Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-30, 22:26
  #1
Medlem
http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...rtid-1.4085911

Citat:
Vilka ungdomar är det frågan om?

- Det är ungdomar från förorten, gatubarn och ensamkommande, de som brukar uppehålla sig i Nordstan, svarar Börjesson.

- Det har blivit spänt mellan ordningsvakter och grupper av ungdomar och vi i polisen har märkt en aggressivare attityd från vissa ungdomar, säger Anders Börjesson.

- Vi griper och avvisar ungdomar för olika saker. Vi är på dem och stör deras narkotikaförsäljning. Det också varit stora bekymmer med stölder i butiker.

Nordstan håller på att gå åt helvete på grund av att vissa grupper använder det som fritidsgård. Hela stället börjar få ett rykte som stinker på grund av att många brottslingar hänger konstant där.

Kommer Nordstan ratas inom en snar framtid av köpare?
Citera
2016-12-30, 22:29
  #2
Medlem
VelvetReds avatar
Låt mig gissa, buset får härja fritt?

Polisen griper dem? Jo pyttsan, de är ute på gatan samma kväll. Och dessa gatubarn, de har väl för fan inte ens i landet att göra? Internera och skicka hem det kriminella askummet då? Hur svårt skall det vara? Eller det är väl Dan Eliassons vilja som går igenom här.

Edit: https://www.youtube.com/watch?v=jkF6KUlmxY8
__________________
Senast redigerad av VelvetRed 2016-12-30 kl. 22:32.
Citera
2016-12-30, 22:31
  #3
Medlem
sådär såg det ut för några kvällar sen när jag var där. kaos
Citera
2016-12-30, 22:32
  #4
Medlem
Nästan bara grabbar,unga män, utländska män. Tragiskt för sverige. Men Firman Jack and jones spelar hög musik och där är det fullt med dessa killar. Jag undrar hur många som är "turister" och hur många som har PUT/Svenskt pass.
__________________
Senast redigerad av Richenbacker 2016-12-30 kl. 22:34.
Citera
2016-12-30, 22:45
  #5
Medlem
godboys avatar
Kanske kan det äntligen bli aktuellt att faktiskt tala om VILKA det är som står för majoriteten av dessa brott. Utvisning med omedelbar verkan!!!
Citera
2016-12-30, 22:47
  #6
Avstängd
clappens avatar
Härligt med mångkultur visst är det inte. Det är trevliga möten människor emellan.
Citera
2016-12-30, 22:50
  #7
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Näringsidkare drar sig enligt ryktet för att nyetablera i Nordstan och söker sig hellre till kompassen och andra ställen i centrum. Nordstan har på ett fåtal år förfallit till ett flyktingläger med inslag av butiker.
Citera
2016-12-30, 22:58
  #8
Medlem
Servals avatar
Tyvärr har Nordstan förfallit totalt :/ jag undviker det stället i möjligaste mån. Ska man exempelvis besöka
Clas Ohlson eller Kjell & Co så är Bäckebol ett mycket bättre val om man har bil.

Jag minns hur trevligt det var förr i tiden. Strosa runt och kika i butiker sen käka lite och ta en kall öl.

Tyvärr är det inte bara Nordstan som förfallit. Många här vet hur det ser ut på Avenyn på kvällar/nätter. Ingen trevlig upplevelse längre...
__________________
Senast redigerad av Serval 2016-12-30 kl. 23:03.
Citera
2016-12-30, 22:59
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingMeToSleep
Nordstan har på ett fåtal år förfallit till ett flyktingläger med inslag av butiker.


Så är det.
Alla jag känner i Göteborg har slutat besöka Nordstan sedan lång tid tillbaka.
Måste vara riktigt otacksamt att driva butik där.
Citera
2016-12-30, 23:02
  #10
Medlem
Sperssons avatar
.
I Nordstan ser jag bara svenskar mellan kl 06.30 och 08.00.
Citera
2016-12-30, 23:02
  #11
Medlem
Kosmos.s avatar
Förvånande att så många butiker finns kvar ännu. Dels att det är så obehaglig stämning att bara befinna sig där bland allt smuts. Känns som att befinna sig i valfritt MENA- bajsland. Och så mängden svinn det är i butikerna pga stölder, samt även bristen på köpkraftiga kunder... Hur kan de ens gå runt?
__________________
Senast redigerad av Kosmos. 2016-12-30 kl. 23:04.
Citera
2016-12-30, 23:09
  #12
Medlem
Pfaltzs avatar
Närmare 10% Fi-väljare och ännu fler kommunister samtidigt som miljömupparna gjorde över 12% i valet 2014. Tillsammans närmare 35% extremister, alltså. Hoppas ni njuter, ni förtjänar detta

http://www.val.se/val/val2014/slutre.../03/index.html
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback