Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2005-12-19, 01:13
Medlem
Pads avatar
1. Denna tråd är menat som ett arkiv för vederlagda eller bevisade teorier om händelserna kring 911. Vanliga diskussioner är inte tillåtna.

2. För att få lägga till ett bevis i tråden krävs:

a. att beviset rör 911
b. att man deklarerat beviset som en kandidat i en annan diskussionstråd
c. att man har backat upp beviset med verifierbara fakta
d. att ingen vederlagt eller på goda grunder ifrågasatt beviset på 2 veckor

3. Bevis som läggs till i tråden skall innehålla:

a. en kort översikt om sammanhanget
b. påståendet som vederläggs/bevisas
c. relevanta källhänvisningar (och en hänvisning till inlägget där man anmälde beviset som kandidat)

4. Om man i efterhand ifrågasätter ett arkiverat bevis i denna tråd så skall man öppna en NY tråd med en rubrik som tydligt visar vad den gäller, exempelvis:

"Jag ifrågasätter bevis 14 (vrakdelar på Pentagons gräsmatta)"

och inlägget måste givetvis innehålla ny relevant bevisning. Diskussion om revidering av gamla bevis kan resultera i att bevis modifieras, läggs till eller tas bort från denna tråd.

5. Vid oenigheter om bevisvärde etc. avgör moderatorn.

a. Om moderatorn finner att det inte finns något bevisvärde i inlägget så skall det strykas.
2005-12-21, 12:37
Bannlyst
1WTC o 2WTC Rasar.....

Varför rasade 1WTC o 2WTC?

Den officiella analysen är att när ett flygplan kraschar in i 1WTC i med 713 km/h och in i 2 WTC med 878 km/h så förstördes det väldigt mycket mer än vad konstruktörerna av WTC (Leslie Robertson) hade tänkt sig, dom hade tänkt sig ett Boeing 707 med väldigt lite bränsle och en hastighet som man har när man skall landa. Nu var det alltså 2 st Boeing 767, förvisso bara lite större än en Boeing 707 men det spelar mindre roll då dom var lastade med ca 30 ton bränsle vilket man inte tagit med i beräkningarna.

På denna sida försöker man visa att det inte är så stor skillnad mellan ett Boeing 767 och ett äldre 707. http://www.serendipity.li/wot/wtc_demolition_init.htm

Detta stämmer ju men det man “glömmer” MEDVETET är att dom beräkningar man gjorde då man konstruerade WTC var att man inte skulle flyga så fort och med så mycket bränsle kvar.
Detta MEDVETNA utelämnade av fakta gör man för att lura folk att tro på teorin att sprängningar var det som fick 1 WTC o 2 WTC att rasa.
Så sidan säger inte så mycket mer än att om ett Boeing 707 hade haft samma mängd bränsle och flugit i samma hastighet som dom Boeing 767 så hade skadan blivit nästan samma.

http://thepowerhour.com/911_analysis...of-physics.htm

Detta är alltså samma gäng som har gjort filmen “in plane sight”, dom påstår alltså att
man inte kan smälta stål med hjälp av “jet-fule”.

Detta påstående är ju helt riktigt. Men tyvärr i filmen och på hemsidan “in plane sight”
så säger man att det är just att stålet måste smälta för att huset skall kunna rasa.

Varför säger tvivlarna detta? Jo, deras tes är ju att några har lagt ut sprängmedel i 1WTC 2 WTC och sprängt husen. Denna teori medför bara fler frågor än fakta.

Då är det dags att bli lite vetenskapliga.

Hur fungerar då stålet?

Ja med utgångspunkt av ren vetenskap är det så att stål smälter vid ca 1500° C och jetbränsle Jet-A1, energi innehållet i jet-bränsle är 42,8 megajoule/kg.

Jetbränslet når temperaturer vid brand på 430-815°C. Variationen beror på i vilken miljö under brand som man mäter temperaturen i. Temperaturen blir givetvis mycket högre om du har en brand med jetbränsle i en stängd miljö mot att du eldar jetbränsle på backen.

Så vad händer med stålet då det hettas upp? Stålet tappar 50% av sin styrka redan vid ca 600°C. Och vid 980°C så har det mindre än 10% kvar av sin styrka!

Till saken hör ju att 1 WTC o 2 WTC hade en fasad som var en bärande konstruktion.
Vid branden som ca 70 000 liter jetbränsle orsakade så skedde flera saker fasaden värmdes upp inne ifrån och kyldes utifrån detta medförde att stålet började vrida sig. Alla med lite smides kunskaper vet att om du värmer på ena sidan av en järnstång och kyler på andra sidan kommer järnet att böja sig.
Allt stål “kryper” dvs. deformationen ökar med tiden, detta sker även i mycket låga temperaturer, om processen får fortgå länge så kommer stålet att få ett brott.

Vid temperaturer som vi har i normala fall -20 till +40° C så saknar processen praktisk betydelse. Men vid, säg, 500 C är kryphastigheten mångfalt större. Om bara en del av de bärande pelarna värms upp måste man räkna med att krypning och eller termisk expansion leder till att belastningen omfördelas mellan pelarna: vissa avlastas på bekostnad av ökad påkänning på andra. Detta skulle kunna leda till (eller bidra till) att någon slutligen knäcks (på samma sätt som man kan knäcka t.ex en linjal genom att trycka på den); den del av lasten som bars av denna måste nu bäras upp av de kvarvarande med följd att...etc.

Så för att spräcka mina fakta så bör jag få se lite belägg för att om en stålbyggnad skall rasa så krävs det att stålet måste smälta.
Ronakin
2006-01-13, 15:00
Bannlyst
Detta inlägg skall ses som en sammanfattning om vad vi kommit fram till i debatten om myten att det funnits "dansande Israeler" i samband med 9/11 och att dom skall ha haft en stark inblandning i 9/11.
Detta hävdas som ett bevis på att Israel var inblandat.

Inlägget skall efter 2 veckor lyftas till tråden om vederlagda bevis i samband med 9/11, om inte mina påståenden motbevisas inom 2 veckor med FAKTA och verifierbart material.
Smileis och angrepp på debattör räknas inte dit.
__________________________________________________ ____________________________________

Al Manar المنار den av Hezbollah i Libanon styrda TV-kanalen är den främsta källan till dom flesta 9/11 konspirationerna som har med Israels sk. "inblandning" att göra.

Det finns fler och dom kommer också att läggas upp!

Myten om att det skulle ha funnits 5 st "dansande Israeler" tog Al-Manar från denna tidning Haaretz, en Israelisk tidning som skrev detta den 17/9 2001. Artikel
Författare av artikeln är Yossi Melman.

Det ord vi skall koncentrera oss på är PUZZLING. För det är det ord som Al-Manar koncentrerar sig på och det är detta ord som dom får till "cries of joy and mockery"
Al_manar läste allstå artikeln i Haaretz och medvetet eller omedvetet översatte ordet Puzzling fel.
Och det är detta som dom får till att det har varit 5 “dansande Israeler”.

Vad betyder då ordet "Puzzling" jo detta:

Från Oxford Advanced Dictionary of Current English:

puzzle 1 question or problem difficult to understand or answer. 2 problem or toy designed to test a person's knowledge, skill, patience or temper. 3 state of bewilderment or perplexity: be in a ~ about sth. cause (sb) to be perplexed; make hard thought necessary; This letter ~s me. He was ~d what to do next/how to answer the letter. He ~d his brains ( = thought hard) to find the answer.

Ganska många ljusår i från vad Al-Manar vill ha det till.
2006-01-14, 12:53
Bannlyst
Detta inlägg skall ses som en sammanfattning om vad vi kommit fram till i debatten om myten att det var 4000 Israeler/Judar som inte gick till arbetet 11/9 2001. Detta hävdas som ett bevis på att Israel var inblandat.

Inlägget skall efter 2 veckor lyftas till tråden om vederlagda bevis i samband med 9/11, om inte mina påståenden motbevisas inom 2 veckor med FAKTA och verifierbart material.
Smileis och angrepp på debattör räknas inte dit.
__________________________________________________ ________________________________________

Denna myt kommer från Al-Manar som i sitt original uttalande säger:

"With the announcement of the attacks at the World Trade Center in New York, the international media, particularly the Israeli one, hurried to take advantage of the incident and started mourning 4,000 Israelis who work at the two towers. Then suddenly, no one ever mentioned anything about those Israelis and later it became clear that they remarkably did not show up in their jobs the day the incident took place. No one talked about any Israeli being killed or wounded in the attacks."

Detta har även tagits upp i denna tråd av fler än som erkänner detta nu!

Vad är sant då?

Jo, att 5 st Israeler dog i 9/11 attackerna nämligen: Alona Avraham, Leon Lebor, Shay Levinhar, Daniel Lewin, Haggai Sheffi.

För att få en överblick om hur rimligt det skulle vara att 4000 Israel födda jobbade i WTC så lär vi se över hur många som bodde i New York totalt. Den officiella siffran är 21,288 år 2000.
Det totala antalet New York bor var 8,008,278. DVS att Israel födda New York-bor utgör 0,28% av New York´s befolkning.
Sen tar vi in antalet som dog i WTC 2,602 st då bör det enligt sannolikhetskalkylen ha dött 7 st i WTC attacken.

Var kommer detta med 4000 som inte gick till sitt jobb då?

Förmodligen har Al-Manar tagit detta från Jerusalem post som skrev den 12/9 2001 att: "The Foreign Ministry in Jerusalem has so far received the names of 4,000 Israelis believed to have been in the areas of the World Trade Center and the Pentagon at the time of the attack."

Detta är i skillnad mot vad Al-Manar och andra konspiratörer hävdar en siffra som omfattar områden kring WTC och Pentagon, det gäller alltså 2 olika områden i 2 olika städer, viss skillnad mot vad Al-Manar hävdar.

Senare den 14 september så sa Tsviya Shimon, minister of administrative affairs: "that there might have been up to 100 Israeli citizens working in the World Trade Center".

Men detta uttalande lämnar konspiratörerna utanför debatten.
2006-01-26, 10:10
Bannlyst
Detta inlägg skall efter 2 veckor om inte någon har överbevisat mig läggas in i tråden om vederlagda teorier"

http://www.iti.northwestern.edu/rese...ntwtcstory.pdf

Där finns det en uträkning på hur fallet skedde och hur våning, för våning föll, tidsuträkningar, hastigheter och vikter.

Varje våningsplan föll med en kraft som motsvarar 30 - 60 gånger sin egen vikt.
För att deformera balkarna så gick det åt 1% av kraften som alstrades.

Bromsefekten.

"Uppbromsningseffekten" leder till en falltid som kan vara högst 6% längre än fritt fall. Detta stämmer bra med vad som verkligen observerades: falltiden var ca 9 sek, medan fritt fall från 416 m till 25 m (rasmassornas höjd) är 8,93 sek.

Vi säger då att det tog 9 sekunder för WTC att falla till marken, 6% av 9 sekunder är 0,54 sekunder.

Ni påstår alltså att ni kan se med blotta ögat att det tog 0,54 sekunder kortare tid för WTC att rasa än om det hade varit ett fritt fall.

I rest my case!!!!!!
2006-01-27, 20:07
Så, nu har jag flyttat Ronakin's 2 inlägg hit. Tyvärr verkar det inte gå att kopiera inläggen, bara flytta dem. Men iom. vi har två veckors väntan så har man nog hunnit disskutera igenom dem!

Så PM:a mig när det är dags att flytta ett inlägg som borde tas i denna tråd. Jag tror det är bättre, än att själv skapa en ny kopia, då jag flyttar inläggen så kan alla se att inlägget är minst 2 veckor gammalt och igenomdisskuterat.

Sen klistrar jag tråden, då den lätt faller bort iom. det kan ta en stund att disskutera igenom ett bevis eller teori, innan den passar i denna tråd!

Sen, till sist, så vill jag bara säga att jag givetvis också är intresserad av 9/11-attackerna. Men, jag kan dock inte sitta och kolla upp alla bevis och att ev. källhänvisningar stämmer o.s.v. Så jag tycker som Pad säger, ifrågasätter någon ett bevis, så tar vi det i en ny tråd, eller helst, om det passar, i någon av de andra 9/11-trådarna!
2006-02-04, 13:32
Bannlyst
WTC Silverstein

Då är det dax att knäcka denna myt en gång för alla.......

Ägare till WTC komplexet var New York Port Authority

http://www.globalsecurity.org/eye/wtc.htm

"Located in downtown Manhattan, the World Trade Center is on a 16 acre site, stretching from Church Street on the east to West Street on the west, and Vesey and Barclay streets in the north to Liberty Street on the south. Owned and operated by the Port Authority of New York and New Jersey, a self-supporting agency of the two states, the Center was developed and constructed by the Port Authority to serve as a headquarters for international trade within the bi-state port area. The World Trade Center's North Tower first opened to tenants in December 1970 and the South Tower recieved its first tenant in 1972. By 1992 the Port Authority had invested roughly $1.2 billion into the World Trade Center."

http://www.civil.usyd.edu.au/wtc.shtml

Height: 1,368 and 1,362 feet (417 and 415 meters)
Owners: Port Authority of New York and New Jersey.
(99 year leased signed in April 2001 to groups including Westfield America and Silverstein Properties)
Architect: Minoru Yamasaki, Emery Roth and Sons consulting
Engineer: John Skilling and Leslie Robertson of Worthington, Skilling, Helle and Jackson
Ground Breaking: August 5, 1966
Opened: 1970-73; April 4, 1973 ribbon cutting
Destroyed: Terrorist attack, September 11, 2001

Den sista länken visar också något väldigt intressant. mr Silverstein var inte ENSAM att leasa husen, det fanns en partner, varför har ni aldrig nämnt denna?

Sammanfattning: Ägare Port Authority of New York and New Jersey. Leasingstagare mr Silverstein och Westfield America.

Då har vi rett ut ägande frågan.

Så till det praktiska.

Det cirkulerar olika siffror på nätet om hur mycket mr Silverstein tjänade på attackerna.

Nja, tillåt mig att ge ett praktiskt exempel.

Du investerar i en rörelse där en fastighet finns med i bilden.

Du har ett lån på 100 000 dollar på rörelsen.
Efter 5 år så brinner ditt hus ner till grunden.
Vid denna tidpunkt är du skyldig banken 70 000 dollar.
Ditt försäkringsbolag kommer framtill att det kostar 120 000 dollar att bygga upp huset igen.

Då har du ju tjänat 50 000 dollar på affären, eller !!??

Då uppstår det helt plötsligt kostnader vi måste ta med i beräkningarna.

Hade inte försäkringsbolaget sagt att det kostar 120 000 dollar att bygga upp fastigheten? Jo!
Och inte går det att fortsätta din verksamhet utan fastighet? Nej!

Sen är det så att du har fortfarande kvar lånen och du har ingen inkomst från din rörelse.

Men för mr Silverstein och Westfield America har det ännu värre, dom måste fortfarande betala till Port Authority of New York and New Jersey för leasingkontraktet.

I leasingkontraktet står det också att Westfield American och mr Silverstein måste betala 120 miljoner dollar / år vid förlust av fastigheterna för att ha rätten till att bygga upp nya.

Så där har det försvunnit massa miljoner för att dom skall ha rätten att bygga nytt.

Så i min värld så kan jag inte se hur dom kan tjäna på denna attack!

Sen kan man undra ännu en gång, varför har inte konspiratörer nämnt detta innan?
Det tog mig 30 minuter att leta källor och att skriva inlägget.
30 minuter av fakta-letande och era teorier ter sig tokigare än någonsin!!!!!
2006-03-29, 17:37
Ska försöka förklara reglerna för denna tråd, så att alla förstår!

Alltså om man postar ett inlägg i [911] 11 September 2001 - WTC / Pentagon tråden, med t.ex ett bevis eller teori, som ingen har motbevisats på två veckor, så kan man PM:a mig om att man önskar flytta inlägget till denna tråd.

Som Pad skriver i första inlägget, så är denna tråd menat som ett arkiv för bevis och teorier rörande 9/11-attackerna.

Därför är denna tråd inte ämnad för några som helst diskussioner. Ifrågasätter man ett bevis efter att inlägget blivit flyttat hit, så tar man det helst i 9/11-tråden, eller så startar man en ny tråd rörande ju det beviset eller teorin. Annars kan jag bara hänvisa till Pad's första inlägg, där jag tycker att reglerna för denna tråd framgår klart o tydligt!

// MOD
2006-07-20, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mankan
Det var helt klart EN STOR BRIST på rapporteringen kring den skumma kollapsen av WTC 7, när man betänker t.ex. att INTE EN ENDA SVENSK MEDIAKANAL YTTRADE ETT ENDASTE LITET ORD kring denna kollaps...

Man ville "begrava" nyheten från amerikanskt håll, och det lyckades man jävligt bra med!!

Så, nej, du kommer inte få mig att erkänna hur mycket du än försöker...

Ojå. Men att svenska medier inte skriver ut "WTC7" är väl knappast konstigt. Däremot skriver de tex dagarna efter:

Citat:
Ursprungligen postat av Finanstidningen
2001-09-14
Även om hoppet att finna överlevande nu är så gott som borta, fortsätter sökandet. I området runt World Trade Center är hundratals byggnader skadade, och arbetet försvåras av att flera av dem hotar att rasa samman. Enligt CNN deltar fler än 1500 personer i sökandet.

Citat:
Ursprungligen postat av SvD
2001-09-13
Själva World Trade Center hyrdes i våras på 99 år för dryga 30 miljarder kronor av ett konsortium. Skadorna på omkringliggande byggnader förefaller omfattande.

Citat:
Ursprungligen postat av GP
2001-09-16
Evakueringsområdet runt byggnaden måste göras större, eftersom dödsrisken på gatan var mycket stor. Dessutom rasade en tredje byggnad efter bara några timmar. Sammanlagt har åtta hus rasat helt eller delvis och flera hotar att falla samman.

Citat:
Ursprungligen postat av TT
2001-09-11
På kvällen rasade en tredje byggnad på Manhattan samman. En 47 våningar hög byggnad i närheten av World Trade Center störtade ihop efter en häftig brand på ett par av de lägre våningarna.

Citat:
2001-09-12
15.20: FN-chefen Kofi Annan fördömer attentaten.15.35: Amerikansk regeringstjänsteman säger att saudiske terroristen Usama bin Ladin misstänks ligga bakom terrorattacken.16.30: President Bush återvänder till Washington från Nebraska.17.25: En 47 våningar hög byggnad nära det demolerade World Trade Center rasar efter brand på andra och tredje våningen.

Hur många våningar hade WTC7?

http://www.serendipity.li/wot/7wtc.html
http://www.wtc7.net/rubblepile.html
http://www.thewebfairy.com/killtown/wtc7/fire.html

47.

Å så till sist:

Citat:
2001-09-12
Men sent på tisdagskvällen kollapsade den tredje byggnaden, World Trade Center 7, sedan en osläckbar brand härjat på andra och tredje våningen.Branden spred sig från andra och tredje våningen och från en utsiktspunkt på en byggnad bara drygt hundra meter från World Trade Center kunde TT:s reporter se hur byggnaden föll samman, likt ett korthus, i ett moln av tung, dödlig rök.

(min fetstil)

/KT
2006-09-03, 11:40
Medlem
SLOBs avatar
EDIT: Det här brevet har dykt upp i så många trådar att jag härmed deklarar att jag vill att det här inlägget flyttas till tråden vederlagda teorier om ingen motbevisat det jag skriver inom två veckor.

Citat:
Ursprungligen postat av countingcrows
Kolla på nedanstående, det är lite märkligt och det blir värre mot slutet.

1) New York City har 11 bokstäver

2) Afghanistan har 11 bokstäver

3) Ramsin Yuseb (en av terroristerna vid Twin Towers 1993) har 11 bokstäver

4) George W Bush har 11 bokstäver

Detta hade kunnat vara en ren tillfällighet, men det blir mer intressant.

1) New York är den 11:e staten

2) Flight nummer 11 hade 92 passagerare (9 + 2= 11)

3) Flight nummer 77, som också rammade Twin Towers, hade 65 passagerare (6 + 5 = 11)

4) Tragedin skedde 11 september, eller också känt som 9/11 (9 + 1 + 1 = 11)

5) Datumet är likt "US emergency services" telefonnummer 911 (9 + 1 + 1 = 11)

Fortsätter tillfälligheterna? Läs vidare.

1) Totalt antal offer på flygen som störtade var 254 ( 2 + 5 + 4 = 11)

2) 11 september är den 254:e dagen
3) Bombningen i Madrid skedde 3.11.2004 ( 3 + 1 + 1 + 2 + 0 + 0 + 4 = 11)

4) Tragedin i Madrid skedde 911 dagar efter Twin Towers-tragedin.

Men nu kommer det som är ännu märkligare.

Den mest kända symbolen för USA, efter Stars & Stripes, är örnen. Följande vers är tagen från Islams mest helaga bok, Koranen:

For it is written that a son of Arabia would awaken a fearsome Eagle. The wrath
of the Eagle would be felt throughout the lands of Allah and while some of the people trembled in despair still more rejoiced:
For the wrath of the Eagle cleansed the lands of Allah and there was peace."

Det var vers nummer 9.11 i Koranen.

Tror du fortfarande att det är en ren tillfällighet?

Prova nedanstående och se vad som händer ...

Öppna ett Microsoft Word-dokument och gör följand
. Skriv med stora bokstäver: Q33 NY. (Detta är flightnumret på det första plan som rammade Twin Towers).

2. markera Q33 NY

3. Ändra storleken på texten till 48

4. Ändra fonten till Wingdings1

läs..

om twin towers och om det var planerat..
skrämmande

Detta var inte skrivet av mig, fick det av en vän..

Jag har fortfarande inte kollat upp om flightnummerna stämmer, vet någon?

Sorry om det är en repost, visste inte vad jag skulle söka på.

George W Bush heter naturligtvis inte "W". Han heter George Walker Bush. Inte 11 bokstäver.

Ramsin Yuseb är en av många möjliga transkriberingar från arabiskan:

Citat:
The last name of the mastermind of the 1993 World Trade Center bombing has been transliterated from Arabic in a number of ways, including Yousef, Yusuf, and Youssef; his first name is generally rendered as 'Ramzi'; and officials believe his birth name was actually Abdul Basit Karim. Only by selecting particular combinations of these transliterated names (such as "Ramsin Yuseb" or "Ramsi Yousef") does one arrive at an 11-letter result.

Bara två exempel på hur det är rätt lätt att få ihop sådana här listor.

http://www.snopes.com/rumors/coincidence.asp

Här är två exempel till:

Citat:
Date of the attack: 11/9; 11 - 9 = 2
Date of the attack: September 11 = 1 + 1 = 2
Year of the attack: 2001 = 2 + (0*0*1) = 2 + 0 = 2
September 11th is the 254th day of the year: 2 + 5 + 4 = 11 = 1 + 1 = 2
Telephone country code for Afghanistan: 93 9 * 3 = 27; 93 - 27 = 56 = 5 + 6 = 11 = 1 + 1 = 2
World Trade Center: 2 towers
World Trade Center attacked by: 2 airplanes
Each airplane: 2 wings
The first plane to hit the towers was Flight 11: 1 + 1 = 2
New York = 2 words
The Pentagon = 2 words
Ramzi Yousef = 2 words

Citat:
Ursprungligen postat av Dave Pawson
http://hometown.aol.com/davepawson/elevens.html
Oh my God! How worried should I be? There are 11 letters in the name "David Pawson!"
I'm going into hiding NOW. See you in a few weeks.

Wait a sec ... just realized "YOU CAN'T HIDE" also has 11 letters! What am I gonna do?
Help me!!! The terrorists are after me! ME! I can't believe it! Oh crud*, there must
be someplace on the planet Earth I could hide! But no ... "PLANET EARTH" has 11 letters, too!

Maybe Nostradamus can help me. But dare I trust him? There are 11 letters in "NOSTRADAMUS."
I know, the Red Cross can help. No they can't... 11 letters in "THE RED CROSS," can't trust
them. I would rely on self defense, but "SELF DEFENSE" has 11 letters in it, too! Can
someone help? Anyone? If so, send me email. No, don't... "SEND ME EMAIL" has 11 letters....

Will this never end? I'm going insane! "GOING INSANE???" Eleven letters!! Nooooooooooo!!!!!!

I guess I'll die alone, even though "I'LL DIE ALONE" has 11 letters.....

-- Dave

PS: America itself is doomed! Our Independence Day is July 4th ... 7/4 ... 7+4=11!

PPS: "HORSE MANURE*" has 11 letters also, so don't bother to tell me what this is.

Dessutom finns inte flight "Q33 NY" och korantexten är påhittad.

Cheers,
SLOB
2006-10-18, 21:22
Då jag postade nedanstående den 3/10, kopierar jag nu in det här- inga motbevis har kommit in under dessa två veckor.

Re:PULL IT/Silverstein.
Beordrade Silverstein brandmännen vid WTC7 att riva byggnaden?

http://www.911myths.com/WTC7_Smoke.avi

Citat:
Silverstein's Quote:
"I remember getting a call from the Fire Department commander, telling me they were not sure they were gonna be able to contain the fire, and I said, you know, 'We've had such terrible loss of life, maybe the smartest thing to do is just pull it.' And they made that decision to pull and then we watched the building collapse."
(...)

Silverstein's spokesperson, Mr. McQuillan, later clarified:

"In the afternoon of September 11, Mr. Silverstein spoke to the Fire Department Commander on site at Seven World Trade Center. The Commander told Mr. Silverstein that there were several firefighters in the building working to contain the fires. Mr. Silverstein expressed his view that the most important thing was to protect the safety of those firefighters, including, if necessary, to have them withdraw from the building."

He could be lying, right? But here is the corroborating evidence...

"They told us to get out of there because they were worried about 7 World Trade Center, which is right behind it, coming down. We were up on the upper floors of the Verizon building looking at it. You could just see the whole bottom corner of the building was gone. We could look right out over to where the Trade Centers were because we were that high up. Looking over the smaller buildings. I just remember it was tremendous, tremendous fires going on. Finally they pulled us out. They said all right, get out of that building because that 7, they were really worried about. They pulled us out of there and then they regrouped everybody on Vesey Street, between the water and West Street. They put everybody back in there. Finally it did come down. From there - this is much later on in the day, because every day we were so worried about that building we didn't really want to get people close. They were trying to limit the amount of people that were in there. Finally it did come down." - Richard Banaciski

http://www.nytimes.com/packages/html...ki_Richard.txt

Here is more evidence they pulled the teams out waiting for a normal collapse from fire...

"The most important operational decision to be made that afternoon was the collapse (Of the WTC towers) had damaged 7 World Trade Center, which is about a 50 story building, at Vesey between West Broadway and Washington Street. It had very heavy fire on many floors and I ordered the evacuation of an area sufficient around to protect our members, so we had to give up some rescue operations that were going on at the time and back the people away far enough so that if 7 World Trade did collapse, we [wouldn't] lose any more people. We continued to operate on what we could from that distance and approximately an hour and a half after that order was [given], at 5:30 in the afternoon, World Trade Center collapsed completely" - Daniel Nigro, Chief of Department

http://www.nytimes.com/packages/html...gro_Daniel.txt

"Early on, there was concern that 7 World Trade Center might have been both impacted by the collapsing tower and had several fires in it and there was a concern that it might collapse. So we instructed that a collapse area -- (Q. A collapse zone?) -- Yeah -- be set up and maintained so that when the expected collapse of 7 happened, we wouldn't have people working in it. There was considerable discussion with Con Ed regarding the substation in that building and the feeders and the oil coolants and so on. And their concern was of the type of fire we might have when it collapsed." - Chief Cruthers

http://www.nytimes.com/packages/html...C/Cruthers.txt
Källa: http://www.debunking911.com/pull.htm
2006-11-17, 14:25
Moderator
Ruskigbusss avatar
OT raderat. Var vänlig se första inlägget i tråden.
/Mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in