2020-04-30, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
Jag förstår att hans hästar vinner men tjänar han pengar eller gör det för skojs skull?

Bra fråga som jag inte har något direkt svar på. Kanske han vill vara bäst på något och här han han hittat sin nisch. Bästa och största hästägaren, låter pengarna arbeta för hans ära. Ett sätt att visa makt?
Så mitt svar blir nog: för skojs skull.
Citera
2020-04-30, 22:20
Medlem
Hör hört dom här siffrorna vad gäller att äga travhäst i Sverige: 90 % av hästarna går med förlust 5 % jämnt upp och 5 % med vinst. Vet inte om det gäller fortfarande.
Citera
2020-04-30, 22:48
Medlem
hängballens avatar
Stall Zet står på Reden sedan ett tag på travsport.se
https://sportapp.travsport.se/sporti...744757/results
Som rödluvan t.ex
När tar skattemasen dessa i beslag?
Har Ågerup gett Reden chash så att det kan se ut som att Reden köpt stall Zet på pappret?
Hur förklarar Reden ett sånt köp?
Citera
2020-07-24, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordHoratioNelson
Jag jobbade åt Bengt Ågerup för många år sedan. Fy f.. vilken bluffmakare - han är oerhört smart och uppfinningsrik men drog sig inte ens för att förfalska utgångsdatum på medicinska produkter som han sålde till utlandet.

Det sista han sade till mig var "dra åt helvete" och jag svarade "tack detsamma" och lämnade stället.

Du som har jobbat där och har koll.
Finns det möjlighet att det tagits fram nåt preparat för hans hästar att prestera och tävla över det normala?
Citera
2020-07-25, 12:28
Medlem
LordHoratioNelsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeartHug01
Du som har jobbat där och har koll.
Finns det möjlighet att det tagits fram nåt preparat för hans hästar att prestera och tävla över det normala?

Kanske inte prestera över förmåga däremot finns det ett ämne i kroppen som heter hyaluronsyra som smörjer och fuktar. Det ämnet använde (vet inte idag) läkarna vid ögonoperationer som gråstarr (cataract) när man hackade sönder den gamla ögonlinsen och satte in en konstgjord.
För att inte "ögonvitan" skulle pysa ihop när man stack hål på den så sprutade man in hyaluronsyra-gel.
Den hemliga formeln för hyaluronsyra-gelen (gjord på tuppkam) "råkade".... han få med sig när han tvingades sluta på/fick sparken från läkemedelsbolaget Pharmacia.

BÅ startade bolaget Equinord på 90-talet och hade en representant som åkte runt och sålde hyaluronsyra-gel på spruta till ägare av tävlingshästar - medlet sprutades in i lederna på hästarna för att minska/undvika ledbesvär.
Hyaluronsyran tas sedan upp av kroppen eftersom det är ett kroppseget ämne....

Jag vet inte om det var förbjudet då (märkligt var det iaf) och hur länge han höll/hållit på.
Jag TROR att Equinord sedan gick upp i hans andra bolag Biomatrix.

Jag sade upp mig iaf och det sista han sa till mig var "dra åt helv....." - "DITO" svarade jag....
Citera
2020-07-31, 12:12
Medlem
LawNumberSixs avatar
Stall Daniel Reden och ägaren Bertil Ågerup lyfts nu fram i media.
Denna journalist som gör det nu skall ha all heder i världen.
Däremot ska alla fega jävla "hålla varandra om ryggen journalister" skämmas ögonen ur sej.
Nybrink, Skoglund, Hellberg, Karlsson och vad de nu heter alla, hur i helvete kan de bara fortsätta att hylla Daniel Reden.
Ekonomisk doping så det sjunger om det, men dessa journalister slickar bara röven på Daniel än mer, indirekt stjäls ju stora titlar och stora pengar vilka skulle tillfallit andra hästägare annars.
Inte ens att Daniel mörkade Proppens nervsnittning i flera år, i hopp om att det inte skulle komma upp till ytan, utan han bara fortsatte att tävla som inget hade hänt, gjorde dessa män journalister mindre sugna på Daniels röv, utan tungan åkte hellre in djupare, nu var det ju synd om honom, herregud är ni helt blinda eller är det en sekt ni tillhör.
Att nu läsa att Daniel inte vet vem som äger hästarna och bolaget han är VD för är ju en komedi utan guds nåde, men Daniel är ju van att ljuga.
Bertil Ågerup äger varenda spik, varenda häst, varenda del av detta bolag, det vet alla inom travet, från fotfolk, alla journalister till styrelser, men ingen säger någonting.
Att alla travjournalister bara låtit detta vara utan någon kritisk granskning bevisar bara att dessa män inte är riktiga journalister.

Detta vore väl något för Uppdrag granskning eller Kalla fakta att ta tag i, det skulle bli intressant att se sanningen från ett opartiskt håll.
Senast redigerad av LawNumberSix 2020-07-31 kl. 12:15.
Citera
2020-08-01, 05:06
Medlem
hängballens avatar
Hoppas att kronofogden beslagtar hela jävla stallet med hästar och anläggningar och visar vem som bestämmer!
Självklart kände dessa herrar till Propulsions nervsnittning, sånt kollas naturligtvis upp av stenrika proffs, det hade ju kommit upp på tapeten redan året innan årets elitlopp!
Citera
2020-08-01, 07:12
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnoldt101
Beror väl lite på upplägget med. Är bolaget ett svenskt bolag så ja. Då talar mycket mer för anknytning. En ägare av ett tyskt fastighetsbolag med ett dotterbolag som bedriver verksamhet i sverige är nog inte lika starkt. Men som regel så löser man det oftast genom dubbelbeskattningsavtal t.ex. genom att enbart tyskland får ta ut skatten eller att om nu sverige också får göra det så ges oftast medborgaren rätt att avräkna den tyska skatten från den svenska för att neutralisera dubbelbeskattningen osv.
Är inte någon "skatteexpert" och håller mig långt borta från Sverige. (Tar det säkra före det osäkra)
Vad du skriver är ju faktiskt ganska så skrämmande....eller sorgligt för Svenska företag som söker investerare.
Rent fiktivt, låt oss säga att jag bor och arbetar i ett land som saknar dubbelbeskattningsavtal med gamla Sverige, och ett läge uppstår där jag vill gå in med en investering i ett Svenskt bolag.

Bolaget utvecklar en ny och viktig medicin och med min investering så erhåller jag 25% och en plats i styrelsen,

För att kunna övervaka min investering så köper jag en övernattningslägenhet på Narvavägen i Stockholm, en 3a. Jag har även bostäder i London, Milano, Dubai och New York (jag vet, fantasin flödar!)
Jag är permanent boende i Dubai där även mitt huvudkontor ligger (resident bolag, inte något offshore strunt).
Jag spenderar kanske 30 dagar/år i Sverige (15 dagars arbete och resten semester för att träffa släktingar och vänner)

Det finns alltså en möjlighet att Skatteverket kan tvångsskriva mig i Sverige?
Citera
2020-09-03, 23:19
Medlem
Arnoldt101s avatar
Det stämmer. Har du tidigare vistats stadigvarande i Sverige kan Skatteverket anse dig som skatteskyldig i Sverige om du fortfarande anses ha väsentlig anknytning hit. Det är en rad aspekter man kollar på, men det som kan tala för att du anses ha väsentlig anknytning är om du har kvar familj (Fru och barn t.ex), äger åretruntboende i Sverige, vistas stora delar i Sverige (osäker på mängden men vi pratar om minst 1 månad per år iaf), bedriver näringsverksamhet här eller har direkt/indirekt engagemang i näringsverksamhet. Finns en rad olika avgöranden utifrån olika situationer men utifrån din beskrivning skulle jag spontant säga att ja, äger du 25 %, sitter i styrelsen och har övernattningslägenhet är du skatteskyldig i Sverige trots att du är utflyttad till Dubai.
Citera
2021-07-14, 19:59
Medlem
Finns det nån äckligare fuskare än Bengt Ågerup och Daniel Redén? De har fuskat hela tiden. De avslöjades när Propulsion åkte fast för att vara nervsnittad och det visste fuskarna om. De lurade till sig 30 miljoner i vinstpengar. Ågerup är ju känd som skattesmitare och är skyldig staten flera miljarder i skatt. Ska man tycka om de här svinen? Daniel försöker hålla upp fasaden fast han är i klorna på Ågerup. Han kan bara lyda vad Ågerup säger. Annars har han inte en enda häst att träna och tävla med. Ågerup äger alla hästarna hos Daniel Redèn. Fy fan vad dom fuskar. Sen spelar man själv lite V75 på helgen och sen bluffar, lura oss spelare och tar hem alla miljonerna. Jävla patrask. Stäng av Daniel Redén och Bengt Ågerup från all travsport på LIVSTID!
Citera
2021-09-24, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 300zip
Finns det nån äckligare fuskare än Bengt Ågerup och Daniel Redén? De har fuskat hela tiden. De avslöjades när Propulsion åkte fast för att vara nervsnittad och det visste fuskarna om. De lurade till sig 30 miljoner i vinstpengar. Ågerup är ju känd som skattesmitare och är skyldig staten flera miljarder i skatt. Ska man tycka om de här svinen? Daniel försöker hålla upp fasaden fast han är i klorna på Ågerup. Han kan bara lyda vad Ågerup säger. Annars har han inte en enda häst att träna och tävla med. Ågerup äger alla hästarna hos Daniel Redèn. Fy fan vad dom fuskar. Sen spelar man själv lite V75 på helgen och sen bluffar, lura oss spelare och tar hem alla miljonerna. Jävla patrask. Stäng av Daniel Redén och Bengt Ågerup från all travsport på LIVSTID!

Fy fan, dom fria Daniel, ang Propulsion. (se AB). Det är klart det var medvetet fusk för att tjäna massa miljoner. Svensk Travsport stinker fusk. Solvalla är värst. Rensa ut fuskarna så får ATG tillbaka spelarna. Nu bojkottar man allt med ATG och Svensk Travsport tills de rensar ut fuskare. Håller mig på andra sidan Atlanten så länge och lever på annat än skräpig hästsport i Sverige.
Citera
2022-01-09, 16:19
Medlem
Undrar om man får se Bengt på plats i Frankrike nu, för att bara titta på "random" hästar.
Eftersom han ABSOLUT inte äger några som Redén tränar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in