• 2
  • 3
2017-01-05, 20:23
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Vilka studier rör det sig om? Några länkar till rapporterna skulle sitta fint.

Dunedinstudien.
Citera
2017-01-05, 20:40
Medlem
Trots internet, konspirationer och tonvis och hasch så blir folk inte galnare.

Däremot så blir folk galnare av krig.
Citera
2017-01-05, 20:46
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedishadmin
Har hört att många som röker hasch oftast slutar upp på psyket.. följdsjukdommar som är förekommande är att man blir schitzo tillslut och tror sig vara förföljd... vilket tillslut slutar med självmord för många som tillslut inser att dem aldrig kan bli friska....

Efter jag hört detta från två pers nu så är det någon mer som vet mer om detta?

Jag har rökt hasch från och till i 10 år nu. Även syntetiska cannabinoider mycket. Jag har ingen förföljelse mani / ångest eller andra psykiska problem utav det. Om jag hade fått det så hade jag slutat röka för länge sedan. Det är säkert individuellt vem som blir drabbad av sådana problem, men om jag hade märkt att jag kände mig totalt knasig efter varje gång jag hade rökt, så hade jag slutat röka för länge sedan. Jag förstår inte varför man skulle fortsätta använda en drog som inte är fysiskt beroendeframkallande om man uppenbart mådde dåligt utav det.

Jag har många vänner som röker hasch och ingen jag känner har blivit knäpp utav det. Däremot har jag träffat en del tomtar i mina dagar så visst existerar det folk som egentligen inte borde röka men fortfarande gör det.
Citera
2017-01-07, 11:33
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Dunedinstudien.
DMHDRU har publicerat många studier. Kan du bidra med en länk till den forskningsrapport du åsyftar?

Vidare skulle jag även uppskatta länkar (ja, i plural) från den jag ursprungligen frågade.
Citera
2017-01-07, 12:51
Medlem
klybans avatar
Citat:
Dunedinstudien.
Dunedine studien säger att man kan förutse schizofreni tidigt i barn och att dessa sen är mer benägna att använda cannabis, än de man inte identifierat allvarliga psykiska sjukdomar.
Så FÖRST identifierar sjukdomen LÅNGT före sjukdomens symtomdebut.

Detta ser man i Australien, England, USA och del mer ställen, och det är att psykoser/schizofreni är det samma antal på per capita även vid kraftiga konsumtionsökningar av cannabis.

Och vilket av alla studier syftar du på som kommer därifrån?
Citat:
Farlig för sig själv, eller omgivningen.
Finns ingen per automatik här, och de som vandrar på gatorna är missbrukare och liknande.
De får stanna där av någon anledning.
Citera
2017-01-07, 13:30
Medlem
cerns avatar
Kanske lite OT men visst fan kan man överdosera och dö på hasch?
Tänk att man sväljer en kaka på typ 1kg och Ingen tolerans.
Citera
2017-01-07, 14:54
Medlem
nära hälften av de jag umgås med röker regelbundet eller mer sällan cannabis och ofta på samma sätt som en annan tar en grogg eller går på krogen.

Samtliga har avslutade universitetsstuder och jobb inom sitt ämne. Åldern är allt mellan 20-40 år.
Citera
2017-01-07, 15:06
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedishadmin
Har hört att många som röker hasch oftast slutar upp på psyket.. följdsjukdommar som är förekommande är att man blir schitzo tillslut och tror sig vara förföljd... vilket tillslut slutar med självmord för många som tillslut inser att dem aldrig kan bli friska....

Efter jag hört detta från två pers nu så är det någon mer som vet mer om detta?

Jag har hört att folk som hänger på Flashback är/blir nazister, självmördare och narkomaner. Du kanske inte ska tro på allt du hör.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in