2005-12-19, 16:30
Medlem
Valnirs avatar
Ja jävlar mina vänner.
Här får ni ett av de bästa hushållstipsen nånsin!
Morsan lärde mig detta, jag har aldrig stött på nån som vetat om denna otroligt snabba, enkla, billiga samt ej slitsamma metod att rengöra brända kastruller med.

Använd bitsocker!

Tag en bitsockerbit, gnugga på det fast/vidbrända området och vips så försvinner det!
Vid svåra bränningar (typ mjölkstuvade makaroner) kanske det går åt 10-15st sockerbitar (extremfall).
Garanterat 100% bättre, snabbare och billigare än stålull!

Använd denna metod och prisa mig sen med fagra ord i denna tråd över hur jävla smidigare era liv har blivit efter detta avslöjande.

Må sockret lösa er från era bekymmer.

Näe, nu ska jag hem och äta.
Ha det bra och glöm inte att höja min metod till skyarna.

Ps.Ni töntar som fortfarande vill använda stålull... see you when you get there...Ds
Citera
2005-12-19, 16:33
Medlem
CharlieRs avatar
Gammalt knep, men det är bra att du delar med dig.
Övrigt ---> Bostad, Hem & Trädgård?
Citera
2005-12-19, 16:49
Medlem
Valnirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Gammalt knep, men det är bra att du delar med dig.
Övrigt ---> Bostad, Hem & Trädgård?

Gammalt som fan måste det vara, dock är det nästan ingen som känner till den.
När jag påpekat denna metod till mina kamrater har de nästan inte trott på mig, de har skrattat i smyg bakom min rygg och hånat mig! Men jag skall få min revansch.

Moahahahaha!!!!
Citera
2005-12-19, 16:57
Medlem
Balkongståarns avatar
Och temuggar som inte vill bli rena från beläggningen blir fina om man gnuggar insidan med ganska mycket salt och lite vatten. Dyrka mig.
Citera
2005-12-19, 18:23
Medlem
Capones avatar
Tråden flyttas från Övrigt till Bostad, hem & trädgård.

CharlieR, det går bra att trycka RP, däremot ger det inte så mycket att skriva i tråden var den borde ha lagts.

/Moderator
Citera
2005-12-19, 20:46
Medlem
pepsoxs avatar
Och fläckar på bestick går bort om man gnuggar men citronsyra upplöst i vatten. Vid svåra fläckar kan man dessutom låta besticken ligga i lösningen en kort stund. Lämna dock inte besticken öven natten för då får ni köpa nya.
Citera
2005-12-19, 21:32
Medlem
*Lurking_Eyes*s avatar
Den som röker inomhus kan ha en äggkopp ättika i närheten. Tar effektivt hand om nästan all lukt.

Äran för tipset ska inte jag ha, utan min flickväns farsa.
Citera
2005-12-20, 01:17
Medlem
lösttandsrengöring

hörde på teve att om man har muggar ( exempelvis kaffe eller the) med rester i, som e svåra att få rent när man diskar... då ska man lägga i en sådan brustablett man har att rengöra löständer med, och sedan fylla på med vatten i muggarna. låta det stå ca 5 minuter o sedan ska smutsen vara borta...

detta är dock ej prövat av mig personligen så jag kan inte lova ngt, men ja ska definitivt gå till apoteket och köpa såna brustabletter undrar hur de kollar på mig i kassan.. hehe!

bambie
Citera
2007-01-18, 08:41
Medlem
Valnirs avatar
*Bump*
Vill ha fler hushållstips! Fler borde ju sitta inne på urgamla hemligheter som underlättar vardagen?

Citat:
Ursprungligen postat av *Lurking_Eyes*
Den som röker inomhus kan ha en äggkopp ättika i närheten. Tar effektivt hand om nästan all lukt.

Äran för tipset ska inte jag ha, utan min flickväns farsa.
Inte för att jag röker, men ibland låter jag vissa kompisar röka hemma hos mig om man sitter och dricker. Nästa gång skall jag testa detta tips.
Citera
2007-01-18, 11:17
Medlem
Megadeths avatar
ett tips från mig då. när du rengör toaletten kan du göra det med ättika. tar bort alla beläggningar om du lämnar den över natten med ättika i. (vispa runt lite innan du spolar och den blir som ny)
Citera
2007-01-18, 12:58
Medlem
suckysuckys avatar
tänd en tändsticka på muggen efter du gjort no.2

ska du smula jäst i en bunke så lägg ner jästen, tillsätt saltet (salt använder vi ju till all matlagning) och rör om - och vips så smälter jästen..

ni som inte orkar stryka skjortor; häng skjortan på en galge i badrummet och sätt på varmaste vattnet i duschen, stäng dörren. Efter en kvart kan du ta på dig skjortan som nu är skrynkelfri. Se bara till att inte hänga skjortan under vattnet
Citera
2007-01-18, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suckysucky
ni som inte orkar stryka skjortor; häng skjortan på en galge i badrummet och sätt på varmaste vattnet i duschen, stäng dörren. Efter en kvart kan du ta på dig skjortan som nu är skrynkelfri. Se bara till att inte hänga skjortan under vattnet

Vi som bor i villa och inte är miljonärer tar nog hellre fram strykjärnet...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in