Citat:
Ursprungligen postat av
Memmajemma
Om jag var du skulle jag endast dricka Modifast i 4 veckor (finns på Apotek), inte fuska med något annat utan ta 6 påsar/dag. För att kicka igång viktnedgången och öka din motivation.
När du gått ner några kilon, kommer du vara piggare och då kan du börja med motion. Promenader, simning, gym etc.
Sedan äta många men små portioner under dagen. Med max 3 timmars mellanrum. Drick mycket vatten mellan måltiderna och prioritera protein.
Bra proteinkällor är kvarg, ägg, makrill, ost/skinka. Byt även ut mjukt bröd mot hårt.
Lycka till! 😊
Modifast o pulver o sånt skit, är det inte bara socker i dem?
För att få ett bra resultat måste man vara konsekvent, dessutom måste man göra det till en livsstil, är nog svårt att "dieta" ett tag, och sedan äta normalt igen, då går man ju upp allt..
Man låter bli att stoppa i sig skit, och så rör man på sig mer än vad man plockar i sig..
Har provat diverse dieter, LCHF bland annat, jävla Hitlerskräp, aldrig mer igen, en enorm begränsning, aldrig mer igen,bäst resultat har jag fått av att skita i allt vad diet heter, o bara röra på mig mer o äta mindre...
Jag trodde också att det var omöjligt att gå ner i vikt, ändå har jag tappat nästan 40 kg, har förvisso gått upp 12 av dessa igen då jag fick en benskada som sinkade mig i ett halvår..
Jag börjar dagen med två skivor Falu rågrut, sedan käkar jag lite kyckling o sallad, dessutom gymmar jag 4 ggr i veckan.. Men sen handlar det om att man inte ska stoppa i sig en massa skit!
Raffinerat socker är inget bra, men jag tror att folk delar uppfattningen om att det är gott med sötsaker!