Citat:
Ursprungligen postat av
C.I.K.I
Styrka och muskelmassa är som sagt skilda ting så du kan inte skriva att han byggde musklerna 5x så snabbt som föregående gång.Ja jag tror seriöst att teknik,psykologiska aspekten att han vet att han lyft det innan och placebon om att han kan utvecklas fortare än innan gör att han kan lyfta så mycket mer.
Jag menade inte bara honom och styrka, utan dom hundratusentals andra på div forum som säger samma sak om både styrka och muskelmassa.
Citat:
Ursprungligen postat av
C.I.K.I
Vet inte vem någon du referera till
Är du intresserad av forskning rörande hypertrofi, styrka osv? Om så, hur tusan kan du inte veta vem Brad Schoenfeld är? Det finns nog ingen som vet så mycket om hypertrofi som honom.
Citat:
Ursprungligen postat av
C.I.K.I
Vet inte vem någon du referera till är men nämn en aktiv träningsatlet som frivilligt tagit ett tre veckors break från träning för att muskelmassan ändå förblir samma?
Jag själv när jag var borta 3 veckor förra sommaren, styrka hade jag tappat lite p.g.a. det neurologiska, men ingen synlig muskelmassa på vågen eller i spegeln, visst såg jag lite slätare ut p.g.a. glykogen men efter första passet så såg jag ut precis som innan uppehållet.
Lever man inte ett inaktivt liv med lite mat så tar det ett bra tag att tappa muskelmassa.