Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-03, 19:16
  #1
Avstängd
Hur kan jag anmäla användare som hävdar att de vet vem jag eller någon annan är? Jag har bevis på att en användare på Flashback hotar mig med att den säger att den vet vem jag är. Samt att den uppger sig veta hur man kan göra för att spåra andra genom hål.

Denne säger även att denne redan har avslöjat andra till andra på PM.

Hur kan jag anmäla denne användare och till vem ska jag vända mig till på forumet för att denne ska bli avstängd?

Det är ju nolltolerans mot att avslöja andras identitet!
Citera
2017-01-03, 19:22
  #2
Medlem
Tryck på rapporteraknappen under ett inlägg. Fungerar i PM också.
Citera
2017-01-03, 19:23
  #3
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThePerfectionist
Hur kan jag anmäla användare som hävdar att de vet vem jag eller någon annan är? Jag har bevis på att en användare på Flashback hotar mig med att den säger att den vet vem jag är. Samt att den uppger sig veta hur man kan göra för att spåra andra genom hål.

Denne säger även att denne redan har avslöjat andra till andra på PM.

Hur kan jag anmäla denne användare och till vem ska jag vända mig till på forumet för att denne ska bli avstängd?

Det är ju nolltolerans mot att avslöja andras identitet!
Är det via pm här på fb som hoten kommit? I sådana fall är det bara att rapportera precis som du gör en vanlig tråd. Annars så får du nog skriva till valfri mod eller till admin.
Citera
2017-01-03, 19:24
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThePerfectionist
Det är ju nolltolerans mot att avslöja andras identitet!
Det är även nolltolerans på att berätta hur man kan avslöja andras identitet.
Citera
2017-01-03, 19:36
  #5
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThePerfectionist
Hur kan jag anmäla användare som hävdar att de vet vem jag eller någon annan är? Jag har bevis på att en användare på Flashback hotar mig med att den säger att den vet vem jag är. Samt att den uppger sig veta hur man kan göra för att spåra andra genom hål.

Denne säger även att denne redan har avslöjat andra till andra på PM.

Hur kan jag anmäla denne användare och till vem ska jag vända mig till på forumet för att denne ska bli avstängd?

Det är ju nolltolerans mot att avslöja andras identitet!
Har du blivit hotad i PM kan du rapportera dessa PM till oss. De PM du rapporterar (och endast dessa) blir då synliga för de moderatorer som har hand om rapporterade PM och dessa moderatorer kan i sin tur starta en omröstning avseende brott mot ex 1.06 (användarnas anonymitet) eller 1.08 (hot och trakasserier). Det står "rapportera" under varje PM ned till vänster, det är där du trycker.

Förekommer det du beskriver i något inlägg kan du rapportera även dessa.

Hör gärna av dig till mig eller annan moderator direkt i PM om du har frågor du inte vill ta direkt i tråden.
__________________
Senast redigerad av Tinuviel 2017-01-03 kl. 19:57.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback