbar insmorda i kastanjevatten, så var Coco Eriksson där, med nåt pajigt bensprattel, typ gyttjebrottning, wet t-shirt, ja, ni vet. Det var inte Vegas direkt, men det var alltid mycket folk. Är det nån som minns idioterna, som alltid skulle upp och dansa på scen och alltid förstöra showen? Suck."
Citera
2009-06-13, 21:25
Medlem
Från intervju med Uggla:

"Vad tyckte de om låten?
– Att det var för jävligt. På riktigt. Coco Eriksson åkte runt med Hawaiian Tropic och en massa tjejer. På ett ställe där han hade sin dansshow ropade publiken ”Coco, ge fan i brudarna!”. Han stängde ihop hela skiten och gick hem."

Från annan tråd på FB:
"Såg Tomas "Coco" Eriksson i går med en ung tjej som vanligt, Tomas är i dag ca 60 år och har vart en profil i nöjes stockholm i snart 40 år, Tex nämd i uggla låten "fula gubbar"!"

Från en recension av hotel i Thailand:
"Recuerdos Coco Eriksson de Helena con la familia"
Måste väl vara han, hon heter isf Sandman Eriksson.

Inte mycket info men men...
Citera
2009-06-13, 23:06
Medlem
Thomas_LAs avatar
Citat:
Så låten handlar om den där snubben känns det som men frågan i rubriken är inte besvarad tyvärr.

Äldreboende eller graven kanske??

Fick just höra av en extremt säker källa att Coco håller på "precis som förut" och ränner runt med småtjejer som han skall "lansera", och så samma tjafs med sämre modeshower/skönhetstävlingar.

Och exakt samma blonda peruk som på 80-talet.

Där ser man.
Citera
2009-06-13, 23:24
Medlem
Sixx76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thomas_LA
Fick just höra av en extremt säker källa att Coco håller på "precis som förut" och ränner runt med småtjejer som han skall "lansera", och så samma tjafs med sämre modeshower/skönhetstävlingar.

Där ser man.
Har inte hans "agentur" nån hemsida? Visserligen startade ju gubbfan innan färgteven kom och folk körde på vänster sida, men nåt annat än hans ord måste väl han locka med?
Citera
2009-06-14, 00:42
Medlem
BettyBoop80s avatar
Citat:

Där ser man.

Jag hade så gärna velat se en bild på den här figuren, någon som vet var man kan hitta en? Om han var en ful gubbe för 23 år sen, vad ska man då kalla honom nu??? Blää...
Citera
2009-06-14, 01:18
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Jag har träffat Coco efter det senaste sekelskiftet. Då var han i alla fall forfarande verksam inom wet t-shirt-branschen (eller liknande). Smått sjaskig figur. Skulle inte förvåna mig om det var en av hans "contests" som sammanförde Björn Borg med Jannike en gång i tiden. Han var knappast 55-60 på 80-talet, men han borde ha nått 65-75 nu (den som vet hela namnet kan ju kolla med ratsit). Jo, visst började han snacka kändisar...

Och visst är det honom som Uggla nämner, jämte Terje m.fl. i sin sång.
Citera
2009-06-14, 08:40
Medlem
Thomas_LAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
(den som vet hela namnet kan ju kolla med ratsit).

Svårt att hitta "rätt" Tomas Erikssson, bara. Finns ju så många, och så många stavningsvarianter. Så heter ju t.ex Orup också.
Citera
2009-06-14, 08:49
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Jag hade så gärna velat se en bild på den här figuren, någon som vet var man kan hitta en? Om han var en ful gubbe för 23 år sen, vad ska man då kalla honom nu??? Blää...

Jag vill inte göra dig besviken, men han ser ut som en helt vanlig farbror i 60-årsåldern. Han uppför sig inte ens illa vid matbordet - kan hantera kniv och gaffel och föra ett hyggligt civiliserat samtal; ytligt sett, i alla fall, är han trevlig.

Sjaskigheten ligger nog tyvärr mest i den bransch han väljer att verka i, sett i förhållande till hans relativt höga ålder (äldre herre, unga flickor).
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2009-06-14 kl. 09:08.
Citera
2009-06-14, 09:01
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Svårt att hitta "rätt" Tomas Erikssson, bara. Finns ju så många, och så många stavningsvarianter. Så heter ju t.ex Orup också.

Jag gjorde ett försök och inskränkte sökningen till Stockholm. Skulle tro att det är den TE (Grevgatan) som bedriver TE Show Consult AB (konsult och festarrangemang), men jag törs inte svära på saken.

Har jag rätt så fyller han 64 i veckan som kommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in