2016-12-30, 20:36
Medlem
Kommer ihåg jag för ca 20-25 år sedan i Malmö köpte köttfärs-pizza som man hade hällt någon kryddad olja på. Det var enormt gott och hade tänkt göra samma sorts pizza hemma.
Är det någon som känner till denna typ av olja, om man kan köpa den i affär eller kanske göra själv?
Senast redigerad av Hultabultan 2016-12-30 kl. 20:41.
Citera
2016-12-30, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Kommer ihåg jag för ca 20-25 år sedan i Malmö köpte köttfärs-pizza som man hade hällt någon kryddad olja på. Det var enormt gott och hade tänkt göra samma sorts pizza hemma.
Är det någon som känner till denna typ av olja, om man kan köpa den i affär eller kanske göra själv?

Gjorde faktiskt egen pizza idag. En pizzakit för 15kr.. Rev massa ost och strimlad skinka över det sedan lite färska champinjoner. Men med köttfärs är det gott som fan också.
Sedan lite olivolja och oregano på, går inte slå det!
Citera
2016-12-30, 22:17
Medlem
plaskets avatar
Jobbade lite extra i en pizzeria på 90-talet. Vi pressade vitlök och blandade det med ca. 1/4 olivolja och 3/4 rapsolja + lite persilja och vegeta. Vet inte om det är något liknande du är ute efter, gott är det i alla fall.
Citera
2016-12-30, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impuls2014
Gjorde faktiskt egen pizza idag. En pizzakit för 15kr.. Rev massa ost och strimlad skinka över det sedan lite färska champinjoner. Men med köttfärs är det gott som fan också.
Sedan lite olivolja och oregano på, går inte slå det!

Man häller väl oljan på efter ugnen, eller?
Citera
2016-12-30, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Man häller väl oljan på efter ugnen, eller?

Jag satte det på direkt, behövde vara ca 20min i ugnen på 200c
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in