2017-01-02, 10:24
Medlem
Hej,

De är så att jag håller på att starta upp ett företag som sysslar med digital marknadsföring. Allt från socialamedier, hemsidor och rådgivning gällande digital marknadsföring.

Vi kommer att jobba med uppsökande av kunder via telefon och där har vi problemet...

Har jobbat inom TM ett tag nu men inte inom just denna tjänst och där av hjärnsläpp på hur man skulle kunna bygga upp manuset.

Är de någon som jobbar/jobbat för någon form av mediabyrå/reklambyrå/pr-byrå/webbyrå som kan ge mig någon form av input på hur ni pitchar eran tjänst/tjänster.

Skicka gärna pm eller skriv i tråden

Tack på förhand.
Senast redigerad av inkmeister 2017-01-02 kl. 10:33.
Citera
2017-01-12, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inkmeister
Hej,

De är så att jag håller på att starta upp ett företag som sysslar med digital marknadsföring. Allt från socialamedier, hemsidor och rådgivning gällande digital marknadsföring.

Vi kommer att jobba med uppsökande av kunder via telefon och där har vi problemet...

Har jobbat inom TM ett tag nu men inte inom just denna tjänst och där av hjärnsläpp på hur man skulle kunna bygga upp manuset.

Är de någon som jobbar/jobbat för någon form av mediabyrå/reklambyrå/pr-byrå/webbyrå som kan ge mig någon form av input på hur ni pitchar eran tjänst/tjänster.

Tack på förhand.

Det är säljarna och metoderna dessa använder som skiljer agnarna från vetet i den branschen, och det kan jag säga med stor emfas då jag själv var i branschen under många år. Har du inte koll på hur produkterna skall säljas och vad kunderna efterfrågar så kan du glömma att lyckas. Vill inte slå sönder dina drömmar; men det är väldigt många som startar och få som klarar två år på egna ben.

Min erfarenhet säger också att säljare som sålt andra produkter B2B, oavsett via TM eller besök, tror att det ska vara en lättsåld produkt som "ligger i tiden": De brukar hänga med huvudet efter ett par veckor... och sluta efter ytterligare några veckor/månader! Mina egna och kollegors iakttagelser; efter många års arbete och stor insyn i olika bolag har visat att detta är ett gebit där individer som annars är högpresterande säljare i närliggande branscher som t.ex. Hitta.se eller Eniro får käka grus och göra 130 lyft per dag för att ens landa en affär som ger dig en normal provision.
Själv har jag lyckats mycket bra; men jag är undantaget som bekräftar regeln, och det har tagit många års hårt slit; samt en arbetsmetod som skiljer sig markant från "normal" införsäljning...

Tänker inte dela ut konkreta gratistips eftersom vi kommer att konkurrera framöver; men var beredd på att JOBBA hårt...

Lycka till.
Citera
2017-01-28, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inkmeister
Hej,

Tack på förhand.

Då ni är experter inom digital marknadsföring, varför inte hitta kunder via det sättet?

Själv gör jag lite webbsidor, och har fått sjukt bra resultat via betald marknadsföring via facebook, och jag är inte ens bra på det.
Citera
2017-01-28, 11:12
Medlem
Håller med föregående talare. Skall du starta ett företag inom SEO så finns det bara en sak att göra. Visa dina kvalifikationer, det finns inga företagare som längre ens lyssnar på ett försäljare i telefon.
Visa upp ditt resultat via googe/trend och visa din sökord via sökord.se så blir din försäljning av sig själv.

Sätt ribban för olika typer av svåra ord och slå dig in på google. Sedan kan du visa upp hur bra du har kommit på ord med olika index värden.

Om du inte kan visa upp resultat så är det ingen idé för dig att ens dra igång verksamheter, om du då inte redan har redan existerande kunder.

www.johanmårtensson.se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in