Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-03, 15:51
  #1
Medlem
Antewantes avatar
Har en fråga angående en kniv som jag köpte på 90-talet och som jag hoppas kunna få svar på här. Den är köpt via Livgardet i Kungsängen ca 1995-1996 tror jag. Frågan är egentligen om det finns något samlarvärde på den och i så fall vad det skulle kunna tänkas vara?

Det är en Fällkniven F1 som är märkt med F.AB SWEDEN och ATS 34 på bladet. På andra sidan bladet vid skaftet är den märkt med "SOLINGEN GERMANY". På skaftets ovansida är den märkt med serienummer "SERIAL# 00177". Den är helt oanvänd.

När jag läst på om denna kniv förstår jag det som att den tillhör första upplagan av Fällknivens egen produktion för civilt bruk.

Någon som kan tänkas ha en uppfattning om vad denna skulle kunna tänkas vara värd? Nya F1 knivar verkar ju gå att köpa för runt 1000 kr.
Citera
2017-01-03, 23:28
  #2
Medlem
Batskinkans avatar
Jag tror tyvär inte att du kommer få en spänn för den där kniven eftersom den är över 20 år gammal och att andrahandsvärdet finns inte, det är knivar som ska användas och inte samla.
Citera
2024-02-06, 12:04
  #3
Medlem
Hoppas du fått ett bättre svar än det innan, för en F1 med så lågt serienummer är idag, 2024, väd åtminstone 2500 i nyskick.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback