• 3
  • 4
2017-01-11, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.I.K.I
Styrka och muskelmassa är som sagt skilda ting så du kan inte skriva att han byggde musklerna 5x så snabbt som föregående gång.Ja jag tror seriöst att teknik,psykologiska aspekten att han vet att han lyft det innan och placebon om att han kan utvecklas fortare än innan gör att han kan lyfta så mycket mer.

Jag menade inte bara honom och styrka, utan dom hundratusentals andra på div forum som säger samma sak om både styrka och muskelmassa.

Citat:
Vet inte vem någon du referera till

Är du intresserad av forskning rörande hypertrofi, styrka osv? Om så, hur tusan kan du inte veta vem Brad Schoenfeld är? Det finns nog ingen som vet så mycket om hypertrofi som honom.

Citat:
Vet inte vem någon du referera till är men nämn en aktiv träningsatlet som frivilligt tagit ett tre veckors break från träning för att muskelmassan ändå förblir samma?

Jag själv när jag var borta 3 veckor förra sommaren, styrka hade jag tappat lite p.g.a. det neurologiska, men ingen synlig muskelmassa på vågen eller i spegeln, visst såg jag lite slätare ut p.g.a. glykogen men efter första passet så såg jag ut precis som innan uppehållet.
Lever man inte ett inaktivt liv med lite mat så tar det ett bra tag att tappa muskelmassa.
Citera
2017-01-11, 00:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Plopp123
Jag menade inte bara honom och styrka, utan dom hundratusentals andra på div forum som säger samma sak om både styrka och muskelmassa.

Är du intresserad av forskning rörande hypertrofi, styrka osv? Om så, hur tusan kan du inte veta vem Brad Schoenfeld är? Det finns nog ingen som vet så mycket om hypertrofi som honom.

Jag själv när jag var borta 3 veckor förra sommaren, styrka hade jag tappat lite p.g.a. det neurologiska, men ingen synlig muskelmassa på vågen eller i spegeln, visst såg jag lite slätare ut p.g.a. glykogen men efter första passet så såg jag ut precis som innan uppehållet.
Lever man inte ett inaktivt liv med lite mat så tar det ett bra tag att tappa muskelmassa.

Trots dessa hundratals finns det inte en artikel som styrker de?

Jäklar Brad Mr hypertrofi alltså.. Vart är hans artikel kring ämnet vi samtalar om?

Gött att referera till sig själv, opartisk bedömare Synlig muskelmassa? Jag bryr mig inte om du tycker dig ha rutor på magen eller inte. Gör en riktig muskel och fett mätning så ser du svart och vitt.
Citera
2017-01-11, 00:34
Medlem
Citat:

Det finns mängder med artiklar om muskelminne, prova Google.

Citat:
Jäklar Brad Mr hypertrofi alltså.. Vart är hans artikel kring ämnet vi samtalar om?

Om jag inte missminner mig så var det i en podcast som han och en annan pratade om bl.a. detta, jag kan se om jag hittar den imorgon.

Citat:
Gör en riktig muskel och fett mätning så ser du svart och vitt.

Via en bioimpedansvåg eller? Dom är inte direkt pålitliga heller. Får jag fråga hur länge du har tränat? Har du aldrig behövt vara borta några veckor från gymmet själv?
Citera
2017-01-11, 00:40
Medlem
iVanillaGorillas avatar
Citat:

Gött att referera till sig själv, opartisk bedömare Synlig muskelmassa? Jag bryr mig inte om du tycker dig ha rutor på magen eller inte. Gör en riktig muskel och fett mätning så ser du svart och vitt.

jag tycker hela tråden har eskalerat. ts undrar vad han kan göra för att förlora så lite muskelmassa som möjligt. vi snackar om 3 veckor. personligen skulle jag säga att han inte behöver oroa sig, och det säger jag efter egna erfarenheter. och även om han skulle förlora muskelmassa som du påstår att han kommer göra så kommer han ändå inte förlora så pass mycket att vi alla behöver göra en big deal av det och argumentera 4 hela sidor.

sen hela grejen med muskelminne är ot då det inte har med ts fråga att göra.
Citera
2017-01-11, 00:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Plopp123
Det finns mängder med artiklar om muskelminne, prova Google.

Om jag inte missminner mig så var det i en podcast som han och en annan pratade om bl.a. detta, jag kan se om jag hittar den imorgon.

Via en bioimpedansvåg eller? Dom är inte direkt pålitliga heller. Får jag fråga hur länge du har tränat? Har du aldrig behövt vara borta några veckor från gymmet själv?

Frågade min polare google innan, han visste ingen artikel som bekräfta så kanske du har större kontaktnät?

Nej då är kaliber mätning bättre men bäst är hel magnetröntgen eller när dem mäter när man är i vatten,kommer inte ihåg vad den typen av mätning heter. Tränat styrketränat snart sex år och behövt vara borta under en 2-3 veckors period 2 gånger. Tappade otroligt snabbt muskelmassa som uppmätes båda gångerna,därför är jag så kritisk.
Citera
2017-01-11, 00:58
Medlem
BuddyBuildas avatar
Citat:
Frågade min polare google innan, han visste ingen artikel som bekräfta så kanske du har större kontaktnät?

Nej då är kaliber mätning bättre men bäst är hel magnetröntgen eller när dem mäter när man är i vatten,kommer inte ihåg vad den typen av mätning heter. Tränat styrketränat snart sex år och behövt vara borta under en 2-3 veckors period 2 gånger. Tappade otroligt snabbt muskelmassa som uppmätes båda gångerna,därför är jag så kritisk.

Anledningen till att du tappa muskelmassa otroligt snabbt beror säkert på att du har väldigt låga testosteronnivåer. Vilken annan sund människa skulle inte tappa någon muskelmassa under 3 veckor och om de skulle tappa något skulle det vara så pass minimalt att man ändå inte märkt det.
Citera
2017-01-12, 21:28
Medlem
BengtBurks avatar
Här kan du få lite tips: Minimera muskelförlusten medan du är skadad

Annars kanske den här infografiken kan vara till tröst:
Styrketräning med 3 veckors uppehåll.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera